BF Februari/Mars 2016 :)
Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?
Jag har BF 24 Februari!
Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?
Jag har BF 24 Februari!
En fråga tjejer! Är det nån här som funderar på att göra ett tidigt ultraljud. Mest för att få bekräftat att fostrets hjärta slår?? Kan man göra det på nån privat klinik? Rekommenderar ni nån klinik? Och från vilken vecka kan man se hjärtat slå om man väljer att göra ett ultraljud på magen och inte vaginalt så att säga??
Haha blev inte en fråga utan en massa :))
Man ser bäst om man gör vaginalt ultraljud i vecka 6 7. Tror inte ens de gör ultraljud på magen i soppas tidig graviditet eftersom det e lättast att se vaginalt
Jag är gärna med i gruppen! Kan jag skicka ett meddelande med mitt fb-namn till dig Gullan 83?
Varje år föds det cirka 3000 barn (3%) med någon typ av missbildning, i Sverige.
Cirka 3000 barn av totalt cirka 100 000 barn.
Det måste ju betyda att om det är 100 olika personer som skriver i denna tråd, så kommer cirka 3 st. här inne, få ett barn med någon typ av missbildning.
Hur ser ni på det?
Vul görs inte före v 8 sa bm när jag ringde igår, man ser inget innan dess.
Med min första grav gick jag och gjorde ul i v 12, då gjordes det ett vanligt ut utanpå magen.
Jag kommer att vara med bara här på familjeliv tills det är öppet att vi väntar, världen är för liten och folk känner så många så Facebook är inte aktuellt för mig än på ca 8 veckor. Även om gruppen är hemlig/låst.
Vul görs inte före v 8 sa bm när jag ringde igår, man ser inget innan dess.
Med min första grav gick jag och gjorde ul i v 12, då gjordes det ett vanligt ut utanpå magen.
Av speciella skäl så gör man i v 6 7. Jag måste göra tidigt vul..
Jag tror att ibland ses det tidigt och ibland inte. Men vecka 8 så syns det alltid, så det är nog för att vara på den säkra sidan så att patienten i fråga inte blir rädd och tror det är missfall om inte ett hjärta syns tidigare än så.