• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • clementinen
    Längtan 30 skrev 2015-07-07 22:08:16 följande:

Jag är gärna med i mars-gruppen också!

Skicka din mail i ett meddelande =)
  • hejpreggosar

Ni som fått missfall, jag fick det första försöket när jag höll på att tillverka vår lille son. Missfallst började med lite brunt blod i trosan. Det blödde mer och mer och framåt kvällen hade jag fruktansvärd mensvärk. Jag var då i v. 9 och hade så fruktansvärt ont att jag trodde att döden var nära, krystade ut embyro + moderkakan på sovrumsgolvet samtidigt sim jag satt på huk och grät. När allt kommit ut kändes det bra igen, ingen smärta och allt kändes så härligt naturligt som att jag inte kunde rå över detta. Gynekologen berättade att jag troligen var i v 6 då embyrot slutade utvecklas och det kändes genast mycket bättre. Allt såg fint ut och jag fick ett jättefint bemötande. Hon sa att detta var mycket vanligare än vad det pratas om och att de allra flesta blir gravida snart efter ett missfall. Jag blev preggo ett par mån senare och allt gick då bra. Nu är jag gravid igen i v 4 + 3 och hoppas att det går hela vägen. Men jag vet också att det bara är att hoppa på hästen snart igen om det inte går bra. Håller tummarna för er!

• Mayy
    förstabarnet skrev 2015-07-07 21:26:26 följande:
    Är i v.6 (5+0) idag.
    Okej :) så fint. Jag går in vecka 6 i morgon, känns spännande :)
  • JosefineD85
    hejpreggosar skrev 2015-07-07 22:35:41 följande:

Ni som fått missfall, jag fick det första försöket när jag höll på att tillverka vår lille son. Missfallst började med lite brunt blod i trosan. Det blödde mer och mer och framåt kvällen hade jag fruktansvärd mensvärk. Jag var då i v. 9 och hade så fruktansvärt ont att jag trodde att döden var nära, krystade ut embyro + moderkakan på sovrumsgolvet samtidigt sim jag satt på huk och grät. När allt kommit ut kändes det bra igen, ingen smärta och allt kändes så härligt naturligt som att jag inte kunde rå över detta. Gynekologen berättade att jag troligen var i v 6 då embyrot slutade utvecklas och det kändes genast mycket bättre. Allt såg fint ut och jag fick ett jättefint bemötande. Hon sa att detta var mycket vanligare än vad det pratas om och att de allra flesta blir gravida snart efter ett missfall. Jag blev preggo ett par mån senare och allt gick då bra. Nu är jag gravid igen i v 4 + 3 och hoppas att det går hela vägen. Men jag vet också att det bara är att hoppa på hästen snart igen om det inte går bra. Håller tummarna för er!

Fast det är ju inte alltid man kan "hoppa på hästen" igen så snabbt! För oss tog det ett år efter vårat MF! Då kändes det rätt kört under den tiden man kämpade i alla månader! Men kul att det gick fort för dig såklart
    Jag menar bara att det inte är att "bara att bli gravid igen månaden efter" för det funkar inte alltid!
  • helnil_

Håller med! Alla har inte så lätt för att bli gravida och då är det klart att ett missfall känns som att hela livet går under. För oss son gjort ivf tex så är det inte bara "att hoppa på tåget" igen. Så det är ju väldigt individuellt!

JosefineD85 skrev 2015-07-08 08:39:29 följande:

Fast det är ju inte alltid man kan "hoppa på hästen" igen så snabbt! För oss tog det ett år efter vårat MF! Då kändes det rätt kört under den tiden man kämpade i alla månader! Men kul att det gick fort för dig såklart

Jag menar bara att det inte är att "bara att bli gravid igen månaden efter" för det funkar inte alltid!

• Moorii
    Jordgubbarmeglass skrev 2015-07-08 09:31:06 följande:

Mensvärk. .

Men det är väl vanligt?

Denna oro.

Är i vecka 4+6 enligt uträkningar.

Ja, det är väldigt vanligt ! Jag är i vecka 11 och har fortfarande mensvärk som kommer och går. Tycker också det är jobbigt och oroande, men det ska ju inte vara någon fara iallafall :) 
  • minneli
    Jordgubbarmeglass skrev 2015-07-08 09:31:06 följande:

Mensvärk. .

Men det är väl vanligt?

Denna oro.

Är i vecka 4+6 enligt uträkningar.

Ja det kan göra rejält ont till och med. Men tänk på vad mkt som händer i magen, är ju egentligen inte konstigt att det gör ont.
  • Lantlollan
    clementinen skrev 2015-07-07 22:15:16 följande:
    Skicka din mail i ett meddelande =)
    Kan inte nå din profil så att jag kan skicka meddelande. :P
  • Mayy
    minneli skrev 2015-07-08 09:40:27 följande:
    Ja det kan göra rejält ont till och med. Men tänk på vad mkt som händer i magen, är ju egentligen inte konstigt att det gör ont.
    Ja, jag har rejält ont till och från. Det känns nästan lite läskigt ibland :)
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)