• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

Åh jag blir så trött på mig själv. Nyfiken så ville kolla om testen ökar. Testlagret var det lika svagt på som innan, men clearblue var aningen starkare. Tidigare när jag testat med morgonurin har jag också fått svagt, och starkare på em. Varför är det så? Är så RÄDD för missfall! :(

Son född aug-13
  • Novembersmile

Visst är de övre lite starkare? Törs inte ta digitalt utifall det står " inte gravid " :s
    Son född aug-13
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-25 14:15:47 följande:

Visst är de övre lite starkare? Törs inte ta digitalt utifall det står " inte gravid " :s

Tycker också det övre ser lite starkare ut. Försök och inte oroa dig så mycket och testa hela tiden. Vilken dag efter ägglossning är du på nu? De digitala brukar ju kunna ge utslag rätt tidigt och då behöver man inte fundera på om det är ett streck eller inte.
    Dotter nov 2013. Mf aug 2015. Bf 09 aug 2016
  • Novembersmile
    Solrosen 83 skrev 2016-06-25 14:54:10 följande:
    Tycker också det övre ser lite starkare ut. Försök och inte oroa dig så mycket och testa hela tiden. Vilken dag efter ägglossning är du på nu? De digitala brukar ju kunna ge utslag rätt tidigt och då behöver man inte fundera på om det är ett streck eller inte.
    troligtvis äl +14 .

hoppas du har rätt !
    Son född aug-13
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2016-06-25 14:59:10 följande:
    troligtvis äl +14 .

hoppas du har rätt !
    Son född aug-13
    Då borde ju definitivt ett digitalt ge utslag då du ju är på bim idag eller hur långt brukar du ha från äl till mens?
  • Novembersmile

Jo tror äl var 11 juni. Inte säker! Men fick ju de där jättestarka ältestet den 10 juni.

Brukar ha varit 14 dagar mellan äl och mens.

Son född aug-13
  • Längtar efter en bebis

Hm om du inte vet säkert , så tkr jag att du ska vänta tills du ska igentligen ha din beräknade mens..

Annars testa igen den 2 juli för du ska ha riktig stark plus och va säkert .

• Novembersmile

Ja men isf var det igår eller idag jag skulle haft den :/

Tar ett digitalt i morgon. Sen ska jag inte testa mera!

Längtar efter en bebis skrev 2016-06-25 23:00:05 följande:

Hm om du inte vet säkert , så tkr jag att du ska vänta tills du ska igentligen ha din beräknade mens..

Annars testa igen den 2 juli för du ska ha riktig stark plus och va säkert .

Son född aug-13
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime