• Migas

Vi med BIM i juli

Får jag hänga på här?  

Om jag inte minns helt fel så hade jag förra mensens första dag omkring den 10 - 11 juni, vilket med en menscykel på omkring 26 - 28 dagar borde innebära att bim borde vara kring den 6 - 9 juli. 

Jag börjar misstänka att jag kanske är gravid då jag de senaste dagarna:
    * Har känt ett illamående av och till (både morgon och kväll) som jag inte brukar känna av vid mens. 
    * Har känt en stramande mensliknande känsla flera dagar innan mens, och jag brukar oftast inte känna av något förrän några timmar innan. 
    * Ömma bröst (har jag aldrig annars kring mens)
    * En trötthetskänsla (kanske kan bero på stress och mycket att göra i kombination med värmen) 
    * Plötsligt fått en sjukdomskänsla från ingenstans, dvs. känner mig varm, får ont i huvudet, mår mer illa och så vidare. 

• Migas
    Angdev skrev 2015-07-05 20:50:16 följande:
    Välkommen! Lägger in dig nästa gång i vår lista.
    Tack   
  • Migas

Jag vet inte hur det går, då jag inte hann testa innan jobbet imorse, men jag har fortfarande känningar av illamående lite av och till (värre om man dricker vatten eller något på kvällen), ömma bröst lite till och från samt ont i magen av och till (känns som mensvärk men ändå inte riktigt som det brukar kännas).

Jag reagerade också på idag att jag var extra törstig trots att det inte var så varmt här idag, kan det vara ett tecken på ett graviditet? 

• Migas
    Natt91 skrev 2015-07-06 20:36:23 följande:
    Jag måste äta frukost på morgonen, men nu senaste dagarna är jag inte ens hungrig blir istället lite illamående, jag är också väldigt törstig. När har du BIM?
    Jag kan fortfarande äta på morgonen, men inte alls lika mycket som jag kunde för någon vecka sedan. 

Då jag är osäker på om jag hade senaste mensens första dag den 10 - 11 och cykeln normalt brukar variera mellan 26 - 28 dagar, så om jag inte har räknat helt fel, så borde det innebär att jag har Bim allt mellan idag och på torsdag. Jag börjar känna att det är svårt att inte börja hoppas nu med risk att bli besviken då mensen kommer (speciellt med tanke på att jag inte är säker på när bim är). 

Väntar du på bim eller har du redan plussat?
  • Migas
    Villbligravidnu skrev 2015-07-06 20:56:44 följande:
    I början av min första graviditet minns jag att jag drack vatten som en kamel. Det är faktiskt ett symptom som uppkommer i början av graviditeten när kvinnan ökar i blodvolym. Jag minns att det var väldigt påtagligt i vecka 6-7 men jag minns inte att det var så innan BIM. Men nu är jag väldigt törstig så jag funderar på om det kanske är ett tecken ändå
    Jo, att det är vanligt förekommande tidigt i graviditeten visste jag om, men jag vet inte om jag har hört talas om det som ett tidigt graviditetstecken, men man kan ju alltid hoppas.  När har du BIM?
    Natt91 skrev 2015-07-06 21:21:23 följande:
    Jag hade senaste mensen 12/6. Jag tog ett test i lördags. Vet att det är tidigt men man kan ju hoppas :) jag kan äta lite men inte alls mycket. Sen har jag haft förhöjd temp sen förra veckan. Borde ha BIM på söndag om min app räknat rätt haft preventiv medel sen 10år men lätt för att bli gravid (har vart det en gång och då kände jag ingenting först när jag inte fick mens). Tänkte testa i morgon bitti och se vad det blir. Har ett lager med tester hemma!
    Jag ser, jag äter ju hellre lite och ofta än mycket på en gång just nu. Då är det ju inte många dagar kvar för dig heller. Några mer tecken sen igår?

Det låter lite som mig. Jag fick tyvärr ett missfall för några månader sedan, och den gången valde jag att testa några dagar efter BIM bara för att mensen inte kommit. Då kände jag inget mer än lite molande mensvärk som aldrig gick över men inget illamående eller stramande bröst eller liknande. Den gången hade jag dock stenkoll på när BIM var och beräknad ägglossning, så kanske var mer avslappnad pga. den kontrollen. 
    Fronten skrev 2015-07-06 22:46:40 följande:
    Jag kunde skrivit ditt inlägg. Känner exakt igen symptomen - samtliga. Har Bim mellan i dag och i övermorgon. Ingen mens än men precis som du beskriver. Kanske mens på g.Får se om jag kan hålla mig från test i morgon bitti. Onödigt om mensen kommer i morgon el onsdag ändå...
    Det låter ju spännande att vi har exakt samma symptom, nu är det bara att hoppas att mensen uteblir. Min har inte kommit än iaf.  

Jo. jag tänker nog försöka att inte testa förrän helgen, då jag inte gillar ovissheten som kommer med ett negativt test och ingen mens även fast jag vet att det kanske är för tidigt att testa. Jag har hellre hoppet kvar en stund till än att gå och fundera på varför det inte kommer någon mens när testet är negativt liksom.

Hur har det gått för dig? någon mens eller har du kanske redan tagit ett test? 
  • Migas

En liten uppdatering, fortfarande lyser mensen med sin frånvaro Dock känner jag även idag menssmärtor (eller vad man ska säga) och stundvis är de starkare än ingår, men ingen känsla av att nu kom mensen, men sen var det inget, som jag annars har fått ibland. Illamåendet är kvar i etapper och stundtals mer än bara en aning, särskilt idag på förmiddagen efter att ha stått och jobbat några timmar. Likaså känner jag av bröstsmärtan mer idag, även fast det fortfarande är ganska av och till. 

Får se om jag vågar testa imorgon eller om jag avvaktar till helgen.  Hur har det gått för er andra idag?

• Migas
    pannkakan87 skrev 2015-07-07 18:27:18 följande:

Kissade för en timme sen. Satt i soffan å kollade på teve. Jag och killen hade bestämt att jag skulle testa i slutet på veckan..
    Är ensam hemma och fick en känsla och bara gick och klämde ut några droppar trots att jag precis kissat bara för att kunna ta ett test.

Och ett plus.. Det är helt sjukt. Allt jag känt har inte bara varit inbillning... Det är ju väldigt svagt förstås men det är ju eftermiddag och jag var precis nykissad Tungan ute
    Bim+1 idag.

Stort grattis Kom känslan plötsligt eller har du trott att du varit gravid ett tag innan du testade? 
  • Migas
    Natt91 skrev 2015-07-07 18:47:15 följande:
    Jag har testat att äta i omgångar och det verkar funka! Jag tog ett i morse som visade något som bara kunde vara ett till streck i visa ljus så väntar ett par dagar till så kanske det är starkare. Vågar inte tro att det är ett plus för vart med om det förut när jag slarvat med p-plåster och då tog jag ett test när mensen var 5 dagar sen. Men bara ett svag svagt streck och 2 dagar senare kom mensen.
    Det låter ju som om det kan vara ett plus där och om så är fallet, så jag skulle tro att du nog har ett starkare test redan imorgon och absolut om ett par dagar. Glad

Tycker det är lite lurigt det där med när man ska testa, för samtidigt som man vill veta så snart som möjligt så vill man ju inte trigga igång extra mycket nojja över varför mensen uteblir om det ändå inte blir något plus, så bättre att vänta någon extra dag. 

Jag har också varit med om att mensen varit nästan en vecka sen någon gång, så det gör nog också att man hellre väntar några dagar extra än att testa tidigt.
  • Migas
    Natt91 skrev 2015-07-07 18:48:05 följande:
    Hoppas du får ett plus om du testar i morgon :)
    insåg att jag missade delar av ditt svar. Tack så mycket
  • Migas
    Villbligravidnu skrev 2015-07-07 20:16:38 följande:

Jag har BIM imorgon. Det spänner i brösten och mensvärk. Jag kände mig ganska säker imorse men nu i eftermiddags fick jag en gul flytning som var lite grön tyckte jag först, men sen när jag kollade igen så var den med en nyans av brunt tror det är spottings på G kanske blir mens ändå....

Spännande då Det låter ju inget vidare isf, men är det inte ganska vanligt med småblödningar tidigt i graviditeten? Jag menar att så länge som symptomen är kvar (såvida du inte har liknande symptom vid mens också) och blödningen inte ändrar karaktär så borde det väl vara en skaplig chans för ett plus. Hoppas att du får ett plus imorgon och att mensen inte kommer {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi med BIM i juli