Inlägg från: Villbligravidnu |Visa alla inlägg
  • Villbligravidnu

Vi med BIM i juli

Hej! Jag hoppar in här. Jag har BIM den 8:e augusti. Detta är vårt fjärde försök på andra barnet. Jag har följt BIM-trådarna lite från och till vid dom andra försöken också men det är inte förrän nu som jag tror att jag har blivit gravid hoppas det i alla fall! Jag fick ett mycket långdraget missfall i höstas och efter det har jag tyckt att det känts svårare att bli gravid. Jag har fått väldigt kort lutealfas, bara 9-10 dagar mellan ÄL och mens. Hoppas vi är många som plussar nu i juli

• Villbligravidnu

Spännande!! Kul med så många plussare redan 2:a juli!!! Grattis!! Någon får gärna lägga till mig i listan också. Jag har BIM 8/7 (skrev fel månad iförrigår), detta är vårt 4:e försök.

• Villbligravidnu
    Natt91 skrev 2015-07-01 22:26:37 följande:

Jag har testat rsfu som visade possitivt trots jag inte var gravid och jag har fått sjukhustester av mamma som jobbar inom vården. Men har köpt testlagrets tester nu. När som tidigast kan man testa med dom? :)

Jag hade alltid testlagret tills en bloggare jag känner fick uppleva det här: minbebis.com/blogg/lillalady/aldrig-mera-testlagret/

Hon smsade mig samma dag som hon trodde hon fick missfall och var helt förstörd, men egentligen var det bara mens!!! Men hur testlagret behandlade henne var ÄNNU värre!!! Flera månader senare drog testlagret tillbaka alla tester från den batchen.
  • Villbligravidnu
    sowe81 skrev 2015-07-02 23:07:14 följande:

Äntligen ett pluss, 7e försöket sen senaste ma. Nu måtte denna bara hålla sig kvar, 4e ggn gilt eller vad säger man.

Äl+10 o 12 på testen.

Grattis!!! Håller tummarna!!!!
  • Villbligravidnu

Är det förresten någon av er som har extremt kort lutealfas? Jag har blivit lätt gravid två gånger. Första blev jag gravid direkt efter p-pillerstopp och fick en liten son, andra gången hade jag just slutat amma och hade långa menscykler men det slutade i ma efter detta har jag upptäckt att jag har korta lutealfaser på 8-11 dagar....

• Villbligravidnu
    Mayy skrev 2015-07-03 18:19:06 följande:

Ni måste hjälpa mig nu för jag är helt förvirrad och känner mig gråtfärdig. Fick ju min mens exakt efter midnatt på BIM 2/7, ljusrosa blodblandade flytningar som alltid! Men sen kom inget mer och idag så avtog det? Köpte ett gravtest (Apotekets egna alla andra var slut!) och jag vet inte vad det betyder?! Jag vet inte om det är spökstreck eller inte??? Bilden är tagen när testet är mindre än 5 min gammalt (kanske vid 4 min) då maxgränsen för testet är 5 för att vara giltigt. Jag vågar inte bli glad jag är helt skakis och rädd? Är det spökstreck? Omg jag är inte beredd på det här. Kommer inte min mens nu? Är det en luring?

Superstora grattis!!!!
  • Villbligravidnu
    Mayy skrev 2015-07-03 18:19:06 följande:

Ni måste hjälpa mig nu för jag är helt förvirrad och känner mig gråtfärdig. Fick ju min mens exakt efter midnatt på BIM 2/7, ljusrosa blodblandade flytningar som alltid! Men sen kom inget mer och idag så avtog det? Köpte ett gravtest (Apotekets egna alla andra var slut!) och jag vet inte vad det betyder?! Jag vet inte om det är spökstreck eller inte??? Bilden är tagen när testet är mindre än 5 min gammalt (kanske vid 4 min) då maxgränsen för testet är 5 för att vara giltigt. Jag vågar inte bli glad jag är helt skakis och rädd? Är det spökstreck? Omg jag är inte beredd på det här. Kommer inte min mens nu? Är det en luring?

Superstora grattis!!!!
    H1ssa skrev 2015-07-03 18:49:56 följande:

Jag gick och köpte ett test jag också... fullständigt övertygad om att det skulle bli helt blankt. Jag fattar ingenting!

Åhh grattis!!!! Det verkar som många har plussat nu i juli! Brukar så här många plussa så här tidigt? Visste ni förresten att just midsommarhelgen är den dagen flest bebisar blir till i Sverige? Åder är därför det alltid är babyboom runt 13-16 mars. Min son blev faktiskt till just midsommardagen och föddes 16:e mars
  • Villbligravidnu
    Aniroma skrev 2015-07-03 16:18:41 följande:

Hade jag varit du så hade jag tagit ett test. Mensvärk är ju ett rätt vanligt tecken nämligen ;) lycka till!

Ja precis, det har varit mitt enda symptom båda mina graviditeter.
  • Villbligravidnu
    Aniroma skrev 2015-07-03 16:18:41 följande:

Hade jag varit du så hade jag tagit ett test. Mensvärk är ju ett rätt vanligt tecken nämligen ;) lycka till!

Ja precis, det har varit mitt enda symptom båda mina graviditeter.
    9camilla9 skrev 2015-07-03 16:34:48 följande:

11e dagen med positivt äl test. Tog ett rfsu gravtestet imorse någon som ser något eller kan redigera?

Har du provat ÄL-test av ett annat märke? Kan ju vara fel på just den batchen? Jag använde en gång ÄL-test som gravtest för att jag inte hade gravtest hemma. Då var det 11 dagar efter ÄL och det är 11 dagar och då visade det supersvagt, ungefär lika svagt som på gravtestet dagen efter. Vad jag menar är att både ÄL-test och grav-test från testlagret har visat lika tydligt utslag. Du äter inga mediciner eller så?
  • Villbligravidnu
    Symetrical skrev 2015-07-03 07:51:13 följande:

Hade helt normal lutealfas innan sonen, men nu sedan pillerstopp ligger de på 7-8 dagar. :-/

Har du provat något för att ändra på det? Finns det nåt husmorsknep liksom eller är det att gå till läkare som gäller?
Svar på tråden Vi med BIM i juli