• Aqq1

Så rädd för missfall

zaza21 skrev 2015-05-21 15:28:08 följande:
    Jag hade ett MA för några månader sedan och då försvann oxå mina symtom..jag ringde dem idag men dem hade ingen tid förrän på onsdag men det är lite svårt och vänta därför undrade jag om andra har varit med om samma sak och ändå gått bra
    Hur gick det för dig idag? Hoppas det fick bra!!
  • Aqq1
    zaza21 skrev 2015-05-27 18:22:12 följande:
    Tack för att du frågar:)

Ja det gick bra :) såg att hjärtat slog och fostret var 2 cm lång

Så man behöver inte vara orolig om symtomen försvinner eller om dem kommer och går det är normalt:)
    Åh vad kul, stort grattis
  • Aqq1
    hsh skrev 2015-05-27 18:41:34 följande:

Vi var på vul idag, hon såg en hinnsäck som hon mätte till 14 milimeter och sa att jag kan vara i v.5 istället för v.7 (vilket känns logiskt då jag eg inte velat räkna sen sista mensen) Vi ska tillbaka på återbesök den 9e juni och se om vi får se ett hjärta.

Håller tummarna! Varför har du inte velat räkna sen senast mens?
  • Aqq1
    hsh skrev 2015-05-27 19:40:03 följande:
    Jag vet när jag hade ÄL och det var kring den 30e april så rent teoretiskt tycker jag det känns märkligt att räkna graviditeten från 13e april. Hade jag varit i v.7 så hade vi troligtvis kunnat se mer än vi gjorde idag sa hon.
    Okej, hoppas det går riktigt bra nästa gång men måste fråga jag jade äl 29 april, senaste mens startade 15 april och jag är i vecka 6+1 (v.7) idag min mens är regelbunden på 28 dagar äl infaller alltid efter 14 dagar. Både jag och min bm räknar att jag är i v.7 , är det fel, skulle jag med då kunna vara i v.5? Räknade likadant med mitt första barn. Någon får jättegärna förklara för förstår inte alls. Absolut inget illa menat mot dig, det kan säkert vara så men förstår inte hur man ska räkna då
  • Aqq1
    Aqq1 skrev 2015-05-27 20:17:01 följande:
    Okej, hoppas det går riktigt bra nästa gång smile1.gif men måste fråga jag jade äl 29 april, senaste mens startade 15 april och jag är i vecka 6+1 (v.7) idag min mens är regelbunden på 28 dagar äl infaller alltid efter 14 dagar. Både jag och min bm räknar att jag är i v.7 , är det fel, skulle jag med då kunna vara i v.5? Räknade likadant med mitt första barn. Någon får jättegärna förklara för förstår inte alls. Absolut inget illa menat mot dig, det kan säkert vara så men förstår inte hur man ska räkna då smile1.gif
    Får 6+1 när jag räknar från senaste äl med nämligen.
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-27 20:45:50 följande:
    Som jag förstått det och fått förklarat för mig så ska man räkna att graviditeten börjar på sista mensen första dag, sen kan man ju alltid ha olika långa cyklar som gör att man blir framåt eller bakåtflyttad många dagar. Första missfallen jag fick blev jag tillbakaflyttad 2 veckor, från 6 till 4 och det var ju en ofostrig graviditet som ej utvecklades. Jag skulle då ha plussat nån dag efter äl om det stämde med veckorna hon fick fram vilket är omöjligt. Det är så jag fått förklarat iaf :)
    Okej, jag är 99,9 % säker att jag hade äl 29 april vilket betyder att jag ska vara i v.7 som jag räknat ut. Har också förstått det som att man räknar från sista mens första dag och att det stämmer OM man har regelbunden äl och mens. Tack för ditt svar apropå att du haft ont i ryggen, kan det inte vara molvärk ut i ryggen? Har haft svagt så lite till och från.
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-27 20:54:50 följande:

Jag har ju haft molvärk en del idag och misstänker att jag fått typ träningsvärk efter alla tunga lyft igår, har mkt mindre ont ikväll än jag hade igår kväll. Min sambo lyckades lugna mig och sa att det troligen är så. Tränar ju ingenting annars så är rätt otränad. Känner även av i sidan av magen, som träningsvärk. Känns säkert bättre imorgon :)

Hur går det för dig med ryggen? Har det gått över?

• Aqq1

Jag googlar alldeles för mycket och där finns ju skräckhistorerna där missfallet skett strax efter v 12 och upptäckts vid rul osv, osv. Samtidigt vet jag att jag inte kan oroa mig för allt, när jag tänker logiskt, hemska saker händer ju hela tiden men det blir ju inte bättre av att jag oroar mig för det. Men ibland är det jobbigt.

• Aqq1

Nä det blir inge alls bra av googlingen. Nä jag klarar mig med en till, haha. Har ni tvillingar i släkten? Jag är supertrött, har ont i brösten och är så svullen, kan inte knäppa jeansen längre.

• Aqq1

[quote=75369290][quote-nick]Bubblor skrev 2015-05-31 11:14:16 följande:[/quote-nick]

Och där blev jag såklart nervös igen, haha, gud vad jobbigt :P Är det vanligt att det kommer mycket blod? Jag har inte fått något förutom den liiiiiiiilla bruna fläcken, som kanske bara var några millimeter stor. Fick du nån sån blödning innan? Och är det mer i regel att man blöder mycket efteråt? För jag har ju inte fått något mer. Får ringa och prata med min barnmorska imorgon iallafall, och se vad hon säger, men det är så bra att ni finns så man får lite mer kött på benen :)

Mina symptom har också försvunnit direkt men jag har börjat blöda mycket direkt i mina mf. I min första grav som resulterade i en fin liten kille, blödde jag ochså lite från och till gammalt och rosa blod i en 1-2 veckor ungefär. Men allt var toppen med honom så blod måste ju inte betyda mf.

Svar på tråden Så rädd för missfall