Vi med BIM i augusti
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Hej alla! hoppar in här jag med då mensen behagade att komma idag.
Vi försöker oss på ett syskon till våra barn på 6,5 och 9,5.
Första försöket nu i juli efter ett antal år med kopparspiral.
ÄL kom enligt CB digitala tester och nu tar vi nya tag.
BIM enligt förra beräkningen blir då 10-11/8
Idag dök 28 ägglossningstest och 20 gravtest upp i brevlådan. Blödningen från missfallet börjar nu avta och jag planerar att börja ÄL-testa till helgen.
Vi blev ju väldigt enkelt gravida förra månaden, på första försöket, så ÄL-testen är mest till för att veta när ÄL är IFALL jag skulle lyckas bli gravid direkt. Kommer ju inte ha något sista mens att räkna efter. I vanliga fall har jag en 28 dagar cykel som är extremt regelbunden, men vi får se hur saker och ting beter sig nu efter missfallet...
Idag dök 28 ägglossningstest och 20 gravtest upp i brevlådan. Blödningen från missfallet börjar nu avta och jag planerar att börja ÄL-testa till helgen.
Vi blev ju väldigt enkelt gravida förra månaden, på första försöket, så ÄL-testen är mest till för att veta när ÄL är IFALL jag skulle lyckas bli gravid direkt. Kommer ju inte ha något sista mens att räkna efter. I vanliga fall har jag en 28 dagar cykel som är extremt regelbunden, men vi får se hur saker och ting beter sig nu efter missfallet...
Jag funderar lite över om jag ska köpa ägglossningstester ändå, fast det känns lite onödigt. Jag har tydliga ägglossningskänningar så gott som varje månad så jag vet ju vilka dagar det är viktigt att pricka in. Men eftersom det inte tagit sig dessa två månader innan så blir jag lite rådvill.
Jag vill att det ska vara så "naturligt" som möjligt utan hjälpmedel när vi försökt så kort tid som vi gjort, sedan om några månader om det inte tagit sig kanske ta hjälp av stickor eller liknande. För mig känns det inte så upphetsande att få reda på via en sticka att nu ska vi tamejtusan ligga med varandra så vi får ett barn, kanske för att vi försökt så kort tid som sagt. Någon annan som tänker i samma banor?
Jag funderar lite över om jag ska köpa ägglossningstester ändå, fast det känns lite onödigt. Jag har tydliga ägglossningskänningar så gott som varje månad så jag vet ju vilka dagar det är viktigt att pricka in. Men eftersom det inte tagit sig dessa två månader innan så blir jag lite rådvill.
Jag vill att det ska vara så "naturligt" som möjligt utan hjälpmedel när vi försökt så kort tid som vi gjort, sedan om några månader om det inte tagit sig kanske ta hjälp av stickor eller liknande. För mig känns det inte så upphetsande att få reda på via en sticka att nu ska vi tamejtusan ligga med varandra så vi får ett barn, kanske för att vi försökt så kort tid som sagt. Någon annan som tänker i samma banor?
Hoppar in fick MF idag men kroppen var borta på hormon redan igår. Så fick ett tidigt missfall, bara några dagar efter Bim.
Bim runt den 12 aug
Hur länge blödde du?
Jag fick MF i V6 och blöder fortfarande sju dagar senare.
Jag kör inga ÄL stickor men brukar vanligtvis känna av ÄL och får varje gång ömma bröstvårtor dagen efter. :)
Men ngt som förvirrar lite är ju detta genomskinliga slem som kan pågå ibland över en vecka innan. Fler som får så?
Tycker det blir lite mer för varje barn. hehe
Beräknar att ÄL sker på söndag, får vi se om det kommer stämma.
Tredje försöket för oss denna månaden och testar med digitala clearblue äl test denna cykel. Fick blinkande gubbe idag, äl sö/må tror jag. Ville testa med digitala en cykel för att verkligen se när äl är, tycker stickor är svåra.. Får aldrig positivt med dem.
Hoppas på plus denna gång!