pannkakan87 skrev 2015-07-10 18:42:31 följande:
Ja men eller hur! Har inte alls lust att tänka på missfall. Har kompisar som liksom "slarvat bort" hela första trimestern på att oroa sig för missfall och ångrar nu att det inte njutit mer. Så jag tänker vara precis tvärtom. Jag väntar barn, inte missfall. Punkt. :)
Jag går till en privat mottagning men de gör inte ul tidigare än i v.11. Annars får jag åka upp till mvc på sjukhuset men det har jag inget lust med om jag inte får ont och blir orolig över utomkveds eller får blödningar osv.
Har du tänkt göra kub?
Det vet jag inte riktigt än, måste ärligt säga att jag inte vet hur de brukar göra här (det knasiga med att vänta första barnet och inte vilja prata om det med någon annan). Men något fostervattensprov blir det åtminstone inte, jag vill inte ta risken och blir det ett barn med kromosomavvikelse kommer jag nog att gilla det lika mycket ändå.
Jag tänker nog också så, att jag väntar barn och inte missfall. Brukar tänka att visst, många graviditeter slutar med missfall, men många många fler slutar med en bebis. Så jag kör på det!