• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • SessanSessan

Hej! Jag ansluter mig också till tråden. Vi ska precis påbörja försök till ett tredje barn. :) Har två på 3,5 respektive 6,5 år. Jag har ÄL nu i dagarna men helst av allt vill jag ha barn i maj-september så vi kommer inte påbörja försöken förrän i augusti. Min BIM blir då runt 27/8. Jag äter vitaminer och folsyra och använder Natural cycles för att planera graviditeten. :)

• Elyssa81
    H1ssa skrev 2015-07-13 14:54:14 följande:

Jag hoppar med här...

Jag var med i BIM juli gruppen och plussade på BIM+1 vårt första försök, men det slutade i missfall v5+3. Nu väntar jag på att sluta blöda så jag vet inte när ÄL och BIM kommer att vara. Jag vet att man rekommenderar att invänta en mens innan man försöker igen för att kunna datera graviditeten, men vi känner att vi vill försöka igen så snart som möjligt. Kommer börja ÄL-testa så snart jag testar negativt på grav-test.

Med ett så tidigt missfall behöver du i te vänta en månad. Jag fick MF denna gång i v 5+2 och man behövde inte vänta sa de på gyn. ÄL kommer som vanligt eller något senare bara så räkna som vanligt. Beklagar ditt MF!
  • Interiorista

Jag har i fyra-fem dagar nu haft ont i äggstockarna (?), men äl ska enligt app inte vara innan nu på söndag. Vad är det jag känner av? Idag fick jag lite rosa flytningar också. Kan jag ha äl redan? Eller är det något annat som spökar?

• Yennie88
    Interiorista skrev 2015-07-14 09:37:49 följande:

Jag har i fyra-fem dagar nu haft ont i äggstockarna (?), men äl ska enligt app inte vara innan nu på söndag. Vad är det jag känner av? Idag fick jag lite rosa flytningar också. Kan jag ha äl redan? Eller är det något annat som spökar?

Då skulle det nog kunna vara ägglossning, vissa får ju en liten blödning när ägget släppt.
  • FamMorrhår
    KaffeTös skrev 2015-07-12 11:27:28 följande:

Hoppar in här efter att ha varit med i Bim i juli-tråden. Mensen kom idag, tre dagar sen, så äl borde vara 26/7 och BIM den 9/8.

Första barnet. Fick ett MA och skrapades i februari och ytterligare ett tidigt mf i juni. Hoppas på plus snart! Börjar kännas som att det är meningen att jag inte ska få barn. Hur orkar man hålla hoppet uppe efter alla misslyckanden? Varje gång mensen kommer känns det som en spark i ansiktet..

Antar man orkar för att längtan är så stor... <3
  • Boel
    KaffeTös skrev 2015-07-12 11:27:28 följande:

Hoppar in här efter att ha varit med i Bim i juli-tråden. Mensen kom idag, tre dagar sen, så äl borde vara 26/7 och BIM den 9/8.

Första barnet. Fick ett MA och skrapades i februari och ytterligare ett tidigt mf i juni. Hoppas på plus snart! Börjar kännas som att det är meningen att jag inte ska få barn. Hur orkar man hålla hoppet uppe efter alla misslyckanden? Varje gång mensen kommer känns det som en spark i ansiktet..

Jag var också med i Bim juli-tråden och känner precis som du hopplöshet efter misslyckandet. I början kunde jag inte tänka på någonting annat än att bli gravid, bebisar och bebissaker, men nu orkar jag bara inte mer. Vet hur besviken jag blir varje gång mensen kommer och vill försöka lindra tills nästa gång samma besvikelse kommer.

Men vi är båda med här nu, så hoppet finns kvar och vi kämpar fortfarande :)
    Alla flesta jag känner och har hört talas om som har fått ma har lyckats bli gravida  igen, så var inte orolig!
  • Tablettask

Jag vill också vara med, varke juni eller juli resulterade i plus.

Bimlista augusti

1/8 Kvinna84a, 8:e försöket

1/8 Anonym (plus i augusti?)

2/8 Villbligravid nu, 5:e försöket

2/8 fsake, 3:e försöket, 3:e barnet

2/8 Tablettask, 3:e försöket

3/8 Pluttan, 3:e försöket

3/8 Anonym (vippan) 1:a försöket 2:a barnet

3/8 Interiorista

3/8 Tedrickarn första försöket på sladdis

3-4/8 FamMorrhår 2:a barnet

4/8Nirvie 4:e försöket

5/8 Tiger grr

6/8 MamsenTramsen 2:a försöket, 2:a barnet

6/8 Livias, Yennie88 3:dje försöket 1:a barnet

7/8 My102

7/8 Elyssa81

9/8 Annan8, 3:e försöket 1:a barnet, KaffeTös 1:a barnet

10/8 Fronten, 4:e försöket 3:e barnet

11/8 Natt91 2:a försöket

12/8 Mjön 2:a försöket, 1:a barnet

15/8 Boel

15/8 Anonym (Nymis) 2:a barnet

27/8 Maalon

• Angdev

Joinar er här! Hej ni från juli-gruppen o hej ni nya :)
    Mensen är på ingång här, dag 28, en exemplarisk cykel mao ;) Brukar ha oregelbunden mens. Detta blir vårt 9:e försök. Skulle jag ha en 28 dagars cykel så kommer den se ut så här: ÄL: 28/7 BIM: 11/8

• Spring16

mensen kom igår som en klocka. äl den 26/7 och bim 11/8. håller tummarna för många pluss den kommande månaden

Svar på tråden Vi med BIM i augusti