• Aqq1

Så rädd för missfall

AnneliR skrev 2015-05-19 11:48:32 följande:

Jaha, var det dags för en nästan symtomfri dag. Har varken känt mig illamående, haft molvärk eller haft nåt vidare ont i brösten idag. Att det kan komma så här tidigt?

Det är nog ingen fara har läst att det är vanligt att det kommer och går själv är jag orolig för att jag har fått lite molvärk idag och igår och inte haft det sen innan bim.
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-19 12:30:11 följande:
    Det är livmodern som växer :) jag hade ganska mkt ont igår kväll plus att det kändes som mensen kom, men det var bara flytningar. Det här är min 7:e graviditet jag går igenom nu och har haft molvärk till o från alla gånger jag varit gravid.
    Tack för ditt svar kan det kännas svagt i ryggen också?
  • Aqq1
    hsh skrev 2015-05-19 13:03:18 följande:
    Ja, förhoppningsvis går det ju bra men finns ju allt annat än garantier på det. :-/ När min sambo säger det till mig så brukar jag säga "Det vet inte du, jag vill inte höra det!" Då säger han "Nähä, okej då. Det kommer inte gå bra!" Sen skrattar man åt sin egen överdrivna oro, men den finns ju där ändå. Jag läser solskenshistorier och hoppas, men när oron väl väller över så är den svårhanterlig. Det värsta är nog att man har så få att prata med, i vardagen. Min sambo är den enda som träffar mig dagligen som vet om det. Jag hatar hemligheter. Det ligger inte i min natur att bära saker i tystnad. Föredrar att vara öppen om saker. Men inte ens min familj får veta förrän vi har fått nått sorts kvitto på att det ser bra ut. .
    Precis så säger min sambo med. Känner precis som er med att tänka att jag ändå kommer få mf och andra sekunden att du fundera på vagn osv. Visst känner man sig ensam i det hela, i verkliga livet känns det som att jag är så ensam om att få missfall och oron tar upp alla tankar hos mig med ofta, såå jobbigt.
  • Aqq1

Är nästan mest orolig för att det ska dö har dött men att det inte ska märkas förrän på vul. Men jag tror att vi alla har goda chanser ändå

• Aqq1
    hsh skrev 2015-05-19 14:44:57 följande:
    Jag har beställt min första bebisbody. En "Keep calm, my dad is superman" :p Förra graviditeten köpte jag en doppler i v.7 Hann ju aldrig använda den. Men ja. Jag hoppas att man inte jinxar på nåt sätt genom att ändå "dras med" i graviditeten, för då blir det svårt för mig som är dagdrömmare av rang. Mm, samma här. Jag vill bara prata om barn, missfall, plus på stickan osv. Har ingen i min närhet som kan stå för det umgänget egentligen, då jag inte har vänner som försöker få barn just nu.
    Jag vågar inte köpa nånting, fast jag vill såå gärna men vet ju att det inte påverkar överhuvudtaget egentligen. Drömmer desto mer haha Nä jag har en vän från föräldragruppen med sonen, som försöker men hon valde att göra abort förra året efter en planerad graviditet då hon insåg att det nog blev för jobbigt med så tätt mellan barnen, helt galet enligt mig, och jag har så svårt för de, det känns så himla orättvist. Annars är och var jag först med att skaffa barn bland mina vänner.
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-19 12:30:11 följande:
    Det är livmodern som växer :) jag hade ganska mkt ont igår kväll plus att det kändes som mensen kom, men det var bara flytningar. Det här är min 7:e graviditet jag går igenom nu och har haft molvärk till o från alla gånger jag varit gravid.
    Har du haft fler missfall än två innan dina andra barn menar jag? Var de tredje ggn gillt isf vid de tillfällena?
  • Aqq1
    strawberri skrev 2015-05-19 15:10:50 följande:

Jag är orolig för att något är fel pga att jag inte har NÅGON molvärk alls :( hade lite i början ibland men nu känner jag inget. Går in i vecka 9 imorgon :/ usch för denna oro!! Någon mer som inte har någon molvärk som det gått bra för?

Jag hade ingen alls med mitt första barn, o han är en pigg 1,5 åring nu
  • Aqq1
    hsh skrev 2015-05-19 15:18:14 följande:
    Jag tänker att nån gång får jag väl användning av den, om inte denna gång så nästa smile1.gif Men försöker undvika det såklart. Oj, det kändes dramatiskt. Jag tror inte många hade gjort det, om man ändå ville ha barn. Är inte så att man är säkrad att bli gravid när man vill.. Jag gjorde abort för tre år sen ungefär, med en annan än min sambo, ångrar den inte då jag inte ville ha barn med den personen. Men efter aborten är det som att min barnlängtan eskalerat, rejält!
    Nä jag har inget emot abort så, men att välja att jag gör abort nu oså blir de lagom om fem månader istället är helfel enligt mig när man valt att inte skydda sig (om omständigheterna omkring är ok). Känns så orättvist att vi då som så gärna vill behålla inte får. Menmen så är det. Klart du kommer få användning för den
  • Aqq1
    hsh skrev 2015-05-19 15:43:20 följande:
    Lite så i min mening också. En bekant gjorde abort då "hon ville ha en sommar till att festa & ha kul på" då dom blev gravida "för tidigt" (ville bli gravida på hösten). Märkligt tycker jag. Jag älskar aborträtten men det känns ju som lite korkat på nåt sätt.

Åh, vad jag är trött. Äter, ligger i soffan, äter, ligger i sängen. :p Mångsidig vardag redan i v.6 , det bådar gott.
    Ja de är helt galet att göra så man kan ju kanske inte alls välja. Ja jag är med jättetrött, men min son håller igång från 5 på morgonen nu så det är bara o hålla igång och inte tänka på det haha. Positivt är att jag hinner inte oroa mig så jättemycket på dagen utan det är mest kvällarna.
  • Aqq1
    strawberri skrev 2015-05-19 15:32:02 följande:

Hoppas det är som det ska för min del då ;) hade massa molvärk när jag väntade min son o nu inget :S

Ja det är det säkert, jag hade inte ont någonstans, inget illamående eller nånting med honom, bara massa halsbränna på slutet, och det gick ju bra Nu har jag dock lite molvärk denna gången men hoppas det inte är någon fara, hade ingen alls vid missfallen heller så det känns väl som att både och är helt normalt.
Svar på tråden Så rädd för missfall