Inlägg från: Obsession89 |Visa alla inlägg
  • Obsession89

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

pannkakan87 skrev 2015-07-18 18:36:27 följande:

Jag har ingen känsla av vad det kan vara än.. Har alltid tänkt att jag ska få en pojke så det skulle väl vara det då. :)

Jag är oxå jättehungrig! Och äter en massa onyttigt hela tiden. Måste sluta med det nu, vill ju inte börja lägga på mig en massa extravikt som bara blir jobbig att bli av med sen. Hur äter ni? 

Jag är lite mer hungrig är vanligt och extra sugen på sötsaker! Tror dock att sötsuget beror på att jag har slutat snusa. Försöker äta nyttigt och varierat, mycket grönt och frukt, lyckas dock inte alltid :) men har inte gått upp något än iaf..
  • Obsession89
    Migas skrev 2015-07-19 18:30:36 följande:

Jag undrar om det är stressen inför imorgon i kombination med lite sömn i natt som gör att jag känner mycket mer symptom i både mage, bröst och mer illamående idag gentemot igår? Eller kan symptom öka så markant över en natt? Hur mår ni andra?

Jag tycker också att symptomen varierar från dag till dag! Igår var inte brösten lika ömma så då blir man lite orolig.. Idag är brösten superömma :)
  • Obsession89
    I norr skrev 2015-07-26 23:46:59 följande:

Jag har knappt några symtom alls. Mår lite illa till och från men är bättre så länge jag äter...tyvärr ;) detsamma gäller molande värk å trötthet, det kommer å går.

Har däremot fått svamp, vilket inte är så kul... Någon annan som har det?

Är i v7 (6+4). Då vi gjort IVF så har jag inte kontaktat någon mödravård än utan ska kontakta kliniken om en vecka då de öppnar igen efter semestern. Verkar som att vi får ett tidigt ultraljud pga detta, så hoppas på att få det inom två-tre veckor.

Hey! Jag hade svamp i v 6 och det var fruktansvärt! Använde canesten men inte krämen utan smörjde med olja. Tog typ en vecka innan det försvann :) men sedan dess ingen svamp :)
  • Obsession89

Hej allihopa!
    Idag har jag och sambon varit på inskrivning. Fick information om kommande ultraljud, tog blodprover, blodtryck samt vägde mig :) Jag kände mig nästan lite dålig för jag kom inte på en endaste fråga att ställa :)

• Obsession89
    pannkakan87 skrev 2015-07-28 14:51:46 följande:
    Å vad roligt!! Jag längtar tills det är min tur! Den 25e ska jag på inskrivning. När fick du tid för ul?
    Det var kul på något konstigt sätt, kanske för att man aldrig har gjort detta tidigare plus att det känns lite mer verkligt :)

Vi fick ingen tid för RUL utan hon skickade en remiss men det kommer bli vecka 38 eller 39, runt den 17 september :) Men ska göra kub den 11 augusti och jag längtar så mycket dit så man får se om fröet finns kvar :)
  • Obsession89
    elin1987 skrev 2015-07-28 21:14:54 följande:

Alltså jag fattar riktigt det står ju v.7 åsså 6+6 går jag in i v 8 imorgon eller v.7 då de kommer ändras till 7+0 ? phpBIUij067433.jpg

Imorgon går du in i v 8 och då kommer det att stå 7+0 :)
  • Obsession89
    jasmine95 skrev 2015-07-28 23:44:53 följande:
    Jag har också alltid undrat det. Jag är i vecka 16+2 men det står vecka 17, kan någon förklara varför? O det betyder då att jag är i vecka 17 nu då alltså? haha så komplicerat för mig 
    Jag har fattat det så att om du är 16+2 har du gått 16 fulla veckor och 2 dagar vilket innebär att du har påbörjat din 17:e graviditetsvecka :) du har passerat vecka 16 och påbörjat vecka 17 :)
  • Obsession89
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-10 13:19:57 följande:

phpcbsBKL10830.jpg

Fick se vår lilla idag i v.13 (12+5), låg risk för kromosomavvikelser! Vilken känsla att få se en så livlig krabat, slog nästan volter därinne. Vinkar gör den så fint på första bilden oxå! :D

Men vad fint ditt lilla frö är :) gjorde kub idag jag med i vecka 12+5 och fick låg risk! Så himla häftigt att se den lilla sprattla och sparka med benen och så känner man inget alls :)
  • Obsession89
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 10:37:00 följande:
    Det har jag undrat! Räknar man från när man går in i v12 eller när v12 är över - alltså v13? När går risken ner egentligen?

Jag är på v9+4 :)
    Jag tror man räknar 12+0 alltså när man går in i vecka 13 :)
  • Obsession89

Hej allihopa! Har inte skrivit på ett tag pga semester :) har varit på RUL nu och allt såg fint ut! Har även fått veta kön och fått datumet 22 februari:) mår toppen och har i princip inga symptom! Känner rörelser i princip varje dag och har gjort det i ca en vecka! Är så mysigt att känna den lilla:)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?