• Yennie88

Vi med BIM i juli

Jag har nu fått ont i ländryggen sedan igår, det brukar jag ibland få dag 1 på mensen, men den är några dagar bort(fredag-söndag).

• Yennie88
    Villbligravidnu skrev 2015-07-06 15:45:10 följande:

Jag har också ont i ländryggen, såg att det är ett vanligt tidigt gravsymptom, men jag minns inte att jag har haft det i några av mina andra graviditeter så jag blev först skraj... Jag har haft ont i ländryggen och mensvärk i tjejmagen i 9 dagar nu så hoppas

Det "jobbiga" är att det är det enda symtomet kvar, ömheten i bröstvårtorna är borta. Inbillar mig eventuellt lite känslor i tjejmagen, men vet inte, det kan vara annat. Har varit konstant trött i flera månader så det kan jag heller inte lita på, kort stubin vid hunger så länge jag kan minnas så inte ens det kan jag ta som ett tecken. Eventuellt att det känns som att det ska komma flytningar men det kommer inga...
  • Yennie88

Min ryggsmärta har tilltagit ordentligt, för att slippa smärta behöver jag gå som en anka, mindre bekvämt! De gånger jag haft sån här smärta är i samband med mens, den är beräknad till helgen, hoppas det inte är den som knackar på. Har inga andra "menssymtom", vilket jag sällan har ändå...

• Yennie88

Ryggen är bättre idag, känner mig svullen i nedre magen, tycker också att det eventuellt är lite trängre... Bim till helgen och tänker inte testa förrens efter helgen eftersom jag inte har några direkta symtom än.

• Yennie88

Mitt hopp stiger sakta men säkert. Känner mig ordentligt svullen över tjejmagen, sover på Mage(framstupasidoläge)och det är inte lika lätt att ändra håll, behöver "lyfta" mig. Är aldrig svullen innan mens annars. Idag kom även lite illamående när jag blev hungrig, det brukar jag inte få heller.. Om man räknar från ÄL ,en dag tidigare än beräknat, ska mensen komma imorgon, enligt appen på lördag. To be continued!

• Yennie88
    Symetrical skrev 2015-07-09 12:25:53 följande:

Åh, spännande! Känner igen precis det där med magen. Brukar få lite svullen mage precis innan mensen kommer, men nu har den varit stenhård sedan snart en vecka tillbaka!

Jag är ju som sagt inte svullen i vanliga fall, vad jag märker av, så det tar jag som ett gott tecken... Vågar nog inte testa förrens tidigast söndag ändå, eftersom jag har så lite symtom. Men känslan säger att det är något...
  • Yennie88

Eventuellt att jag är något mer illamående idag, men det kan mycket väl vara inbillning efter gårdagen...

• Yennie88
    9camilla9 skrev 2015-07-10 10:53:33 följande:

Har en liten fråga hur länge lever spermierna? Hade ägglossning igår kväll /natt o hade sex för 3 dagae sedan kan de ta sig ändå?:)

Man kan väl vara ganska säker på att de lever 2-3 dagar, vissa kan leva upp till en vecka men det är nog inte lika vanligt.
  • Yennie88
    lollip0p skrev 2015-07-10 10:40:09 följande:

Jag är gravid! Igår plussade jag svagt med Testlagrets sticka och imorse med både Testlagret och CB digital.

Grattis!
  • Yennie88

Ni som kan livmodertappen... Jag gör inte det, jag har känt min endast två gånger medvetet. Första gången för några dagar sedan, då var den typ "nästipp" och ett pekfinger in, nu är den fortfarande nästipp och stängd men endast typ 1/3 av pekfingret in... Kan jag lägga till det i min "hopp"lista? Man kan så klart inte säga något säkert eftersom jag inte känner min tapp sedan innan...

• Yennie88

Här har det inte kommit någon mens(Wohoo) men dagen har ju knappt börjat. Ibland kan den "skyndas på" genom sex men det funkade inte denna gång.

Smått illamående igår i samband med hunger igen.

Tur att jag ska på kalas idag så jag får annat att tänka på. Kanske blir test imorgon ändå, fastän jag bestämt mig för att vänta. Mensen kan vara två dagar sen ibland, vilket den var förra månaden.

• Yennie88
    9camilla9 skrev 2015-07-11 09:18:52 följande:

Hej alla tog ett gravtest precis testlagrets .trorjag ser en skugga ?

Jag anar något, speciellt på den undre bilden.
  • Yennie88

Här har hoppet sänkts en aning, eventuellt mens på gång då jag hade en brun/röd flytning. Tappen är däremot stängd men desto högre upp än igår... Får se hur det utvecklar sig under kvällen/natten...

• Yennie88

Här var det mens som kom, slog till ordentligt inatt. Så jag hoppar över till augustitråden. Lycka till!

Svar på tråden Vi med BIM i juli