Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej! Jag hoppar gärna in härDrömmer

Jag plussade häromdagen är i v4+6 idag, bf är 13 mars. Har tid för inskrivning den 25 augusti och ultraljud den 2 september. *LÄNGTAR* Solig

(Har inte lagt till mej i någon annan gravid-tråd då dessa fokuserar mycket på missfallsrisk osv och det vill jag inte läsa om.) 

Lägger till mig i listan oxå!

• pannkakan87
    Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

Linkken, bf 5.3.

Amanda87, bf 13/3

pannkakan87, bf 13/3
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-07-10 18:23:27 följande:
    Ja, usch! Tycker vi försöker hålla denna tråd så positiv som möjligt, ingen mår bra av att oroa sig konstant. Jag längtar också så otroligt efter ultraljud, tror jag ska boka in ett privat i vecka 9, annars görs det först i vecka 11-13, men möjligheten finns om man vill få lite klarhet tidigare, vilket jag väldigt gärna vill!
    Ja men eller hur! Har inte alls lust att tänka på missfall. Har kompisar som liksom "slarvat bort" hela första trimestern på att oroa sig för missfall och ångrar nu att det inte njutit mer. Så jag tänker vara precis tvärtom. Jag väntar barn, inte missfall. Punkt. :)
    Jag går till en privat mottagning men de gör inte ul tidigare än i v.11. Annars får jag åka upp till mvc på sjukhuset men det har jag inget lust med om jag inte får ont och blir orolig över utomkveds eller får blödningar osv.
    Har du tänkt göra kub?
  • pannkakan87
    fraizer skrev 2015-07-10 18:23:23 följande:

Hoppar in här med! Plussade för en och en halv vecka sen. Är i v9 (8+2) Första barnet för mig och andra för min man. Har inskrivningssamtal den 20:e så det är några dagar kvar. 

Oj då testade du ganska sent ändå :) Grattis! Jag plussade också häromdagen men är bara på 4+6. När har du bf?
  • pannkakan87
    förstabarnet skrev 2015-07-10 19:25:10 följande:
    Om jag får MF så kommer jag må väldigt dåligt så då är det bättre våra närmaste vet varför. Så har vi resonerat.
    Så tänker jag också. Ska berätta för mamma på söndag. Då blir hon den enda som vet. :)
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-07-11 09:07:28 följande:
    Det vet jag inte riktigt än, måste ärligt säga att jag inte vet hur de brukar göra här (det knasiga med att vänta första barnet och inte vilja prata om det med någon annan). Men något fostervattensprov blir det åtminstone inte, jag vill inte ta risken och blir det ett barn med kromosomavvikelse kommer jag nog att gilla det lika mycket ändå. Skrattande

Jag tänker nog också så, att jag väntar barn och inte missfall. Brukar tänka att visst, många graviditeter slutar med missfall, men många många fler slutar med en bebis. Så jag kör på det! Cool
    Barnmorskan jag pratade med tyckte att det var onödigt att göra kub eftersom jag är så ung (28år). Jag får ändå ett ultraljud liksom. Så vi har inte tänkt göra det som de ser ut nu i alla fall.

Eller hur! och jag mår jättebra, känner knappt av graviditeten förutom att jag blir andfådd och får hjärtklappning lättare. Plus att jag blir hungrig. :P
  • pannkakan87

Idag berättade jag för min mamma att jag är gravid! Så himla knäppt, blev helt skakig! Hade gjort ett kort och skrivit några rader och på framsidan stod det "mormor".. Hon började storgråta, haha!

Har skrivit mer om det på min blogg jag prec startat.
    http://medlitenimagen.blogg.se
    Tänkte skriva ner tankar och sånt kring graviditeten för att minnas och bolla lite med andra. Så om ni själva har blogg får ni gärna tipsa mig om era! :)

• pannkakan87
    Amanda87 skrev 2015-07-13 00:08:19 följande:
    Så kul att du delar med dig hur det var när du berättade! :)

Väldigt kul att läsa din blogg! Kommer följa dig! Har dock ingen blogg längre själv.
    Vad kul! :) Hoppas att du länkar din blogg sen om du väljer att starta en!
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-13 13:51:09 följande:
    Okej jag får nog ta och göra det. Är så rädd för allt märker jag nu efter missfallen, var så jobbigt att få hemskickat broschyrer och behöva ringa och avboka tiden :( vill som låta nästa vecka passera det är den tidpunkten båda missfallen inträffat.
    Vilken vecka är du i? :)
  • pannkakan87
    Migas skrev 2015-07-13 20:23:10 följande:

Tror jag hoppar in i den här gruppen, då den verkar vara mer aktiv än många andra som mest verkar hänvisa till hemliga fb-grupper. 

Plussade svagt redan i onsdags och lite starkare i fredags, men det var först idag som jag vågade tro på det, enligt graviditetsuträknaren på familjeliv är jag i vecka 5 (4+6), så BF den 14 mars 2016. 

Tycker dock att den verkar vara lite konstig, jag fyller i att första dagen i senaste mensen är den 10 juni och att min menscykel är 27 dagar (har mellan 26 - 28 dagar) och när jag går vidare får jag reda på att min graviditet började den 9 juni, så är det någon som kan svara på varför den har backat en dag mot vad jag fyllde i?

Grattis! :) Jag har bf 13/3 och är på 5+2 idag enligt appen. Vilken app använder du? Jag har  natural cycles. Konstigt att den hoppar sådär!

Jag vill inte heller vara med i nån fb grupp. Vill inte att folk ska se vem jag är förrän jag gått ut med det efter ultraljud och så. Då kan jag gärna vara med i fbgrupper.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?