• Migas

Vi med BIM i juli

MuM2girls skrev 2015-07-09 23:00:00 följande:

Fick ett två sträck på stick. Idag oxå lite starkare en igår. Men vågar inte tro på det till hundra nu när många skriver om testlagrets spöktestet. Har dok använt mig av testlagret sen 2008. Men har ett annat test hemma från ett danskt företag om jag Ska testa med i morgonbitti:) om de vist plus kam jag nog ta det om på riktigt. Bim-+0 eller Bim -1 i morgon:)

Vad spännande, hoppas att du får ett plus även imorgon med det andra testet
  • Migas
    MuM2girls skrev 2015-07-09 23:00:00 följande:

Fick ett två sträck på stick. Idag oxå lite starkare en igår. Men vågar inte tro på det till hundra nu när många skriver om testlagrets spöktestet. Har dok använt mig av testlagret sen 2008. Men har ett annat test hemma från ett danskt företag om jag Ska testa med i morgonbitti:) om de vist plus kam jag nog ta det om på riktigt. Bim-+0 eller Bim -1 i morgon:)

Vad spännande, hoppas att du får ett plus även imorgon med det andra testet
  • Migas
    En snabb uppdatering: 

Då min mens fortfarande inte har kommit, jag fick ett ganska svagt test i onsdags, och eftersom jag fortfarande har en hel del symptom (vissa av de som har stigit i intensitet eller som bara dyker upp oftare nu än i början av veckan) så bestämde jag mig för att ta ett ytterligare ett test igår och det visade ett starkare streck än det två dagar tidigare. (Dock lyckas jag av någon anledning inte lägga upp bilderna nu.)

Så för att summera så är jag troligtvis gravid, men då jag båda gångerna testat med RFSU:s test och då många här har negativa erfarenheter av dessa test så tänker jag testa med ett Clerablue på måndag (ev. imorgon) innan jag känner mig helt säker. 
  • Migas
    Angdev skrev 2015-07-11 06:15:43 följande:

Testa imorgon.... Allt för att stilla vår nyfikenhet i gruppen ;)

Jag tänkte göra det om jag hinner köpa test idag, annars är planen att gå in på apoteket efter jobbet imorgon, och om man ska hålla sig till att testa på morgonen så måste jag väl vänta tills på måndag.
  • Migas
    Jenka81 skrev 2015-07-11 09:24:42 följande:

Vågar man sig på ett liter grattis? :) Förstår om du ändå vill dubbelkolla innan man ropar hej.

Kanske det kanske, nä men jag hade väl varit ganska säker på att testerna var positiva om jag inte hade läst om alla konstiga resultat folk verkar ha fått med RFSU:s tester, nu vågar jag inte riktigt tro på att det är sant än.

Har du BIM snart?
  • Migas

Eftersom mensen inte kommit än och jag morgon är jag någonstans mellan BIM+5 och BIM+7, så har jag nu köpt ett CB som jag ska jag planerar att ta imorgon (ev. ett RFSU till för att jämföra hur starka streck de visar)

Jag har fortfarande ett illamåendet som har tilltagit i styrka, en molvärk som nu känns starkare och intensivare, bröst som stramar mera och jag känner mig dessutom helt slut efter jobbet (oavsett om det är morgon eller kvällspass), så med flera troligtvis positiva test och dessa symptom så skulle jag bli både förvånad och besviken om jag inte fick ett klart positivt resultat även på CB imorgon.   

• Migas

De två testerna ovan är tagna i fredags morse (10 juli) och på dessa test tycker jag att strecket syns betydligt mer än i onsdags den 8 juli. 

Det översta testet är från i onsdag och det nedersta ifrån i fredags, så nu ska det bli spännande att se vad testet imorgon bitti kommer att visa. Alla test i dessa bilder är RFSU:s normala test som man inte rekommenderas att använda förrän på BIM. Hur ser stegringen ut?
  • Migas
    snartsnartsnart skrev 2015-07-12 18:40:14 följande:

Helt klart tydligare på det senare testet!!! Grattis!!

Jo, det är en ganska stor skillnad i styrka, men vill gärna ta ett CB för att bekräfta efter allt negativt jag hört om RFSU nu. 
  • Migas
    Millemupp skrev 2015-07-12 19:05:03 följande:
    Ser ut som ett plus!
    Jo, jag misstänker att det är det också, men väljer ändå att ta ett "bättre" test imorgon för att få lite bekräftelse. Glad
  • Migas

Fick ett plus på CB plus idag (dock var inte båda strecken lika starka, men det behöver de väl inte vara? Det är väl ett godkänt test?). Så nu efter tre test, varav ett CB, och då mensen är omkring en vecka sen så vågar jag tro på att jag verkligen är gravid.  

Nu börjar den nervösa och långa väntan att komma förbi vecka 12, eller i första hand vecka 9 då jag fick mf i vecka 8+1 för några månader sen. Har det skapats någon fortsättningstråd för de som plussat i denna tråd eller är det bara att hoppa vidare någonstans?
Svar på tråden Vi med BIM i juli