Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Vi med BIM i juli

vår sommar skrev 2015-07-07 07:16:04 följande:

Ingen mens och ett stort fett minus på stickan. Nu ger jag upp

Vad testar du med? testlagret?
  • pannkakan87
    vår sommar skrev 2015-07-07 09:33:28 följande:

Nu kom mensen. Besvikelsen är enorm och känner mig så dum som trodde vi hade lyckats.. Usch och fy va elak kroppen är som lurar en så.

Oj såg den här kommentaren nu. Så himla tråkigt! Jag väntar också. Har inte testat men skulle inte förvåna mig om jag blivit grundlurad av kroppen jag med..
  • pannkakan87

Kissade för en timme sen. Satt i soffan å kollade på teve. Jag och killen hade bestämt att jag skulle testa i slutet på veckan..
    Är ensam hemma och fick en känsla och bara gick och klämde ut några droppar trots att jag precis kissat bara för att kunna ta ett test.

Och ett plus.. Det är helt sjukt. Allt jag känt har inte bara varit inbillning... Det är ju väldigt svagt förstås men det är ju eftermiddag och jag var precis nykissad Tungan ute
    Bim+1 idag.

• pannkakan87
    Fsake skrev 2015-07-07 18:41:56 följande:
    Grattis! Första försöket visst?
    Ja men egentligen inget försök, vi slarvade på midsommarafton. Första gången vi slarvar.. Måste ha varit en fullträff.. :-O
  • pannkakan87

Tack snälla allihop! Ni har frågat lite om symtom så jag skriver lite om vad jag känt..
    Jag har haft lite lätt molvärk sen en vecka tillbaka men i förrgår på bim-1 sa det pang och gjorde sådär svinont som bara mensvärk kan göra, men ingen mens. På bim hade jag också mensvärk som kom och gick. Min mensvärk brukar annars vara kvar hela tiden och endast ipren hjälper (nu har jag inte tagit någon tablett). Men den här gången så kom och det utöver dagen. Idag på bim +1 så har jag haft lätt molvärk men inte direkt någon mensvärk men har ändå kollat varje gång jag varit på toan och trott att mensen runnit till ni vet. Men ingenting.

Mina skarpaste symptom som jag aldrig har haft tidigare är synliga tunna blodådror under armarna och på magen på bim-8. Även lite över bröstkorgen men syns knappt. Här började även brösten sticka, har inte haft ömma bröst utan de har mest stuckit och bränt liksom. Konstig känsla. De kändes tunga också. Sen har jag haft en skarp metallsmak i munnen som har kommit och gått sedan en vecka tillbaka men som jag inte har fattat förrän några dagar sen är en där berömda järnsmaken alla pratar om. :P Smakar som när man har ont i halsen! Äckligt. Ofräscht, som lite bajs haha!

Vi ska testa imorrn igen jag och sambon för att få ett starkare streck och verkligen tro på det! Men två svaga från testlagret med olika kiss så att nog är jag gravid alltid :D

• pannkakan87
    emzerus skrev 2015-07-07 21:12:59 följande:

Ni kan tyvärr ta bort mig från plus-listan :(
    Blöder för fullt nu så missfall är ett faktum :(

Lycka till till er andra o stort grattis till er som plussat!!Hjärta

Så tråkigt:( kram på dig
  • pannkakan87

Bim+2 idag och pluset på testlagret är starkare men som jag trodde var RFSUs test skit och visade bara en liten skugga. Och då ska det ha en känslighet på 15 jämförelsevis med testlagrets 25.

Så köp inte rfsus tjejer för det lever inte upp till förväntningarna alls! Obestämd

• pannkakan87
    MuM2girls skrev 2015-07-08 06:33:25 följande:

Men va nu? Kan detta vara en dröm?

Jag ser nåt! Grattis! :D
  • pannkakan87
    Villbligravidnu skrev 2015-07-08 21:00:50 följande:

Någon som tempar som vet hur tempen är om man har blivit gravid? Jag skulle vilja veta hur tempen beter sig mellan ÄL och BIM, blir den ännu högre än vad man normalt har under lutealfasen eller kan den vara som vanligt? Jag har läst att tempen ofta fortsätter öka om man blivit gravid, men gör den alltid det innan BIM? Jag har även läst att tempen kan dippa när ägget fäster, men även att tempen kan öka ännu mer när ägget fäster. Jag kan inte påstå att min temp ser lovande ut, men den ligger i alla fall inom mitt lutealfasområde. Skulle vara intressant om någon vill dela sin tempkurva vid graviditet

Jag tempar. Har samma temp som mellan äl och bim. Fluktuerar pyttelite men inte mycket. Skillnaden är ju att tempen sjunker vid bim om du inte är gravid och håller sig hög om du är gravid. :) Du får se vad den ligger på imorrn.
    Jag håller verkligen tummarna för dig!! Solig
  • pannkakan87
    Villbligravidnu skrev 2015-07-08 22:27:15 följande:
    Ja, imorgon blir upp till bevis. Tempen har sjunkit men ligger liksom nästan på linjen nu, men vet inte riktigt om jag kan lita på den pga min täppta näsa. Men är den lägre ändå imorgonbitti så är det kört. Är den högre eller samma så kommer jag bli förvirrad haha! Ingen mens än, bara en pyttespotting. I ärlighetens namn tror jag på mens imon, men jag hoppas in i det sista
    Å hoppas hoppas hoppas!
    Ett tips är att hålla munnen stängd en stund innan du startar tempen. Det blir ju svårt om du är täppt men :/ Jag brukar göra det och sen tempa kanske två ggr på rad för att se så att det stämmer. Då får jag väldigt fina temperaturer och snygg statistik som inte hoppar så mycket. :)
  • pannkakan87
    Zezziz84 skrev 2015-07-09 06:29:26 följande:

Hjälp!!! E detta på riktigt eller bara spökstreck?? Testa negativt igår i har bim idag

Grattis!! :D Det är ett plus!
  • pannkakan87
    Natt91 skrev 2015-07-09 11:25:28 följande:
    Jag har köpt ifrån graviditetskollen tror jag. Men tänkte nu avvakta tills BIM. Så ger det nog ett mer säkert test. Har haft RSFU och då har dem visat possitivt när jag inte vart gravid. (misstänkte det när jag slarvade) Kan ju hoppas i alla fall på ett +, men det känns inte som det nu. Har fått lite symtomer som lika gärna kan vara tecken på mens. Men haft molvärk sen några dagar efter ÄL som kommer och går lite varje dag. Sedan två dygn har jag halsbränna och fått otrolig dålig hy, finnar som verkar poppa upp hela tiden på hals, bröst och ansikte (har alltid jättebra hy på sommaren).
    Migas skrev 2015-07-09 10:20:39 följande:
    Glömde fråga, var det det vanliga rfsu:s eller deras testa tidigt? Tänkte om deras tidiga variant var osäkrare än deras normala. 
    Jag plusade på bim+1 med testlagret. På bim+2 tog jag ett till test som visade starkare plus med testlagret. Hade en rfsu-sticka testa tidigt hemma så tänkte att jag lika gärna kunde köra den med och den visade bara en extremt svag skugga - egentligen skulle det ju ha visat mycket starkare.

Summan av kardemumman är att rfsu inte är att lita på. :)

• pannkakan87
    Villbligravidnu skrev 2015-07-09 16:55:33 följande:

Här blir det tyvärr mens när som helst. Tempen har dippat och spottings har tilltagit. Jag hoppar ur denna tråden nu och går över till augustitråden, nästa BIM är nämligen 3:e augusti. Grattis alla som redan har plussat, hoppas fler plussar och att vi är lika många som plussar i augusti

Tråkigt men bara att ställa in siktet på augusti! Lycka till! Kram!
  • pannkakan87
    MuM2girls skrev 2015-07-10 18:44:33 följande:

Dagens eftermiddags test med testlagret :)

Grattis :D ett fint plus. :)
    När blir bf för dig? :)
Svar på tråden Vi med BIM i juli