• idm

BF februari 2016

MrsWalker skrev 2016-01-14 12:28:38 följande:

Hej hej,

Får man hoppa in i tråden såhär sent? 

Vore roligt att få höra hur andra har det såhär på sluttampen och få följas åt. 

12e Februari är min lilla pojke beräknad att komma. Har två flickor på 2 och 4 sen innan. Lite nervös och förväntansfull inför förlossningen.

Såklart du ska hoppa in här :) Grattis till graviditeten!

Jag har haft en väldigt bra graviditet och det är först sen någon vecka tillbaka som det börjat bli lite tungt. Jag väntar en gosse som är beräknad att komma den 9/2 :)

Hur har din graviditet varit än så länge? :)
  • idm
    ondar skrev 2016-01-14 13:06:22 följande:

Idag är det 40dagar kvar exakt till bf (34+1). Bebis sparkar mkt ner bakom blygdbenet och fy vad ont det gör, men mår väldigt bra! Storebror fick jag hemsk foglossning av men var inte alls så här smärtsam att bära sparkmässigt, hehe.

Jag o sambon var och skrev faderskap och vårdnad idag, väldigt skönt att ha det gjort :). Nu är det bara för (troligen) lillebror att dyka upp <3

Välkommen Mrswalker!!

Ja har inte vart så aktiv här det sista, har ni börjat packa väskor osv än? Hur många har fått? Såg om pojken som kom i v 37 i typ förrgår men har det kommit fler?:)

Skönt att ha papperna påskrivna :) Är det något man behöver göra om man är gifta med? :)

Här är det 26 dagar till bf. Kan inte förstå att det börjar bli så nära nu! Nervöst!

Vi har packat våra väskor. I skötväskan finns allt till bebis och lite annat. Mina och min mans saker har vi packat i en bag. Det som saknas i väskan är lite snacks till oss båda så det måste vi köpa i dagarna :) Sen hade jag behövt ett par mjuka inneskor. Har ett par ulltofflor men vet inte om jag vill riskera att få de förstörda, haha. Har ni packat?

Jag tror att det har kommit två små godingar till världen från denna grupp :)
  • idm
    MrsWalker skrev 2016-01-14 14:09:44 följande:

Tack  

Och grattis till dig! Är det din första? 

Det har varit ganska bra, men tuffare än de första två som var väldigt normala. Mådde mycket mer illa, tills runt 4 mån, och nu på sistone har det varit mycket sammandragningar och ryggont. Kaaaan bero på att man rusar efter de andra två busungarna Börjar längta efter att han ska komma nu! 

Ja det är vår första :) Allt känns så spännande, haha :) Ja det måste vara extra tufft när man redan har barn som man vill leka och busa med. Jag blir helt slut efter en dag med lek och bus med systersonen på ca 2.5 år :)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-14 14:06:23 följande:

Blir lite stressad när jag läser om alla som packar väska och redan är klara =) själv lallar jag omkring som om jag har all tid i världen! Trots att sammandragningarna börjar bli förvärkar. Lite som att det fortfarande inte är verkligt i min egna lilla värld =) borde kanske ta tag i det ^^

Åå inte ska du känna dig stressad över :) alla är vi ju olika. Vissa köper allt när man fått sitt plus och andra väntar till sista veckan innan bebis är beräknad. Jag tycker att det viktigaste är att man gör det som känns bäst för en själv :)
  • idm
    Pyltet skrev 2016-01-14 14:29:29 följande:

Vattnet gick i morse v34+2. Ligger här under observation. Får fasta ifall de måste planera kejsarsnitt eftersom bebisens puls är rätt så jämn. Ovissheten oroar mig, de pratar om att jag kanske måste ligga här i två veckor.

Någon som känner igen sig eller vet någon som varit med om liknande?

Åh lycka till! :)
  • idm
    lillterror skrev 2016-01-14 14:57:17 följande:

Det är väl så =) vi har ju skaffat allt lite i omgångar efter rul. Men sambon börjar påpeka lite att det är dags att packa väskan, varken han eller min kära mor tror att jag kommer gå tiden ut. Själv är jag fast i tänket att jag kommer gå över och då är det ju inte lika bråttom ;)

Samma här :) haha, ja här är bf 9/2 och inbillar mig att jag kommer gå över till den 16/2. Varför tror din sambo och mamma att bebis kommer tidigare? :)
  • idm
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-15 09:59:52 följande:

Nu har värkarna dratt igång ordentligt , intr sovit på hele natten , ringde förlossningen i natt å dom trodde inte de var nåt på gång än då värkarna bara är 30 sekunder långa även fast dom kommer 3 st på 10 min , dom sa jag kunde komma in å få starkare smärtlindring, och vara på passient hotellet men jag kände jag inte ville ligga

Åh! Hur går det för dig? :)

Lycka till! :)
  • idm
    minneli skrev 2016-01-15 12:05:48 följande:

Var hos bm idag för att kolla blodtrycket, 125/85 var det och ingen äggvita så ingen havandeskapsförgiftning än så länge :)

Vad skönt :) var också hos bm idag och blodtrycket är fortfarande högt, 135/94 idag. Men när blodtrycket tas hemma av min mamma så är det ca 120/80. Så min bm oroar sig inte :) Har ingen äggvita i urinet :) Men jag måste ändå gå på extrakontroller resterande veckor, vilket visserligen är bra :)
  • idm
    Sickan5 skrev 2016-01-15 14:10:49 följande:

Hej tjejer..

Lovade en förlossnings berättelse. Födde alltså vår son i Måndags natten till Tisdag. I V36+4.

Kände vid 14 tiden på Måndagen att jag va annorlunda i magen. Orolig lite svidigt.. kom å gick å förstärktes vid sänggående på kvällskvisten. Så vid 24 på natten duscha jag. Av erfarenhet fr första graviditet för 7 år sen kunde jag då urskilja samandragningar och värk med varm dusch. Men när jag ställde mig i dusch såg jag blod torka mig och kunde konstatera att flytningarna var rosa färgade.

Ringde förlossningen och fick bekräfat att d va någe på G.

Att min förra förlossning gått fort å att väglaget var uruselt. Lova ringa när vi var på väg. De dröjde bara en timme. Då hade mormor anlänt och vi var redo att åka 5 mil till Bb. Klockade värkarna och var mellan 3-4 minuter. Halvägs går vattnet å då tilltar värkarna. Kallabalik m Ambulans osv men efter mycket om å men är vi framme på förlossningen. Kommer in m värk och med andra värken kommer en perfekt pojke ut. 5 min på förlossningen är lagomt hihi.. när då de var läskigt nära att han föddes i bilen

Vad skönt att allt gick så bra ändå :) Hur mår sonen och du nu? Hunnit återhämta dig något? :)
  • idm
    minneli skrev 2016-01-15 17:18:11 följande:

Blir det lika högt om du sitter en kvart, tjugo minuter i väntrummet innan du ska in till bm?

Ja, jag stressar upp mig väldigt mycket när blodprov, blodtryck eller liknande ska tas. Men när jag är hemma och min mamma tar det så är jag lugn :)
Svar på tråden BF februari 2016