• idm

BF februari 2016

lillterror skrev 2016-01-13 08:47:23 följande:

Tycker ni gör en mage ändå :) det behöver inte hända så mycket innan helgen. Trots att mitt sfmått ökat bra det sista så har jag ändå en "liten" kula, så funderar på att halvsitta på en stol, så får man upp den lite. Känns som ett alternativ för dig med om den sjunker nu? =)

Ja sittandes får det bli isf :) Känns enklast för kroppen.

Ja inatt har jag haft massa molande mensvärk och imorse tyckte både jag och min man att magen var längre ner. Men det kan lika gärna vara att bebis låg på något annat sätt :) Blir spännande att jämföra veckobilderna som vi tar :)
  • idm
    minneli skrev 2016-01-13 15:04:45 följande:

Var hos bm idag och nu känns det ju farligt nära att det ska bli en havandeskapsförgiftning. Hade lite högt blodtryck och ska dit igen på fredag och sen på måndag. Hade dock ingen äggvita i urinen. Har svullnat en del och gått upp 18 kg. Järnvärdet var lite lågt oxå så jag ska äta järnrik kost och mäta igen på måndag. Sen hade inte SF måttet ökat så mkt så är det typ samma på måndag så blir det tillväxtultraljud. Såhär blev det precis i de här veckorna med min yngsta oxå, så jag fick göra ett ultraljud. (Vecka 35)

Jag håller tummarna för att det inte visar sig vara havandeskapsförgiftning! Hur mår du i övrigt?

Jag ska med på en extra kontroll på fredag då mitt blodtryck var för högt vid förra besöket. Jag brukar dock alltid stressa upp mig på sjukhus så det är troligen därför som det visade högt. Hade inga spår av äggvita i urinet. Min mamma tog mitt blodtryck några gånger i hemmamiljö och då var det bra.
  • idm

Har era bebisar i magen lugnare dagar ibland?

Idag tycker jag nämligen att gossen varit betydligt lugnare än vanligt. Jag känner honom fortfarande flera gånger i timmen, men det har inte varit det där bökandet på samma sätt.

• idm
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-13 21:37:01 följande:

Samma sak slog mig precis! Visst har jag känt hen idag men det har känts lugnare.

Bara för att jag skrev det så lever han rövare just nu. Imorse så såg både jag och min man att magen har åkt ner en del. Vaknade under natten till idag några gånger av molande mensvärk och har de senaste dagarna känt mycket stötar, ilningar ner mot underlivet. Så om hans ändring av position har påverkat hans rörelse under dagen vet jag inte :) Jag har även varit väldigt aktiv idag, vilket säkert med kan påverkar :)
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-13 21:07:09 följande:

det min bm och de på förlossningen sagt till mig är att känner man någon förändring i rörelserna så ska man ringa och troligen åka in.

Ja det har iofs min bm med sagt :) Nu hickar han och rör sig lika mycket som han brukar göra på kvällarna :) känner mig lugn :)
  • idm
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-13 22:07:24 följande:

Skönt!! Vilken vecka är du i? Min började också röra på sig men lever inte direkt rövare. Sambon lyssnade och kunde tydligt höra hjärtat iaf. Ska till bm imorgon så det är ju bra.

36+1 idag :) Just nu är det hicka i full gång. Åå vad häftigt att han kan höra hjärtljuden! Ja det är alltid skönt att gå till bm tycker jag. Jag ska dit på fredag :)
  • idm
    zezzan81 skrev 2016-01-13 22:07:56 följande:

Har upplevt precis samma idag, har känt av henne men inte lika mycket som annars. Vaknade i natt av att jag hade tokont en bit nedanför naveln men gick och kissade och då försvann det. Men har på nått sätt känts som hon bytt position under dagen, har varit lite orolig över det då hon legat perfekt och enligt min bm så är hon fixerad, vill ju inte att hon snurrar runt nu i v 36:( Men sa min bm att hon är fixerad så borde det ju stämma..

Är nog mkt som händer där inne nu på slutet och bebis ändrar nog lite vanor av och till, precis som den kommer göra när den kommer ut;). Men bra och viktigt att vara uppmärksam!

Skönt att bebis är fixerad :) Men även om bebis är det, kan de fortsätta att ta sig neråt utan att förlossning är på gång? :)

Ja visst händer det massor! Känns verkligen i hela kroppen :) Mycket sammandragningar, stötar och ilningar, hormoner.. Osv osv :)

Ja att vara uppmärksam känns väldigt viktigt just nu :)
  • idm
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-13 22:07:24 följande:

Skönt!! Vilken vecka är du i? Min började också röra på sig men lever inte direkt rövare. Sambon lyssnade och kunde tydligt höra hjärtat iaf. Ska till bm imorgon så det är ju bra.

Vilken vecka är du i? :) Missade fråga innan :)
  • idm
    Angels dream skrev 2016-01-13 23:33:30 följande:

vad bra =)

hur känns det när han hickar?

jag tror hon har hickat en gång vad jag vet men är inte säker ?!

Jag känner hur hela bebis "hoppar" (hicka) till med jämna mellanrum:) Det är lite som när man själv hickar, att ens kropp rycker till vid varje hick. Lite mysigt men samtidigt tycker jag synd om honom då jag själv avskyr att ha hicka :)
  • idm
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-01-14 13:05:25 följande:

35+4 åkte faktiskt in idag då jag inte känt av hen på morgonen heller. Fick lite panik och tiden hos bm kl 14 kändes föör långt borta hehe. Allt såg bra ut hur som helst :) Första gången under grav jag faktiskt känt mig orolig över bebisen!

Men vad skönt att allt såg bra ut :) Jag har väldigt mycket sammandragningar idag och är väldigt trött. Ska bli skönt att få komma till bm imorgon. Kolla alla värden och hoppas att allt ser bra ut :)
Svar på tråden BF februari 2016