• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Föll för grupptrycket och kollade den kinesiska fertilitetskalendern. Enligt den blir det en kille. Jag får väl återkomma efter att jag blandat kiss och bikarbonat (herregud!) med resultat! Skrattande Får ju tacka pannkakan87 för denna galenskap! Skrattande

• Linkken

En lite fåfäng sak, men undrar om andra känner likadant. Fram tills för några dagar sedan hade jag en hård bula på magen som jag bara tyckte var  fin. Men nu i v. 13 tycker jag magen mest ser degig ut och helt ärligt känner jag mig bara fet och bedrövlig. Har bara gått upp tre kg hittills, men det har ju inte direkt satt sig väl. Någon annan som känner sig lite som en degklump vid denhär tidpunkten? Längtar efter att den "riktiga" bebismagen ska börja växa, så man faktiskt ser att jag är gravid och inte bara ser ut som om jag ätit åtta påsar chips om dagen... Har förstått att livmodern kommer upp ur bäckenet nu i v. 13 och att det är då bebismagen kan börja växa, så får hoppas på det nu!

• Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-23 17:09:23 följande:
    Min mage har börjat hårdna:) får gömma den! I min app stod det att i vecka 11 fyller livmodern upp bäckenet så i v13 kommer det nog börja synas snart:)
    Min har ju nog synts, så att jag fått välja kläder med stor omsorg. Men nu känner jag mig mest som typ Barbapappa i kroppsformen. Sexigt värre...
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-23 17:47:02 följande:
    Haha. Me 2. Ser ut som jag ätit för mycket, eller typ överdoserat gluten eller nåt. Men om några veckor är där nog en riktig kula :)
    Vi får hoppas det så att denhär fluff-perioden snart är över!

Idag är det dags för ultraljud igen!! SkrattandeSolig
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-24 08:19:29 följande:
    Lycka till!! Berätta hur det gick! Jag har mitt nästa tisdag som sagt, idag är det inskrivning wooohhpppiieee! Drömmer
    Allt bara bra på ultraljudet, bebisen viftade vilt omkring sig och allt utvecklades fortsättningsvis bra. Nackvecket såg också bra ut, men måste förstås vänta på resultatet från blodprovet också. Jag är så glad att allt går så bra, det känns riktigt fint nu! Bf fortfarande 5.3, bebisen utvecklas precis enligt min senaste mens, så inga förändringar där!

Hur gick inskrivningen?
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-24 17:39:14 följande:

Inskrivningen gick jättebra! Hon kände på livmodern och det kändes tydligt att den växt massor. Hon frågade om vi skulle försöka lyssna på hjärtljuden men att de inte var säkert att de skulle höras så jag sa ja, men självklart ville inte bebisen visa upp sig så vi får helt enkelt vänta en vecka tills vi ska på ultraljudet. :) Det är inte så ofta man kan höra hjärtat så tidigt eftersom det bara är några millimeter stort ju men jag skulle ångrat mig om vi inte försökte. :P
    Annars var alla värden jättebra och hon skulle kolla järnet, om det var dåligt skulle hon ringa men jag hoppas att även det är bra. :)

Gud så härligt för dig att allt gick bra på ultraljudet!! Nu längtar jag ännu mer! Särskilt eftersom vi inte fick höra hjärtat. Ska bli spännande om jag fortfarande har bf 13/3. :) Tydligen så går de efter de datumet de sätter vid ul resten av graviditeten sen. :)

Tur att det bara är en vecka kvar till ul då, så får du ser hjärtat då! Jag har ju inte heller hört det än, så det ser jag fram emot att förhoppningsvis få göra på nästa besök till bm.
    En kompis till mig som väntar sitt andra barn sa att de bara ändrar det beräknade datumet ifall det skiljer mer än en vecka, annars håller de fast vid det de sagt på ul. Jag hoppas bara att barnet inte väljer att komma på skottdagen, det vore ju lite knepigt med födelsedagar i fortsättningen då...
  • Linkken
    LovisaC1982 skrev 2015-08-24 19:06:19 följande:

Mycket spännande som hänt idag med ultraljud och inskrivning, kul att allt ser bra ut och går framåt .

En fråga, är det nån mer som tränar en hel del? Jag körde ett core-pass idag och det är läskigt att träna magen rätt hårt men så skönt efteråt när man rensat huvudet och faktiskt mår bättre . Tränar fortfarande 3-4 dagar i veckan men tycker det är svårt att veta vilken nivå jag ska lägga mig på, jag är van vid att gå all-in...

Om det inte gör ont eller känns obehagligt kan du väl träna det mesta som vanligt. För mig känns det inte bra att träna magen, jag får lätt ont då, så jag har låtit det vara. Men armar och ben har jag nog tränat en del nu, men ofta får jag värk i magen också av det. Promenader är det enda som känns riktigt bra just nu, tyvärr... Jag hoppas det ska bli bättre eftersom jag annars mår mycket bättre då jag får träna.
  • Linkken
    LovisaC1982 skrev 2015-08-25 04:53:43 följande:
    Ok jag kan få som lite mensvärk efteråt men annars känns det bra. För mig är det tröttheten som är jobbigast och därför har jag dragit ner en hel del på träningen. Jag cyklar till och från jobbet så det har blivit min huvudsakliga träning och så lite gym utöver. Ofta är jag så trött när jag ska cykla hem att jag mer eller mindre vinglar fram och då vill jag inte pressa kroppen mer. Jag har haft en dålig inställning till både mat och träning tidigare så jag kämpar verkligen för att lyssna på kroppen och inte falla tillbaka men jag känner mig så kass som inte tränar.
    Jag vet precis hur du menar. Jag känner mig också lite rutten som inte tränar mer än såhär, men i dethär fallet räknar jag med att kroppen säger åt mig vad jag behöver, både då det gäller mat, träning och vila. Vi har ju resten av livet på oss sedan att ta igen all träning vi missat, så om det blir lite lugnare under ett års tid är det nog helt okej. Den goda inställningen kommer säkert tillbaks senare!
  • Linkken
    LMG skrev 2015-08-25 18:56:08 följande:

Är det ingen mer än jag som är jätte känslig? Gråter för typ allt känns det som

Jag är faktiskt förvånad över att det inte ändrat så mycket för mig. Men jag är en sån som lipar åt allt möjligt i tv annars också, och det gör jag fortfarande, men det har inte blivit värre åtminstone. Inte än i alla fall...
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-08-26 20:19:02 följande:

Aaaah vi vann budgivningen! På fredag skriver vi kontrakt på att vi nu mera är husägare :) snacka mycket vuxenpoäng man har hunnit samla på sig under 3 månader haha.. Gick in i v 12 idag också :)

Grattis, vad roligt! Och vad härligt att få börja bona om i alldeles eget och nytt hem lagom tills bebisen kommer. Glad
    Tett90 skrev 2015-08-26 20:51:24 följande:

Hej:) får man hoppa in med er här?
    Vi är gravida med första barnet vecka11 (10+4)

Såklart, välkommen! Glad Hur har det gått för dig hittills?

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?