Inlägg från: Obsession89 |Visa alla inlägg
  • Obsession89

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej allihopa! Jag hoppar gärna också in!
    Är gravid i v9 (8+1) och mår superbra! Hade en brun flytning i v 6 och var lite orolig men i onsdags var jag på tidigt ultraljud och fick se en böna med pickande hjärta:) så viss oro har försvunnit!
    Ska på inskrivning den 28 juli och har varit på ett hälsosamtal precis när jag plussade :)

• Obsession89

S79 skrev 2015-07-11 12:21:07 följande:
    Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

S79 BF 27/2
    Irmisans BF 3/3

Linkken BF 5/3

Amanda87 BF 13/3

pannkakan87 BF 13/3

Drommenomenliten BF 18/3
    Hvep BF 10/3 :)

Obsession89 17/2

• Obsession89
    Irmisans skrev 2015-07-12 12:21:58 följande:

Någon annan som känt att det typ spänner i livmodern?

Gör inte så ont som i början av veckan då jag hade ont i äggstockarna. Nu känns det mer trångt!

Har också ömma bröst, trött hela tiden och klarar inte av lukten av varm mat så bra???? inget illamående ännu, bara lite yrsel. Hoppas det håller sig så!

Kul att läsa hur alla känner sig!

Oplanerad Mamma
    Hej!
    Jag har känt av att det spänner i livmodern plus molvärk! Har inte heller något illamående och hoppas verkligen att det håller i sig :) sedan har jag också ömma bröst och är trött!
    Har varit tvungen att ta en powernap varje dag förra veckan efter jobbet :)
  • Obsession89
    jzz2306 skrev 2015-07-12 15:07:35 följande:

Jag ska på privat ultraljud i slutet av juli, när jag är i ca 8+4. Åh vad spännande det ska bli! Sen ska vi berätta för familjerna efter det (förutom min mamma, ska berätta för henne redan nästa vecka).

Gud vad spännande! Jag var på ultraljud när jag var 7+5 och fick se en böna med pickande hjärta:) det gjorde allt lite mer verkligt! När hade ni tänkt att berätta för vänner och så?
  • Obsession89

Ska på inskrivning den 28 juli och sen göra kub test den 11 augusti! Kommer då vara i vecka 12+4:) längtar dit så att man får se bönan igen :)

Ska ni andra göra kubtest och får ni göra det genom ert landsting?

• Obsession89
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 14:17:30 följande:

Hallå tjejer hur mår ni? Kan ni inte skriva lite om era symptom och sådär? Drömmer
    Jag är nyfiken och det är roligt att jämföra! Skriv gärna vilken vecka ni är i oxå!

Jag är i vecka 5+4 och mår rätt bra.. Glömmer bort ibland att jag är gravid. Blir trött fort dock och är hungrig. Inget illamående men fick en liten våg av det idag tidigt men det gick över snabbt så jag hoppas att det inte kommer tillbaka.

Jag är i vecka 8+6 och mår bra! Ömma bröst, trött och hungrigare än vanligt är mina mest framträdande symptom!
    Började dock min gravidbana med en härlig svampinfektion som tog tid att få bort :)
  • Obsession89
    elin1987 skrev 2015-07-16 22:23:08 följande:
    Jag är snusare, kör enbart på nikotinfritt snus nu. Funkar bra men vissa dagar är jobbigare än andra.. Vi får tänka på den lilla ärtan så fort det blir för jobbigt :)
    Jag är också snusare och har innan jag blev preggo höll jag på med med seriös kedjesnusning! Slutade dagen efter jag plussade och precis som du säger så är det jobbigare vissa dagar :) har du nå tips på bra nicotinfritt snus?
  • Obsession89
    elin1987 skrev 2015-07-16 23:05:52 följande:
    Jag har provat onico med både lakrits och eukalyptus smak men det funkade inte. Så jag köpte det billigaste möjliga som hette zero berg smakar vanlig snus och kostade 20 kr dosan :) inte super gott men helt okej
    Jag testade också onico med lakrits smak och det funkade inte heller för mig! Men då ska jag testa det där Zero berg! Hoppas jag hittar det och tack för tipset :)
  • Obsession89
    Irmisans skrev 2015-07-17 23:42:46 följande:

Ska på fest imorgon och är vanligtvis en av dem som dricker och tål mycket så har ingen aning om hur jag ska slingra mig undan alla frågor om varför jag ej dricker. Fem av mina och min sambos bästa vänner är de enda av de som är där som vet ännu och vill inte riktigt berätta för alla än. Det kommer definitivt att märkas att jag ej dricker för det är alltid jag som håller i dryckesspel, lekar och shotande...

Så snälla ge mig massa tips hur jag ska vitljuga mig igenom natten!?

Väldigt tacksam för svar!

Oplanerad Mamma
    Uringvägsinfektion och käkar penicillin?:)
  • Obsession89
    pannkakan87 skrev 2015-07-18 12:15:53 följande:
    Å men så mysigt. Vi har också inställningen att det kommer att gå vägen. Klarar inte av att gå och tänka det värsta hela tiden. Men både jag och min kille har en känsla av att det kommer att gå hela vägen. Det känns som om det är meningen. Den lille simmaren som kom till trots rätt så låga odds ändå. :P
    Ska ni titta kön sen? Vi har bestämt oss för att inte göra det. :)
    Vi tänker också titta kön om det går :) jag har absolut ingen känsla för om det är en kille eller tjej! Känner ni något speciellt?
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?