NZZZZ skrev 2017-08-22 13:36:22 följande:
Exakt. Jag vet inte om det är placebo-effekt men jag känner mig piggare efter drygt en vecka. Var så himla trött innan levaxin. Kunde sova 10 h per natt men ändå vilja sova mer, däckade överallt.
Min man tog upp det med sin läkare som sade "hur vet du att det är dina spermier de "hittar"? Kan vara värt att tänka på.
Är din man inte av svensk nationalitet? Eller varför tänker ni på Spanien (är där nu faktiskt och njuter med min man)? Jag har kollat upp både Danmark och Spanien, fråga om du undrar något!
Hej!
Tog en liten paus från familjeliv ett tag för att försöka tänka på annat. Lycka till nästa vecka, håller tummarna för er! Vi skulle ha blivit uppringda den här veckan för att få reda på vilken dag jag ska börja spraya inför långa protokollet för äggutplock, men de hörde aldrig av sig. När jag ringde i fredags så var telefonkön full och de bad mig återkomma nästkommande vardag.
Nej precis, min man är halvsvensk, så han ser ganska "utländsk" ut. När vi har varit i Spanien har han fått frågan flera gånger om han är spanjor (han har i och för sig fått samma fråga när vi har varit i Grekland och Turkiet också, haha), men jag tänker att Spanien kan vara ett bra land. Dock verkar det jobbigt att åka ändå till Spanien när man har ägglossning, det verkar smidigare med Danmark... Vet du om det skiljer sig mycket åt i pris?
Toritori skrev 2017-08-23 00:07:43 följande:
Hej hej alla härliga och tappra! Jag är ny här. I juni fick vi tyvärr samma besked som så flertalet andra här på tråden, att min älskade sambos spermaprov visade 0 spermier i sädesvätskan. Väldigt jobbigt såklart. Han har nu gjort en första undersökning hos läkare och alla prover var normala förutom förhöjt FSH-värde som indikerar på att något är galet. Vi väntar nu på Micro-tese med en kötid på 4-7 månader i Stockholm. Dock har dem inte tänkt göra något äggplock på mig i samma veva, men när jag läser på förstår jag att det är bättre att frysa ett embryo än spermier (om de skulle hitta några). Vet någon här vad som är vanligast? Har ni andra som gjort micro-tese gjort äggplock samtidigt? Tack för ert stöd, det är skönt att prata med andra i samma situation.
Låter precis som min mans prover. Jag och min man bor ju också i Stockholm, så jag antar att vi går till samma läkare eftersom det bara finns en enda läkare på Huddinge som gör Micro-tese. Har du hunnit träffa honom? Jag har fått ett bra intryck av honom än så länge. Vilken tur för er att ni får göra en Micro-tese på en gång, min man fick göra en öppen testikelbiopsi först, vilket har gjort att vi fått vänta typ ett år extra. Huddinge började göra Micro-tese i början av det här året och de har inte samordnat äggutplock och Micro-tese tidigare. Jag tror att jag och min man är några av de första som får göra det. Du får gärna ställa frågor efter vi har gjort vårt ingrepp om det är något du undrar över =)