• Migas

Vi med BIM i juli

Vadvetjaaaaag skrev 2015-07-13 07:29:46 följande:

ja idag kom det första riktiga plusset som man kunde se utan att trixa med bilden :D är idag på bim-4 eller bim-6 och jag hoppas detta går vägen denna gång då jag sist fick MA i v 10....blivit gavid på försök 1 båda gångerna.

jag är sååå glad men törs ändå inte ta ut någon glädje förens vi varit på vul i v.7-8 någon gång :)

Stort grattis! Jag känner igen mig i din historia då jag just plussat (eller bekräftat de stegrande plus jag haft ett tag) och har ett mf i vecka 9 (8+1) bakom mig så känns lite nervöst men även spännande just nu.  Har du fler än ett mf bakom dig eller hur får du vul så tidigt?
    NellieMeja skrev 2015-07-13 10:34:31 följande:

Ok. Nu kör vi igen plussade igår. Så glad men naturligtvis orolig för missfall igen som förra månaden. Men nu ska fröet stanna kvar å bli en härlig bebis.

Stort grattis! Vad snabbt du fick ett plus efter mf då, hoppas att det går bra denna gången och att vi slipper mf.  Får man fråga vilken vecka du fick mf i sist?
    Symetrical skrev 2015-07-13 06:59:29 följande:

Jaha. Då vart man inte klokare idag heller på äl +14. Men kan eventuellt ana ett svagt svagt streck om man för bilden upp och ner(?) men känns som att det borde vara starkare by now!?!?! Dock ingen mens eller känningar att den är på g heller...

Konstigt det verkar med varierande styrka på "plusen" beroende på dag. Har du använt samma test hela tiden?

Stort grattis till alla som plussat nyligen!
  • Migas
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-07-13 11:17:38 följande:

Jag sökte till privat och då sa dom att när jag blir gravid igen får jag komma på ett vul för att slippa gå så länge. Fostret dog i V6 och mf v10. Men de är mitt första och enda hoppas jag :)

Ah ok, jobbigt att ha gått så länge innan man vet något också. Jag vet inte ens när fostret dog, då jag inte ens fick komma på någon kontroll när jag misstänkte mf i vecka 8+1 (då de vanligtvis inte gör det så tidigt). Men om jag inte söker privat, så lär jag väl inte ha en chans till att få ett så tidigt vul iaf.

Men vi får hoppas att det går bra denna gången
    Symetrical skrev 2015-07-13 11:19:37 följande:

Ja, visst verkar söder lite skumt..!? Första svaga testet på äl +9 förra veckan med tl, sen på äl +10 och 11 med Apotekets egna. I princip helt blankt på äl +12 med cb och sen nu det hör patetiska "strecket" på cb på äl +14. Tiden får utvisa.

Ok, låter ju mycket märkligt, men får hoppas att du får tydligare test om någon dag om inte mensen kommer innan dess
    Jenka81 skrev 2015-07-13 12:52:35 följande:

Wow! Stora varma grattis till plusen!!

Tack tack
  • Migas
    Tett90 skrev 2015-07-13 17:05:28 följande:

Grattis alla som plussat ;) hoppas kunna hänga på er ! Håller tummarna för alla oss som inte ännu plussat ! Jag ska testa imorgon :)

Tack, hoppas att du får ett fint ? imorgon känns det som om du är gravid eller?
  • Migas
    Tett90 skrev 2015-07-13 18:03:50 följande:

Nej men jag brukar känna av ganska tydligt när mensen är på g men just nu känner jag ingenting ! De kan ju oxå vara bra :) Bim+1

Jo, det är sant att det kan vara positivt på det viset också om man inte känner av att mensen är på gång, om man tydligt gör det annars. Så låter ju positivt för dig. Lycka till imorgon
  • Migas
    Tett90 skrev 2015-07-14 10:40:53 följande:

Vet inte om ett under precis skedde ?!

Stort grattis!!
  • Migas
    björnbär skrev 2015-07-14 18:20:56 följande:

Hej hej! Grattis till alla som plussade.
    Går det för er som har plussat att berätta vilket försök ni var på?
    {#emotions_dlg.flower}

Tack så mycket, vi har väl egentligen tagit det mest som det kommit de senaste månaderna efter vårt mf den 16 - 17 mars, och tänkt att blir det så blir det, så om vi räknar bort den första månaden efter mf, så blir det väl typ 3 försök (om man räknar med en cykel på 26 -28 dagar). Vilket försök är du på?
  • Migas
    halo83 skrev 2015-07-15 19:31:23 följande:

Feberkänsla, kan de va ett tidigt tecken? Samt yrsel illamående,trötthet ??

Jag är inte säker, men jag kände mig lite febrig innan tillsammans med en känsla att jag höll på att bli sjuk, typ en allmän sjukdomskänsla.

Men det låter ju som om det kan vara ett positivt tecken tillsammans med trötthet, yrsel och illamående, då det väl beskriver hur jag mådde några dagar innan Bim. När har du BIM?
  • Migas
    björnbär skrev 2015-07-15 10:05:03 följande:

@Migas Oh! Men va spännande! Jag är glad att det inte tog så mycket tid för er efter MF. Solig 

Andra försöket för oss. Jag är just nu på dagen ÄL+10 eller ÄL +11. Jag har fått rosa flytningar idag, så kanske implantationsblödning? Rätt tid och färg i alla fall. Hoppas att det inte är början av mensen! Jag kommer testa på fredag eller lördag.

Jo, det gick ju skapligt fort och för min del känns det inte som något negativt att det tog lite tid se MF, för då hade man lite tid på sig att bearbeta det psykiskt med. Det känns som om det hade varit tufft om det tagit sig månaden efter eller något men säkert lika jobbigt om det dragit ut för långt på tiden också. 

Hur går det för dig?
  • Migas
    Maka94 skrev 2015-07-15 20:34:07 följande:
    Jag känner mig också precis så, precis som att jag är påväg att bli sjuk, hoppas att det är något!
    Det låter ju som om det kan vara något iaf. Har ni försökt länge?
    halo83 skrev 2015-07-15 21:35:30 följande:

Är på bim-10 idag så känns väldigt tidigt för tecken nu ...

Jo, då känns det kanske som det, men det återstår ju att se när det närmar sig.

• Migas
    saklek skrev 2015-07-18 12:24:00 följande:

Fjärde gången gillt! Fick ett fint "gravid 2-3 v" idag (BIM+2) på CB digitalt :D

Stort Grattis, vad roligt
  • Migas
    Sali2015 skrev 2015-07-19 07:18:40 följande:
    Omg!!!!!!!!!

Men.... Vågar inte tro det än. Det står bara Gravid.

Men i beskrivningen står det att det ska finnas 4 resultat. Antingen ej gravid eller gravid med veckoantal. Men jag har bara fått gravid!?

Orolig :(
    Har du inget mer test hemma så du kan testa igen? För jag misstänker att det där testet inte har fungerat som det ska, då det i så fall borde ha visat vilken vika du är i.

Hoppas att du får samma resultat på nästa test (inkl. antal veckor om du testar med ett likadant test igen)
  • Migas
    Hallonfrossa skrev 2015-07-19 17:48:08 följande:

Hej hej!

är på bim+5 har inte testat ännu, men ingen mens heller så får väll se, tänkte ev köpa ett test i morgon.

önska mig lycka till!! :)

Men vad spännande. Lycka till, det låter ju som om du kommer att få ett positivt resultat om det inte kommit någon mens ännu. Eller brukar du ha oregelbunden mens?
  • Migas
    Hallonfrossa skrev 2015-07-19 18:19:02 följande:

Ja det ska bli spännande, skulle tagit ut spiralen I augusti så den sitter fortfarande kvar, men nej mensen brukar vara regelbunden så ska bli intressant! :)

Men vad spännande, hoppas att du är gravid om det är det du vill
Svar på tråden Vi med BIM i juli