• mkes

Vi med BIM i juli

Att vänta skrev 2015-06-18 12:57:50 följande:

Jodå, allt såg normalt ut där inne! Och blodprovet visade inga problem med sköldkörteln. Skönt.

Vänta vänta vänta. Sjukt störigt. Nu går jag in i perioden där minsta symptom ska analyseras. Puh.

Du får komma och meddela så fort du känner minsta pirr i magen!
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-06-18 13:47:49 följande:

Igår?!?

Nej, men skämt å sido på onsdag..? *kli kli kli*

Insåg precis till min stora skräck att jag bara har 10 ältest kvar! Onsdag låter dock bra, får köra varannan dag och leva genom dina ältest övriga dagar!
  • mkes
    sowe81 skrev 2015-06-18 14:23:13 följande:

Jag funderar också på det där.

Det finns studie här i östergötland också, jag har gjort utredning som inte visat tecken på att jag har tendens att bilda proppar, men jag tror ändå det. Har det i släkten och två av mina ma har stannat 8+4 o 8+5, och en redan v7.

Jag kanske får vara med i studie o få blodförtunnande men inte säkert.

Finns baby-asprin på apotekt, eller gå det bra med nåt annat, magnesyl?

Borde finnas, baby aspirin är bara aspirin i liten dos, dvs 75mg!
  • mkes
    sowe81 skrev 2015-06-18 23:58:05 följande:

Finns det på Apoteket?

Bor inte i sverige så kan inte säga säkert, men säljs aspirin där i stora doser så skulle jag gissa att det finns i små med. Här köper man det på vanlig mataffär! Om du frågar: det är alltså inte aspirin för bebisar utan bara små doser
  • mkes
    Angdev skrev 2015-07-05 00:12:43 följande:

Jag kommer att uppdatera vår lista imorgon. Haft full rulle idag i värmen.

Vad skulle tråden göra utan dig? Äl kom lite sent här så du får gärna ändra min BIM till 20/7, 7:e försöket (2 MF).
  • mkes
    miamarina84 skrev 2015-07-17 19:50:33 följande:

Idag är det fredag.

Jag hade ägglossning någon gång mellan måndag o onsdag, finns de chans att man kan känna att de tog sig även ägget inte sätter sig fast förens dag 7-10!?

Ägget ska ju tydligen signalera att det är på väg till livmodern vilket gör att kroppen ställer in sig på graviditet, men att känna av det är nog tveksamt. Dock kan ju ett ägg fästa tidigare än dag 7!
  • mkes
    halo83 skrev 2015-07-18 10:49:08 följande:
    trixad
    Har du en ring eller någonting du kan lägga runt strecken? Det hjälper kameran att zooma in rätt! Lite för suddigt för att se ordentligt nu.
  • mkes
    halo83 skrev 2015-07-18 20:34:48 följande:

Här är en lite skarpare oredigerad bild...

Ser! Visst ser det rosa ut med?!
  • mkes
    Sali2015 skrev 2015-07-20 08:22:06 följande:

Ja, båda var digitala.. Ja det gör ju det. Men man kan ju inte låta bi att tänka att "Varför skulle något så fantastiskt hända just mig, det är självklart att du inte är gravid"... Få väl avvakta två-tre dagar och se om den dumma mensen kommer eller inte och sen göra ÄNNU ett test.

Hur ser testen ut inuti då? Finns bilder om man googlar hur de tre strecken ska stegra om man är gravid, tänkte eftersom det första var felaktigt kan det ju lika gärna gälla det andra med.
  • mkes
    Sali2015 skrev 2015-07-20 09:12:45 följande:

Det vet jag inte? .. Har inte öppnat upp dem. Får googla på det! Men kan man göra det med ett 1,5 dag gammalt test samt ett som är gjort imorse. Tänker om jag gör de när jag kommer hem

Ja, testen har flera streck inuti som man kan jämföra med varandra så borde gå.
  • mkes
    miamarina84 skrev 2015-07-20 09:49:35 följande:

Du menar då att ägget satte sig på dig på dag fyra? Känns lite tidigt tyvärr men det hoppas vi på :)

Jag har känt varje gång mina ägg börjat fästa, och första gången var det just 4 dagar efter äl, så visst är det inte för tidigt.
  • mkes
    Sali2015 skrev 2015-07-20 11:23:42 följande:

Visste inte att man kunde göra så, har de hemma. Det ena från igår morse och det andra från imorse. Får titta när jag kommer hem, om det inte är för sent eller?

Nejdå, strickorna inuti är som vanliga gravtest fast man läser av dem annorlunda (finns två stickor inuti, en sticka med 1 streck och en sticka med 2 streck) så de försvinner inte för att batteriet dör eller så.
  • mkes
    Syoss skrev 2015-07-20 20:52:54 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Bim-3 idag. Har inte testat än. Har inga värre symtom heller. Men ska man gå efter Fertility Friends tempkurva denna månad, så är den nästan idealisk för en graviditet! Vågar inte hoppas på för mycket dock. Femte försöket för tredje barnet.

Åh, vad spännande, kan du inte slänga upp en bild på kurvan?!
  • mkes
    Syoss skrev 2015-07-20 21:53:35 följande:

Hoppas bilden kommer med! Visst är den som trifasisk och med ev implantationsdipp?! Har haft en stark magkänsla sen ungefär temperaturssänkningen men vill vänta så länge som möjligt innan jag testar fast det kliar i fingrarna.

Tycker det ser jättelovande ut! Förra månaden hade jag en trifasisk kurva och plussade, denna månad plussade jag tre dagar efter en tempdipp så en kombination är ju idealt! När ska du testa?!
  • mkes
    Syoss skrev 2015-07-21 07:25:29 följande:

Jag kunde hoppas på kurvan!! Den smala stickan är en billig från Tradera men den från Testlagret syns det nästan inget på fast att båda ska mäta från 25.

Visste väl det! Grattis!!
Svar på tråden Vi med BIM i juli