Anonym (Sara90) skrev 2017-06-29 16:36:59 följande:
[quote=77794666][quote-nick]NZZZZ skrev 2017-06-28 21:07:24 följande:[/quote-nick]
Det är bra att lära känna sin kropp inför insemination, för bästa resultat :) Är du oroad över att inte bli gravid? Jag har blivit det sedan vi startade karusellen, vågar inte ta något för givet.
Ja, om man väljer insemination ja. Vi var inne på IVF för att maximera oddsen men vet inte om jag ska göra det när läkarna tror jag kan bli gravid via insemination. Det är väl mest att jag inte orkar fler negativa besked. Har ni köpt något 3-pack eller köper ni en i taget? Vad kostar det?
[/
Jag är väldigt oroad över att inte bli gravid! Men försöker inte tänka så. Hur mycket otur kan ett par ha! Så försöker intala mig att det kommer gå!
Varje insemination kostar 14.000 kr. Det finns 4-pack för 45.000 men det ska vi inte ta. Sen olika kostnade runt om ca 12.000. Så minst 25.000 och Max ??( förhoppningsvis 25)
Förstår att du inte orkar fler jobbiga besked , har tänkt tanken på ivf också men det görs inte på carlanderska med domderade spermier. Ska ni kontakta Spanien innan sista biopsi är gjord i september?
Kände samma. Fick hem brev idag från min läkare på SU som skrev i ett brev att hon fått svar på de tester jag lämnat 10/4 (lämnade inte ens några tester då!). TSH var tydligen förhöjt till 3,3 men sist jag var där så sa hon att det var normalt (2,2). Hur fan kan det höjas på 3 månader? Det är något som inte stämmer.
Vad är det som kommer kosta er ca 12k bortsett från inseminationen?