Inlägg från: Obsession89 |Visa alla inlägg
  • Obsession89

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linkken skrev 2015-09-19 08:16:06 följande:

Fina magar ni har! Jag tror inte man behöver oroa sig så mycket för om magen är ovanligt stor eller liten, den växer nog som den ska och alla växer ju olika snabbt i olika skeden. Åtminstone gör min det. Går in i vecka 17 idag och tycker fortfarande magen (och midjan) är onödigt fluffig, haha, men det blir väl en fastare kula så småningom, ska vi tro. Bm sa i alla fall att jag kan räkna med att det växer mycket nu och att vikten även fortsätter öka ett tag framöver nu. Det var skönt att höra, då jag faktiskt är lite nojig över vikten... Hur har ni andra det med den saken?

Nej det har du rätt i! Jag har varit väldigt smal innan jag blev gravid och kan tänka mig att jag går upp lite extra pga av det. Hoppas bara att det inte blir hur mycket som helst!
  • Obsession89

Ni som är lika långt gångna som mig (är i vecka 19) när har ni nästa träff med bm? Jag har nästa tid i vecka 24. Kändes lite långt dit men det kanske är det normala?:)

• Obsession89
    Natalila skrev 2015-09-22 18:57:55 följande:
    Jag är inte lika långt gången men sist jag träffade bm sa hon att vi skulle träffas i vecka 20 efter ultraljudet! :)
    Jag tänkte också att det skulle vara så men ringde efter ultraljudet och då sa hon de brukade ha nästa träff i vecka 24 :)
  • Obsession89
    Linkken skrev 2015-10-11 09:23:36 följande:

Hur går det, tjejer? Och safiia, har du fått komma hem?

Här har vi gått in i vecka 20 och mår riktigt bra. Men nu börjar jag bli så inåt h*vete trött på alla kommentarer kring min kropp, alla tjockisskämt och allt skoj om hur mycket jag äter. Jag har hittills inte gått upp sååå mycket i vikt och det mesta har faktiskt satt sig kring magen, men jag är helt enkelt inte alls bekväm med att folk ska skämta om det hela tiden. Jag känner mig inte särskilt snygg som gravid, tyvärr, men när man nån dag har en "finare" dag och klär sig så att magen syns ordentligt får man bara höra en massa kommentarer kring den. Så hur gör man för att hantera allt skojande? Jag vet ju att ingen menar nåt illa, men om det ska hålla på såhär i 20 veckor till blir det en låååång vinter. Hur upplever ni andra det? Varför kan folk inte bara säga "Så fin du är!" ?

Går in i vecka 22 på tisdag och mår riktigt bra, inga krämpor att tala om. Jag är också sjukt trött på alla kommentarer. Kommentarerna som jag får är att jag är så liten och att magen inte syns! I början blev jag lite stött och orolig att min mage var för liten! Jag förstår inte hur folk är funtade när de kommenterar hur stor/liten man är. Skulle aldrig göra det själv!
  • Obsession89
    En del av oss skrev 2015-12-05 08:50:49 följande:

När har ni BF? Jag har BF 3 juli, men blir igångsatt 2 veckor innan så runt 19-20 juni. Får väl se vilket datum jag får på RuL också, men borde inte bli flyttad så mycket.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    22 februari :) det närmar sig verkligen! Har inte varit så aktiv med att skriva men läser allas inlägg! Hur långt har ni hunnit med att fixa grejer? Själv har vi fixat barnvagn, babyskydd, spjälsäng, skötbord kläder och små grejer :)
  • Obsession89
    S79 skrev 2015-12-05 14:00:28 följande:
    Vi har fixat barnvagn, babyskydd, lite kläder, första gosedjuret och lite småsaker. Jag vill börja fixa barnrummet men det är lite grejer som måste bort först, vilket sambon inte verkar ha någon som helst brådska med ;)
    Vad har ni köpt för barnvagnar? Nästa vecka börjar ska jag på första föräldragruppsträffen(långt ord). Kommer ni att gå på det eller har ni kanske börjat gå?:) många frågor:)
  • Obsession89
    becka1989 skrev 2015-12-05 15:45:15 följande:

Vad har ni köpt för babyskydd???

Vi har brio primo :)
  • Obsession89
    S79 skrev 2015-12-05 18:48:11 följande:
    Vi hade jättesvårt att bestämma oss, eller ja framförallt enas om en och samma vagn. Men det slutade med en Brio Smile. Det känns jättebra och den är så fin! Längtar tills vi får börja använda den. :) vi köpte den i paket med både liggdel, sittdel och babyskydd (Brio primo)

Vad har ni köpt för vagn?
    Vi har också köpt brio smile paketet :) har hört massa bra om vagnen! Längtar till man får använda den:)
  • Obsession89
    S79 skrev 2015-12-05 22:17:35 följande:
    Jag har också hört och läst massa bra om den så det blir nog toppen!

Glömde ju svara på frågan om föräldragrupp. Vår grupp börjar på tisdag, ska bli väldigt spännande! Tyvärr får vi se om jag kanske får gå själv för att sambon har svårt att komma från jobbet då grupperna är på dagtid :/ men bm tyckte att jag skulle gå ändå.

Har ni börjat gå på grupper?
    Jag börjar också gå den här veckan. Tycker det ska bli riktigt spännande, men kommer också få gå själv då mannen inte har möjlighet att gå ifrån jobbet:)
  • Obsession89

Har varit inne och kikat men inte skrivit på länge! Bebis kom i lördags morse 9 dagar före Bf och är världens finaste pojke! Förlossningen gick otroligt bra, hade dock förväntat mig mer smärta!

• Obsession89
    safiia skrev 2016-02-16 13:43:27 följande:
    Grattis! Vad skönt att höra att det ej behöver vara så smärtsamt. Vad använde du för smärtlindring?
    Jag hade faktiskt ingen smärtlindring, konstigt nog. Kom in på förlossningen och var öppen 7 cm och sen gick det på ca 1 timme till 10 cm och under den tiden testade jag lustgasen men lyckades inte få in tekniken så jag sket i den :) därav så blev det ingen smärtlindring. Andades på bra och det räcke tydligen för mig :)
  • Obsession89
    lindakarlsson4380 skrev 2016-02-16 10:47:02 följande:

*******VARNING FÖR BILD*******

LÄS INTE OM NI ÄR KÄNSLIGA - BILD KOMMER VISAS OCKSÅ!!!!!!

Tjejer... 

Har BF imorgon, och igår hade jag såna täta och regelbundna förvärkar hela kvällen.. Nu på morgonen har jag (förlåt) gjort nr.2 redan 3 gånger.. Och nyss när jag gick på toaletten så kom detta: 

Vad tror ni, kan det vara slemproppen?! Isf, ni som fått barn tidigare, tror ni det kan vara på G snart eller tror ni det dröjer länge ändå? Det betyder ingenting att den kommit? 

Min slempropp såg ut liknande fast med lite mer blodstrimmor i. Den kom ut i omgångar under dagen och sen på kvällen började värkarbetet:)
  • Obsession89
    safiia skrev 2016-02-16 16:43:45 följande:
    Låter ju bra! Jag skulle också vilja klara mig utan medicinsk smärtlindring (lustgas kan jag tänka mig för att lindra det värsta), så det är skönt att höra att det går även för förstföderskor :). Förstås är det olika för alla och svårt att föreställa sig hur smärtan känns, men ändå.
    Jag hade innan tänkt att jag skulle ta all smärtlindring som finns men är riktigt stolt över mig själv att jag lyckades utan :) tror den mentala inställning gör mycket!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?