Shoshos skrev 2015-06-09 00:30:03 följande:
Hej alla! Jag fick min mens för ungefär 4 veckor sedan, och nu är den 4-5 dagar försenad. Alltså är jag gravid för att vi hade oskyddad samlag.. Första gången för mig så har ingen aning om nåt. Testade mig för 2 veckor sedan och det visade negativt. Men har de senaste dagarna fått huvudvärk och svullen mage, äcklas av saker jag tyckte om förut t.ex lukten av kryddor... Jag har ingen aning men tror att jag kan vara i vecka 2 eller något? Idag så fick jag en rosa fläck på trosorna, sedan brunaktiga flytningar. Efter någon timme kände jag mensvärk och ryggvärk, fick flera små blodklumpar vid flera toabesök och ursäkta men en lång tråd av blod som hängde ner 2 gånger under en dag.. Värken har blivit mer.. Tror ni att det är missfall? Någon med erfarenhet? Snälla är verkligen orolig vill ha kvar bebisen!
Om du testade dig för två veckor sedan med ett negativt test och mensen är nu fem dagar försenad, så fyllde testet ingen funktion. Då du hade mens för fyra veckor sen så är det nog mensen som kommit igen. Ta ett test om du är osäker men jag tror inte det är missfall.