• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2016-01-06 09:54:59 följande:
    Vad skönt att bebis växt. Jobbigt med blodtrycket, hoppas det inte stiger mer för dig, men skönt att dem håller koll på dig. Vilken v är du i nu?

Jodå,'förlossningen gick bra men den var lite jobbig. Blev igångsatt vid 13.30 med cytotec, sedan fick jag en liten del av en tablett varannan timme. Hände typ ingenting, hade lite småvärkar som mest kändes som mensvärk så dem var inge jobbiga. Även att jag inte kände av så mkt öppnade jag mig ändå, så runt 22.30 var jag öppen 8-9 cm men bm kunde vidga det helt. Vid 22.53 valde dem att ta hål på hinnorna och i samma ögonblick som bm drog ut den där stickan hon tagit hål med kom världens värsta värk, jag var inte ett dugg beredd på den. Sen hade jag värkar hela tiden utan en enda paus till krystvärkarna kom vid 23.03, och vid 23.08 var hon ute. Så förlossningen var ju inte särskilt lång på ngt sätt men att gå från nästan mensvärkskänningar till så kraftiga värkar var jättejobbigt. Sen var jag nog inte riktigt beredd heller, hade nog liksom inte fattat att dem startat förlossningen. Men 19 min med jättekraftiga värkar. Har nog inte riktigt förstått än att vi faktiskt har vår lilla tjej här. Man är som i en bubbla.
    Ja jätteskönt ???? jag är i vecka 38+2 och bebis verkar väga 2700 gram så det känns jättebra. Ja kan förstå att man inte är riktigt beredd då och när saker och ting går så hastigt. Men skönt att slippa ha allt för ont för länge. Min första förlossning gick med fort så får se om denna går ännu fortare. Ja det klart vilken vecka var du i nu när hon kom? Härligt att lilltjejen mår okej iallafall och du mår bra med?
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2016-01-07 09:45:02 följande:
    Ja jätteskönt ???? jag är i vecka 38+2 och bebis verkar väga 2700 gram så det känns jättebra. Ja kan förstå att man inte är riktigt beredd då och när saker och ting går så hastigt. Men skönt att slippa ha allt för ont för länge. Min första förlossning gick med fort så får se om denna går ännu fortare. Ja det klart vilken vecka var du i nu när hon kom? Härligt att lilltjejen mår okej iallafall och du mår bra med?
    Det var ju en bra vikt, hoppas det stämmer någorlunda sedan när bebis kommer.

Jodå, lilltjejen mår bra. Hade sköterskan här idag från hemsjukvården som vägde och lite så, hon har gått upp jättebra i vikt och vi kan nu börja minska mängden som vi sondmatar. I övrigt mår hon också bra. Själv har jag en liten down period, försöker bearbeta allt som hänt senaste veckan och sen spelar väl hormonerna en ett spratt också. Hon föddes i v 37+0. Så fullgången iallafall var hon.

Inte långt kvar nu då, om du inte går över eller så. Mår du bra annars?
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2016-01-07 10:14:58 följande:
    Det var ju en bra vikt, hoppas det stämmer någorlunda sedan när bebis kommer.

Jodå, lilltjejen mår bra. Hade sköterskan här idag från hemsjukvården som vägde och lite så, hon har gått upp jättebra i vikt och vi kan nu börja minska mängden som vi sondmatar. I övrigt mår hon också bra. Själv har jag en liten down period, försöker bearbeta allt som hänt senaste veckan och sen spelar väl hormonerna en ett spratt också. Hon föddes i v 37+0. Så fullgången iallafall var hon.

Inte långt kvar nu då, om du inte går över eller så. Mår du bra annars?
    Ja det hoppas jag med felmarginalen var på 10 % sa dem. Skönt att hon går upp i vilt som hon ska ja det klart hormonerna kan ju vara jobbiga som dem är i början och kan tänka mig att allt gick väldigt hastigt för er nu när hon behövde komma ut och var liten och allt. Hoppas du snart mår lite bättre och kan njuta fullt ut Ja jag mår bra förutom att blodtrycket är lite högt och jag börjar bli lite nervös för förlossningen men det går nog bra när det är dags.
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2016-01-08 18:08:30 följande:

Ja det hoppas jag med felmarginalen var på 10 % sa dem. Skönt att hon går upp i vilt som hon ska ja det klart hormonerna kan ju vara jobbiga som dem är i början och kan tänka mig att allt gick väldigt hastigt för er nu när hon behövde komma ut och var liten och allt. Hoppas du snart mår lite bättre och kan njuta fullt ut Ja jag mår bra förutom att blodtrycket är lite högt och jag börjar bli lite nervös för förlossningen men det går nog bra när det är dags.

Skönt att du mår bra har dem koll på ditt blodtryck så det inte stiger mer?

Ja, jag hängde nog inte riktigt med den här ggn. Känner mig lite snuvad på dem sista 3 veckorna.

Förlossningen kommer nog gå jättebra ska du se. Håller tummarna för dig när det börjar bli dags
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2016-01-13 06:11:50 följande:
    Skönt att du mår bra har dem koll på ditt blodtryck så det inte stiger mer?

Ja, jag hängde nog inte riktigt med den här ggn. Känner mig lite snuvad på dem sista 3 veckorna.

Förlossningen kommer nog gå jättebra ska du se. Håller tummarna för dig när det börjar bli dags
    Nu inatt kom min lilla prins till världen allt gick bra som tur var han vägde precis över 3 kg så det var ingen liten plutt denna gången. Hur går det för dig?
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2016-01-15 04:43:00 följande:
    Nu inatt kom min lilla prins till världen allt gick bra som tur var han vägde precis över 3 kg så det var ingen liten plutt denna gången. Hur går det för dig?
    Åh, vad härligt, jättestort grattis!!! <3
    Vad skönt att allting gick bra

Vi började amma fritt i måndags och det hade gått sådär i onsdags. Hade gått upp ytterst lite så vi blev kvar i hemsjukvården. Nu kontroll idag, får se om hon ökat mer då. Har hon inte det får vi börja tilläggsmata igen fast med flaska, inte sond. Men vi kommer troligtvis bli utskrivna från hemsjukvården idag.

Njut nu! Kram
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2016-01-15 07:59:59 följande:
    Åh, vad härligt, jättestort grattis!!! <3
    Vad skönt att allting gick bra

Vi började amma fritt i måndags och det hade gått sådär i onsdags. Hade gått upp ytterst lite så vi blev kvar i hemsjukvården. Nu kontroll idag, får se om hon ökat mer då. Har hon inte det får vi börja tilläggsmata igen fast med flaska, inte sond. Men vi kommer troligtvis bli utskrivna från hemsjukvården idag.

Njut nu! Kram
    Tack så mycket <3 skönt o ha de gjort! Haha. skönt att slippa sonden och duktigt av dig att kämpa på med amningen (-: inte lätt alltid när de är små ju. Härligt måste kännas som ett steg framåt att bli utskrivna!
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2016-01-15 13:44:26 följande:
    Tack så mycket <3 skönt o ha de gjort! Haha. skönt att slippa sonden och duktigt av dig att kämpa på med amningen (-: inte lätt alltid när de är små ju. Härligt måste kännas som ett steg framåt att bli utskrivna!
    Gick förlossningen bra? Tog det lång tid?

Idag blev vi utskrivna, nu är hon bara vår (-:
    Sköterskan tackade så mkt för lånet utav vår lilla trollunge. Känns jätteskönt men märkligt att ingen längre kommer och kollar henne.
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2016-01-15 13:51:34 följande:
    Gick förlossningen bra? Tog det lång tid?

Idag blev vi utskrivna, nu är hon bara vår (-:
    Sköterskan tackade så mkt för lånet utav vår lilla trollunge. Känns jätteskönt men märkligt att ingen längre kommer och kollar henne.
    Ja den gick bra, inskriven och öppen 5 cm 22.15 och ute kl 2.01 efter krystvärkar i 11 min. Fick sy två stygn bara (-: åh vad härligt (-: ja det förstår jag men det kommer ni klara galant! Sover hon okej oså?
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2016-01-18 10:40:47 följande:
    Ja den gick bra, inskriven och öppen 5 cm 22.15 och ute kl 2.01 efter krystvärkar i 11 min. Fick sy två stygn bara (-: åh vad härligt (-: ja det förstår jag men det kommer ni klara galant! Sover hon okej oså?
    Nja, hon har sina tider på nätterna. Ofta är hon vaken mellan 01-04 och sen sover hon jättebra på em. Så vi får se lite när hon kan tänkas vända rätt på dygnet

Hur går det för er nu då?
  • AnneliR

Nu har min lilla tjej kommit ut också! :) den 18 Jan (39+3) kl 00:19 efter en hel dag med värkar. Hoppas att ni andra mår bra, äntligen får vi njuta av våra bebisar vi som fått! :)

• WiMe06
    AnneliR skrev 2016-01-19 09:28:46 följande:

Nu har min lilla tjej kommit ut också! :) den 18 Jan (39+3) kl 00:19 efter en hel dag med värkar. Hoppas att ni andra mår bra, äntligen får vi njuta av våra bebisar vi som fått! :)

Åh, vad härligt, superstort grattis <3
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2016-01-19 09:28:46 följande:

Stort grattis ((-:
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2016-01-18 11:38:34 följande:
    Nja, hon har sina tider på nätterna. Ofta är hon vaken mellan 01-04 och sen sover hon jättebra på em. Så vi får se lite när hon kan tänkas vända rätt på dygnet

Hur går det för er nu då?
    Okej, hoppas hon vänder rätt snart (-: nä än så länge funkar det bra, vaknar och äter 3-4 ggr på natten och sover helt okej resten av tiden. Storebror vaknar fortfarande flera ggr på natten så det är skönt att det funkar såpass bra ännu med liten, så får vi se om det håller i sig.
Svar på tråden Så rädd för missfall