Villbligravidnu skrev 2015-07-06 20:56:44 följande:
I början av min första graviditet minns jag att jag drack vatten som en kamel. Det är faktiskt ett symptom som uppkommer i början av graviditeten när kvinnan ökar i blodvolym. Jag minns att det var väldigt påtagligt i vecka 6-7 men jag minns inte att det var så innan BIM. Men nu är jag väldigt törstig så jag funderar på om det kanske är ett tecken ändå
Jo, att det är vanligt förekommande tidigt i graviditeten visste jag om, men jag vet inte om jag har hört talas om det som ett tidigt graviditetstecken, men man kan ju alltid hoppas. När har du BIM?
Natt91 skrev 2015-07-06 21:21:23 följande:
Jag hade senaste mensen 12/6. Jag tog ett test i lördags. Vet att det är tidigt men man kan ju hoppas :) jag kan äta lite men inte alls mycket. Sen har jag haft förhöjd temp sen förra veckan. Borde ha BIM på söndag om min app räknat rätt haft preventiv medel sen 10år men lätt för att bli gravid (har vart det en gång och då kände jag ingenting först när jag inte fick mens). Tänkte testa i morgon bitti och se vad det blir. Har ett lager med tester hemma!
Jag ser, jag äter ju hellre lite och ofta än mycket på en gång just nu. Då är det ju inte många dagar kvar för dig heller. Några mer tecken sen igår?
Det låter lite som mig. Jag fick tyvärr ett missfall för några månader sedan, och den gången valde jag att testa några dagar efter BIM bara för att mensen inte kommit. Då kände jag inget mer än lite molande mensvärk som aldrig gick över men inget illamående eller stramande bröst eller liknande. Den gången hade jag dock stenkoll på när BIM var och beräknad ägglossning, så kanske var mer avslappnad pga. den kontrollen.
Fronten skrev 2015-07-06 22:46:40 följande:
Jag kunde skrivit ditt inlägg. Känner exakt igen symptomen - samtliga. Har Bim mellan i dag och i övermorgon. Ingen mens än men precis som du beskriver. Kanske mens på g.Får se om jag kan hålla mig från test i morgon bitti. Onödigt om mensen kommer i morgon el onsdag ändå...
Det låter ju spännande att vi har exakt samma symptom, nu är det bara att hoppas att mensen uteblir. Min har inte kommit än iaf.
Jo. jag tänker nog försöka att inte testa förrän helgen, då jag inte gillar ovissheten som kommer med ett negativt test och ingen mens även fast jag vet att det kanske är för tidigt att testa. Jag har hellre hoppet kvar en stund till än att gå och fundera på varför det inte kommer någon mens när testet är negativt liksom.
Hur har det gått för dig? någon mens eller har du kanske redan tagit ett test?