• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Mesakura

OBS LÄS ENDAST OM DU INTE BLIR ÄCKLAD ELLER RÄDD!! Handlar om mitt nu bekräftande missfall.

Omg det var det läskigaste jag varit med om!

Det har kommit blod oftare med lite kramper under eftermiddagen och precis nu så kände jag att jag kanske skulle sätta mig på toa och se om något kommer ut innan jag ska sova. FY FAN en stor klump som jag var tvungen att krysta ut kom pumps ner i toan. :( min bebis! Om de ser något imorn blir jag impad! Mår bra under omständigheterna. Som sagt det har tyvärr blivit min vardag.

Nu känner jag ingen smärta alls och funderar på om det var det sista liksom.

• Shoshos

Hej alla! Jag fick min mens för ungefär 4 veckor sedan, och nu är den 4-5 dagar försenad. Alltså är jag gravid för att vi hade oskyddad samlag.. Första gången för mig så har ingen aning om nåt. Testade mig för 2 veckor sedan och det visade negativt. Men har de senaste dagarna fått huvudvärk och svullen mage, äcklas av saker jag tyckte om förut t.ex lukten av kryddor... Jag har ingen aning men tror att jag kan vara i vecka 2 eller något? Idag så fick jag en rosa fläck på trosorna, sedan brunaktiga flytningar. Efter någon timme kände jag mensvärk och ryggvärk, fick flera små blodklumpar vid flera toabesök och ursäkta men en lång tråd av blod som hängde ner 2 gånger under en dag.. Värken har blivit mer.. Tror ni att det är missfall? Någon med erfarenhet? Snälla är verkligen orolig vill ha kvar bebisen!

• hsh
    Shoshos skrev 2015-06-09 00:30:03 följande:

Hej alla! Jag fick min mens för ungefär 4 veckor sedan, och nu är den 4-5 dagar försenad. Alltså är jag gravid för att vi hade oskyddad samlag.. Första gången för mig så har ingen aning om nåt. Testade mig för 2 veckor sedan och det visade negativt. Men har de senaste dagarna fått huvudvärk och svullen mage, äcklas av saker jag tyckte om förut t.ex lukten av kryddor... Jag har ingen aning men tror att jag kan vara i vecka 2 eller något? Idag så fick jag en rosa fläck på trosorna, sedan brunaktiga flytningar. Efter någon timme kände jag mensvärk och ryggvärk, fick flera små blodklumpar vid flera toabesök och ursäkta men en lång tråd av blod som hängde ner 2 gånger under en dag.. Värken har blivit mer.. Tror ni att det är missfall? Någon med erfarenhet? Snälla är verkligen orolig vill ha kvar bebisen!

Om du testade dig för två veckor sedan med ett negativt test och mensen är nu fem dagar försenad, så fyllde testet ingen funktion. Då du hade mens för fyra veckor sen så är det nog mensen som kommit igen. Ta ett test om du är osäker men jag tror inte det är missfall.
  • hsh
    Mesakura skrev 2015-06-08 23:35:44 följande:

OBS LÄS ENDAST OM DU INTE BLIR ÄCKLAD ELLER RÄDD!! Handlar om mitt nu bekräftande missfall.

Omg det var det läskigaste jag varit med om!

Det har kommit blod oftare med lite kramper under eftermiddagen och precis nu så kände jag att jag kanske skulle sätta mig på toa och se om något kommer ut innan jag ska sova. FY FAN en stor klump som jag var tvungen att krysta ut kom pumps ner i toan. :( min bebis! Om de ser något imorn blir jag impad! Mår bra under omständigheterna. Som sagt det har tyvärr blivit min vardag.

Nu känner jag ingen smärta alls och funderar på om det var det sista liksom.

Vilken vecka är du i? Jag fick missfall i v 9 förra gången och fick se min lilla mini då jag plockade upp det som kom ut. Först kom det jag tror var en bit av moderkakan, sen när jag gick upp och kissade på morgonen så kom en liten fostersäck med ett foster.
  • Shoshos
    hsh skrev 2015-06-09 06:20:51 följande:

Om du testade dig för två veckor sedan med ett negativt test och mensen är nu fem dagar försenad, så fyllde testet ingen funktion. Då du hade mens för fyra veckor sen så är det nog mensen som kommit igen. Ta ett test om du är osäker men jag tror inte det är missfall.

Vi hade oskyddat sex 10-14 dagar innan min mens kom då, några dagar efter mensen kändes det konstigt min mage och bröst har aldrig blivit sådär svullen och även luktsinnet, sedan yrseln och huvudvärken så därför testade jag mig 2 veckor innan mens när man egentligen ska testa sig 1-3 dagar före mens. Har ju även inte fått klumpar vid mens så detta vart en konstig grej för mig. Har suttit och läst allas historier med klumpar och slem så därför fick jag för mig att det var ett missfall.
  • Mesakura
    hsh skrev 2015-06-09 06:23:11 följande:

Vilken vecka är du i? Jag fick missfall i v 9 förra gången och fick se min lilla mini då jag plockade upp det som kom ut. Först kom det jag tror var en bit av moderkakan, sen när jag gick upp och kissade på morgonen så kom en liten fostersäck med ett foster.

Hej jag har fått tabletter som ska få ut hinnsäcken som låg helt intakt kvar. Men det var ju tydligt att det var ett missfall då jag i v 8, 9 imorn såg ut som att vara i v 5
  • hsh

Vi har precis sett vår lilla böna!! Ett tickande tickande hjärta. Hon räknade ut att jag är 7+6 , & det lilla hjärtat slog så fint!!

• AnneliR
    hsh skrev 2015-06-09 13:40:06 följande:

Vi har precis sett vår lilla böna!! Ett tickande tickande hjärta. Hon räknade ut att jag är 7+6 , & det lilla hjärtat slog så fint!!

Åh så skönt! :) skiljer det bara 2 dagar mellan oss. Ska på mitt vul på torsdag kl 11 och blir mer och mer nervös hela tiden..
  • hsh
    AnneliR skrev 2015-06-09 15:11:49 följande:

Åh så skönt! :) skiljer det bara 2 dagar mellan oss. Ska på mitt vul på torsdag kl 11 och blir mer och mer nervös hela tiden..

Ja Hoppas bara lilla skorven håller sig kvar. Det intressanta är att när jag var gravid förra gången var jag helt säker att det skulle bli mf vilket det blev, var helt säker att vi inte skulle se nåt förra vul, och var ganska säker att vi skulle få positivt besked denna gång.. Så jag var inte så nervös. Håller tummarna att det går bra för dig på torsdag!!
  • fruannie
    hsh skrev 2015-06-09 13:40:06 följande:

Åhh så skönt!!
    Såg tickande hjärta förra onsdagen och är idag med på 7+6.
Svar på tråden Så rädd för missfall