• S79

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linkken skrev 2015-07-09 13:49:31 följande:

Oj, vi är nästan precis lika då! Än så länge vet bara vi om det. Mina systrar ska få veta, troligen idag, men resten av gänget får snällt vänta till vecka 12, förutsatt att jag mår såpass bra att det inte märks på mig. Skulle såååå gärna berätta för alla, men samtidigt är det lite mysigt att ha en sånhär hemlighet.

Jag plussade den 22/6 är i vecka 7 nu (6+4) och vi har själva räknat ut att BF borde vara den 27 februari. Läskigt nära skottdagen :)

Jag ska också på semester med min mamma nästa vecka så vi kände att vi ville berätta för henne. Så igår gjorde vi det och hon blev jätteglad! Det blir hennes första barnbarn om allt går som det ska. Fick sms av henne idag att hon har svårt att tänka på något annat än bebis nu. Och jag kan bara hålla med.
  • S79
    Amanda87 skrev 2015-07-11 11:00:04 följande:

Vad kul! Jag blir också 28! Var bor ni? :)

Jag blir bara kissig ganska ofta och känns som jag spänner magmuskler jämnt och ständigt men annars inget! Sedan har jag inte ansträngt mig något vidare så svårt att säga kring andfåddheten. Cyklar landsvägscykel och brukar cykla 15 mil i veckan. Har inte cyklat sedan jag plussade men det är pga vädret. Lär väl kanske få en chock då!

Håller med er om att några fler känningar hade fått det att kännas mer säkert och på riktigt, samtidigt är det ju dumt att vilja må dåligt :p speciellt nu när jag har 4 veckors semester. Inbillade mig dock i morse att kaffet smakade annorlunda..

Har ni märkt av det där med smaker och dofter?

Det där låter precis som jag, spänd mage och väldigt kissnödig :) 
    Jag har märkt av det där med dofter. Jag klarade inte av att använda min duschcreme häromdagen så jag var tvungen att åka till affären, provlukta på alla och köpa den som luktade minst illa... 
  • S79
    Amanda87 skrev 2015-07-11 11:59:29 följande:
    Haha skönt att jag inte är ensam! Oh hur långt gången är du? 
    Haha alltså jag är fortfarande så chockerat glad att jag bara skulle tycka det vore en så kul grej att behöva åka och provlukta alla duschkrämer. Haha. Fast det måste vara jobbigt.. jag och min sambo är så nippriga att vi brukar skratta åt mina symptom osv. Än så länge inga känslostormningar mer än normalt. Min sambo är ganska härdad. :P 
    Jo det var ganska roligt, både jag och sambon skrattade gott åt det :) Jag har inte heller så mycket symptom så allt är välkommet för att jag ska inse att jag inte bara inbillar mig. Igår kom dock en rejäl yrsel som jag gärna slipper i fortsättningen. 
    Jag är i vecka 7 (6+6) vecka 8 imorgon! :) Hur långt gången är du?
  • S79
    Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

S79 BF 27/2
    Irmisans BF 3/3

Linkken BF 5/3

Amanda87 BF 13/3

pannkakan87 BF 13/3

Drommenomenliten BF 18/3
  • S79
    Amanda87 skrev 2015-07-11 12:18:45 följande:
    Haha härligt att ni också har nära till skratt! Det är väl en del av nervositeten och chocken som fortfarande finns där! 

Oj, ja yrslar är faktiskt riktigt obehagligt! 

När plussade du då?

Jag är i vecka 6 (5+0 idag). =) Helt otroligt, förstår det verkligen inte än. 
    Jag plussade den 22/6 på BIM+2. Här har det nog börjat sjunka in lite nu, men vi är fortfarande lite i chock. Men det är så mysigt och ligga och prata om hur det kommer att bli med en liten bebis :) Vi bara håller tummarna för att allt går bra!
  • S79

Jag är fortfarande rätt så symptomfri. Det enda är väl att jag är väldigt trött och totalt osugen på att äta, mår inte illa men villl liksom inte äta...

Igår var vi på inskrivning hos bm. Alla prover såg bra ut så det var ju skönt. Fick även tid för RUL den 2 oktober, känns väldigt långt bort! Just det, enligt hennes snurra är BF den 29 februari. Spännande datum som hon sa... Jag håller nog ändå fast vid den 27e ;)

• S79
    Linkken skrev 2015-07-23 17:36:17 följande:

Ska du inte få något ultraljud innan oktober?? Vilken vecka är du i då?

Nej. Vi fick frågan om vi ville göra kub men vi tackade nej till det. Jag kommer att vara i vecka 19 när det är dags för ul.
  • S79
    Irmisans skrev 2015-07-23 19:45:57 följande:

Varit på hälsosamtal hos barnmorskemottagningen i veckan. Känner att precis allt bara blev suddigare. Kan inte göra någon form av fosterdiagnostik där, utan måste ringa till själva sjukhuset och boka tider och dylikt själv... Har ingen ny tid hos bmm för ens jag är i v 13+4, om över 5 veckor! Funderar på att försöka hitta en privat bmm men vet inte om det är värt det... 

Några tips?

Vet inte om det är så stor skillnad på privat. Jag går hos en privat som är väldigt populär i min stad. Vi var på infosamtal och inskrivning förra veckan när jag var i vecka 9. Nästa besök hos bm blir efter mitt ultraljud som är i vecka 19. Sjukt lång väntan!!
  • S79
    Natalila skrev 2015-07-25 10:11:05 följande:

Någon mer som tappat matlusten helt? :/

Är så jobbigt för jag blir vrålhungrig väldigt fort och måste ju äta men jobbigt när man inte är sugen på något och blir nästan äcklad istället!

Jag känner igen mig! Jag lever på nyponsoppa just nu...
  • S79

Igår kom illamåendet igång och imorse kom första spyan. Inte så kul.. Jag som önskade mig lite symptom för ett par veckor sedan för att känna att jag faktiskt är gravid. Men nu har jag ångrat mig, går gärna tillbaka till när jag mådde prima ;)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?