BF februari 2016
Tur man ringde in igen till förlossningen för 4 e gången men kände mig väldigt tjatig å dum , men nu sitter ja här å ä öppen 6 cm . Är livrädd :(
Tur man ringde in igen till förlossningen för 4 e gången men kände mig väldigt tjatig å dum , men nu sitter ja här å ä öppen 6 cm . Är livrädd :(
03:02 kom de en liten tös :) inte vägt elr mätts än ..
Vad härligt med första! Fast det känns faktiskt lika spännande när nr2 och nu när 3 ska komma också
Man är ju ganska trött och tråkig, men försöker hitta på lugna saker att göra, typ måla eller bygga något. Om de har spring i benen sitter jag på soffan ibland och så får de springa/dansa som tokiga djur (jag deltar genom att säga "spring som en elefant" etc) till rolig musik :P det brukar duga.
Jag har köpt. Har druckit en kopp än så länge och borde bli bättre på att dricka varje dag men glömmer jämt. Jag drack med mina 2 andra och hade ganska lite blödning efteråt, kan förstås inte svära på att det var tack vare teet men tänker att det gör ju ingen skada iaf:)
läste nu att hallonblad också används om man är lös i magen så det kanske inte är så jättebra för dig ändå! =)
Vilken kväll och natt! Började vid 17 igår känna av molande mensvärk i samband med sammandragningar/förvärkar. Började till och med klocka då både jag och min man insåg att de kommer hyfsat regelbundet. Höll i sig i ca 2 timmar, sen poff väck. Men mensvärken sitter fortfarande kvar och har gjort det under hela natten. Jag kunde såklart inte somna då det kändes pga värken. Somnade väl tillslut men vaknade flera gånger till mitt i en sammandragning/förvärk. Nu är det bara den molande mensvärken som sitter i.
Någon som upplevt samman :) ?
Jag har sedan lite innan mitten av graviditeten känt av vanliga sammandragningar varje dag, men ingen molande värk under tiden/som stannat kvar.
Hur rör sig e4a i magen nu på slutet? Vår gosse har inte varit så aktiv på ca 2 dagar nu.. känner honom då och då men inte som innan.. :/
Har under flera dagar haft den typen av "mensvärk" kombinerat med att det trycket nedåt enormt. Satt på en hård stol igår och kände hur musklerna rörde sig i samband med trycket. Vände påväg till jobbet imorse med ont i korsryggen och ljumskarna. Ska träffa bm i eftermiddag
Är i v 38. Har inte pratat med henne än, har en redan bokad tid idag.
Har två arbetsdagar kvar, med en hel del planerande att få klart... Vore skönt att få det avklarat!
Efter en natt utan sömn så jobbade jag igår mellan 8-16 men 3.5åringar...
hade grymt ont i ryggen (foglossningar) under dag och kväll.. När det inte var så lång tid kvar av arbetsdagen började jag även känna smärta på insidan av låren, ljumskar, blykläppar och bäckenbenet. det var ett tryck ner som var utan dess like. skulle allra helst viljat ha en platta som höll allt kvar typ. ett varmt bad när jag kom hem hjälpte en del. sov hur bra som helst natten till idag. vaknade några gånger men inte så farligt. har fortfarande ont och trycket neråt finns kvar..
imorgon ska jag jobba med 1-3åringar mellan 9-16.30
har jag även ont efter morgondagens arbete så kastar jag in handduken och blir föräldrarledig. vill ju spara på dagarna så länge som möjligt men denna smärta och tryck är inte så bekvämt-.