• Jenka81

Vi med BIM i juli

Hej allihopa! Grattis till alla plus!! Jag har inte haft mens på mer än 2 år pga amningshormoner osv men hörde talas om agnus castus (munkpeppar) som ska kunna kicka igång äl och mens. Tog första tabletten 16/6 och dagen efter fick jag mens som höll i sig i fem dagar. Eftersom jag inte haft äl på så himla länge så började jag äl-testa varje dag. På dag 14 slutade jag med agnus castus och började tappa hoppet om äl då det inte visade på någon stegring fast jag hade molvärk osv. Fortsatte testa med äl/stickor ändå. Dag 16 fick jag supertydliga äl-flygningar men fortfarande negativa rest. Tänkte att jag var dum som hoppades kroppen skulle komma igång nu. Men så igår på dag 18 fick jag superstarka streck vilket borde betyda äl idag eller imorgon! Vi hade sex igår så nu kanske det finns en chans :) BIM 19 juli.

• Jenka81
    Elyssa81 skrev 2015-07-05 12:39:56 följande:

Kom hem från stugan nu och då jag mådde illa hela vägen i bilen hem tig jag ett test direkt när jag kom hem. smile1.gifphpILVGzh34698.jpg

Grattis!! :)
  • Jenka81
    Malin 845 skrev 2015-07-06 18:56:24 följande:

Samma test någon minut senare :) kan äl ha varit, eller kommer den? Ska jag testa imorgon igen? :)

Symetrical du är ju expert på detta! Behöver lite hjälp ;) phpgusErQ21098.jpg

Vet inte vilket märke det är men på de test jag använt så ska teststrecket vara lika starkt eller starkare för att vara positivt. Om det är likadant med dina test så blir det nog positivt om några dagar. :)
  • Jenka81
    Jenka81 skrev 2015-07-06 19:04:39 följande:
    Vet inte vilket märke det är men på de test jag använt så ska teststrecket vara lika starkt eller starkare för att vara positivt. Om det är likadant med dina test så blir det nog positivt om några dagar. :)
    Lika starkt eller starkare än kontrollstrecket alltså.
  • Jenka81

Jag köpte munkpeppar, vitex agnus castus, på graviditetskollen. Tror det finns på vitaminbutiken också. Jag tog tabletter men det finns som droppar också. Fick mens dagen efter första tabletten och då hade jag inte haft mens på två år. Äl kom efter 18 dagar och då hade jag slutat med tabletterna på dag 14. Man ska äta dem fram till äl.

• Jenka81
    Malin 845 skrev 2015-07-07 19:27:49 följande:
    Samma urin på båda
    Knäppt! :-O Jag hade försökt få till det med mys för säkerhets skull och sedan ändå fortsätta att testa.
  • Jenka81
    Malin 845 skrev 2015-07-07 20:05:28 följande:
    Ja det är väldigt skumt. Men de kan kanske visa falskt positivt? Ska testa imorgon bitti :).
    Ett tips om äl-test är att inte använda morgonurin utan att testa mellan 10-20 istället då stegringen av lh oftast sker dagtid. :)
  • Jenka81
    pannkakan87 skrev 2015-07-07 18:27:18 följande:

Kissade för en timme sen. Satt i soffan å kollade på teve. Jag och killen hade bestämt att jag skulle testa i slutet på veckan..
    Är ensam hemma och fick en känsla och bara gick och klämde ut några droppar trots att jag precis kissat bara för att kunna ta ett test.

Och ett plus.. Det är helt sjukt. Allt jag känt har inte bara varit inbillning... Det är ju väldigt svagt förstås men det är ju eftermiddag och jag var precis nykissad Tungan ute
    Bim+1 idag.

Wow grattis!!
  • Jenka81
    emzerus skrev 2015-07-07 21:12:59 följande:

Ni kan tyvärr ta bort mig från plus-listan :(
    Blöder för fullt nu så missfall är ett faktum :(

Lycka till till er andra o stort grattis till er som plussat!!Hjärta

Åh nej! Fy vad ledsamt. Stort lycka till till nästa gång!!
  • Jenka81

Kan man unna sig lite vin..? Äl+4 här. Tänker att jag ska leva som vanligt mellan äl och BIM men det ÄR ju inte som vanligt längre eftersom det här är typ det enda som ockuperar hjärnan nu ;) Har ändå tre barn redan och ändå är inget självklart. Hur tänker ni?

Svar på tråden Vi med BIM i juli