• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-06-03 16:51:14 följande:

Då var det min tur att bli ledsen :( ljusbruna flytningar nu när jag gick på toa...

Förstår hur orolig du blir, hade jag med blivit! Men behöver inte alls betyda mf, hade bruna och rosa blödningar och lite färskt blod i min första graviditet i 1-2 veckor men ut kom en frisk pigg pojke
  • Aqq1

Grattis

fruannie skrev 2015-06-03 14:27:44 följande:

Vul gick bra fick se en klump med ett hjärta som slog. Exakt på dagen efter beräkningar 7+0. En lättnad men lång väg kvar.

• Alliss

Usch vad jag känner igen mig fick själv 2 väldigt tidiga missfall för drygt ett år sen. Trodde inte jag blev så påverkad av det då men nu när jag är gravid igen har jag haft ångest från att jag fick +. Lixom gått och väntat på att få missfall. Går in i v 12 nu och börjar andas ut Tack och lov

• AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-06-03 16:58:22 följande:

Imorgon är det dags för vul, såå nervös. Jag hoppas iallafall mina starka symptom (kommer och går lite visserligen) är ett gott tecken, illamåående, ömma bröst svullen mage och spytt ett par ggr.

Det kommer gå toppen! :D fick bara en enda flytning verka det som, inte kommit mer än så länge. Har illamående och ömma bröst fortfarande så vi får se hur det blir, då det började så här båda andra gångerna så är det såklart jag förväntar mig ytterligare ett till mf. Får se nästa vecka på vul om jag hinner så långt. Uppdatera gärna imorgon om hur det gått!
  • strawberri

Imorgon 10.30 får vi domen om den lever eller inte :( snälla håll era tummar att allt är bra!!

• AnneliR
    strawberri skrev 2015-06-03 21:10:54 följande:

Imorgon 10.30 får vi domen om den lever eller inte :( snälla håll era tummar att allt är bra!!

Håller mina tummar! :)
  • Bubblor
    strawberri skrev 2015-06-03 21:10:54 följande:

Hoppas av hela mitt hjärta att allt är väl med ditt lilla pyre! :)
  • Aqq1

Lycka till Jag har klockan elva och är också såå nervös, ska hålla tummarna för oss båda!

strawberri skrev 2015-06-04 07:16:55 följande:

Tack snälla ni! Är så himla nervös! :(

• iknasi

Jag fick två missfall efter varandra ett tidigt och ett i v 14 så jag förstår din oro. Var lika nojjig när jag var gravid 3 gången. Min oro släppte mer efter rul. Men jag var orolig tills dottern föddes och man fick höra att hon är frisk då släppte allt. Tror inte man kan göra speciellt mycket förutom att försöka inte oroa sig i onödan, det är svårt. Likaså inte stressa och försöka leva så bra som möjligt. Jag undvek allt som innebar med tunga lyft redan tidigt, men berodde nog på min extrema noja för ett missfall.

Prata med din sambo eller folk som står dig nära om din oro, det lättar för stunden iaf. Lycka till och jag håller tummarna för idag:)

Svar på tråden Så rädd för missfall