• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • snosan
    Novembersmile skrev 2016-06-16 21:33:55 följande:

Men åh vad roligt! Hur långt är du gången? :)

Hoppas på ett fint plus jag med om ca 1 v. Har åkt på en helsikes förkylning.

Jag är 7+4 så jag bara hoppas vi kommer förbi dessa jobbiga första veckor snart! Är lycklig och nervös
  • Novembersmile

Tjejer... jag tror jag är gravid! Svagt svagt rosa streck på stickan idag. Äl+ 10-11.

Måste prova testa i morgon igen med morgonurin. 
    Hjälp. måtte detta vara sant!! 

Sprang ner till mannen och frågade honom om jag såg i syne. men han såg också. 

Son född aug-13
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-21 17:57:20 följande:

Tjejer... jag tror jag är gravid! Svagt svagt rosa streck på stickan idag. Äl+ 10-11.

Måste prova testa i morgon igen med morgonurin. 

Hjälp. måtte detta vara sant!! 

Sprang ner till mannen och frågade honom om jag såg i syne. men han såg också. 

Åh vad spännande! Håller tummarna att det stämmer och att du får ett starkare test med morgonurin. Min mobil ör inte den bästa att kolla bilder på så vågar inte säga så mycket om testet men tycker mig ana något där också.
    Dotter nov 2013. Mf aug 2015. Bf 09 aug 2016
  • Novembersmile

Ja jag hoppas! Tänk om vi skulle få lyckas! Håll tummarna för mig!

Solrosen 83 skrev 2016-06-21 21:21:02 följande:

Åh vad spännande! Håller tummarna att det stämmer och att du får ett starkare test med morgonurin. Min mobil ör inte den bästa att kolla bilder på så vågar inte säga så mycket om testet men tycker mig ana något där också.

Son född aug-13
  • Längtar efter en bebis

Heej tjejer snälla ngn som ver har erfarenheter ?

Tagit första vanlig kur pergotime dag 5-9

Den 20 juni var jag på ultraljud där vi såg en äggblåsa höger sida 20 mm & vänster sida en äggblåsa på 17 mm stor .. Fick direkt otriville sprutan efter Ultraljud .. Läkaren sa att vi skulle ha samlag den dagen och på onsdag så idag blev inget ..

Hade massa stickningar och hugg igår efter samlag ?

• Längtar efter en bebis

Finns det risk för tvillingar ?

Hade vi bra time för sex ?

Hur gjorde ni ? Varje dag eller varan dag ?

Ser äggblåsorna bra ut i storlek ? Vad hade ni

?

• Novembersmile

Vi sexade varannan dag för att vara säker! Och uppenbarligen har det tagit sig nu!!

Jag är gravid! Woho!

Längtar efter en bebis skrev 2016-06-21 22:51:51 följande:

Finns det risk för tvillingar ?

Hade vi bra time för sex ?

Hur gjorde ni ? Varje dag eller varan dag ?

Ser äggblåsorna bra ut i storlek ? Vad hade ni

?

Son född aug-13
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-22 06:12:00 följande:

Vi sexade varannan dag för att vara säker! Och uppenbarligen har det tagit sig nu!!

Jag är gravid! Woho!

Son född aug-13
    Grattis! Antar att morgontestet var starkare så du nu känner dig säker? Håller alla tummar och tår att fröet nu får stanna kvar hela tiden denna gången.
  • Novembersmile

Ja starkare var det! Fortfarande svagt men det syns :D

Ja hoppas!!!

Solrosen 83 skrev 2016-06-22 08:04:44 följande:

Grattis! Antar att morgontestet var starkare så du nu känner dig säker? Håller alla tummar och tår att fröet nu får stanna kvar hela tiden denna gången.

Son född aug-13
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime