• mkes

Vi med BIM i juli

Hänger på här jag med! Plussade för några dagar sedan men det blev tyvärr till ett missfall, nummer två nu sedan vi började försöka i november. Nästa äl ca 1/7 och bim ca 16/7!

• mkes
    Symetrical skrev 2015-06-16 21:21:50 följande:

Hoppas vi lyckas tima äl och bim den här gången, dudette! <3

Ja! Vi lyckades ju tima våra missfall rätt bra i alla fall. Jag lär få äl om två veckor, tror du att du kan hålla ut tills dess?!
  • mkes
    Att vänta skrev 2015-06-16 22:07:35 följande:

Har också haft två missfall sen vi slutade med skydd i augusti. Började väl försöka på riktigt med tajmade ägglossningar typ i november så vi är i samma sits. Men tredje gången gillt!!

Fan vad värdelöst att vi är två i samma sits! Du får plussa och behålla graviditeten nu så vi får lite hopp här! Jag känner i alla fall lite tröst i att vi får hjälp efter nästa missfall så jag hoppas det sker snart så man inte behöver spendera dagen för sin första BF som ogravid.
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-06-17 14:57:27 följande:

Hålla ut!?!? Med min ägglossningshistorik lär jag snarare få samtidigt som din andra!

Haha! Nä, nu är det dags att din cykel rättar till sig tycker jag. Tippar på äl om 2 veckor för dig med!
  • mkes
    Att vänta skrev 2015-06-17 22:25:23 följande:

Värdelöst var ordet. Tänker också att händer det en gång till får vi iaf hjälp. Har fått tips om en studie i Borås (bor i Gbg) som man kan söka till i så fall. Känns tryggt. Men så otur hoppas vi att vi inte har! När hade du ditt första bf? Jag hade typ 18 sept om jag inte minns fel.

Vad intressant, är det någon speciell studie de gör där?

Min första bf var 24 oktober, trodde faktiskt aldrig att jag inte skulle vara gravid igen då men nu verkar det mer och mer som att det är däråt det barkar. Vilka veckor har du fått dina missfall?
  • mkes
    Att vänta skrev 2015-06-17 22:53:02 följande:

Fick tipset av gynekologen jag gick till bara för att göra en enkel undersökning nu efter 2:a missfallet. En läkare som heter Lennart Blomqvist som har en studie där där de som varit med tydligen har varit väldigt nöjda. Tror att det är mest för de som bor i Västra Götaland men man kan säkert försöka vara med även utifrån. Man skulle ringa till växeln på sjukhuset bara!

Fick mitt första i v 8+3 så då kändes det ju som att det hade gått lång tid (även om det förstås inte alls är så lång tid egentligen). Det andra var redan i v. 5+1 och då plussade jag så svagt och hade bruna flytningar från början så jag var helt inställd på det.

Det är svårt det där med första bf. Att det blir som någon slags milstolpe. Men vi blir väl gravida båda två innan dess. Vi ska ju plussa nu i juli!!

Ah, är det han som jobbar med acetylsalicylsyra? Har faktiskt köpt "baby aspirin" till nästa gång jag plussar ifall det är blodproppar som ställer till det här! (egenmedicering - tjoho! )

Då har vi fått missfall ungefär samtidigt med! Fick mitt första i 9+2 och mitt andra har äntligen kommit igång nu i vad som skulle ha varit 4+2 så väääldigt tidigt. Vi får väl hoppas! Verkar dock alltid plussa på 3e försöket här så kanske får vänta till september. När plussade du senast?
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-06-18 06:19:53 följande:

We have ourselves a deal, love!

Nu blöder jag så nästa äl blir 30e-1a - in med det i kalendern nu så ses vi där!
  • mkes
    Att vänta skrev 2015-06-18 09:15:17 följande:

Jamen det gör han nog! Plus att man förstås får en rejäl utredning av både kvinna och man för att utesluta allt annat. Men man kanske ska testa lite självmedicinering då Är det en om dagen som gäller?

Tog tre månader för mig också men jag är ganska säker på att jag inte hade någon ägglossning första månaden. Brukar känna av det tydligt och eftersom jag inte gjorde det visste jag inte när jag skulle ta äl-test heller. Den här månaden hade jag tydligare ägglossning än någonsin så jag hoppas att det betyder att det är en massa bra hormoner i omlopp!

Ja, här säger de 1 tablett a 75mg per dag från plusset!

Verkade allt normalt när du var på undersökning efter mf nummer 2 förresten?

Håller tummarna för att du släppt ett superägg då! Här har jag två veckor tills ägglossning, börjar bli sjukt less på detta eviga väntande... :P
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-06-18 09:47:35 följande:

Tar du ett snack med mina äggstockar om detta, så borde vi vara game sen!

Kirrat!

När börjar vi ältesta då?!
  • mkes
    halo83 skrev 2015-06-18 11:41:06 följande:

Shit va me föytningar jag fått idag..men äl har ju varit...men är osäker på om äl testernas svagare.. Tycker det fortfarande ser för starkt ut för att vara neg..

Har du bild? När var äl?
Svar på tråden Vi med BIM i juli