Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

snowybaby skrev 2015-08-30 16:32:35 följande:
    åh grattis! nära i tiden är vi också och samma ålder =)
    Roligt! :D
    När har du ultraljudet? Du skulle göra ett privat va?
  • pannkakan87
    snowybaby skrev 2015-08-30 17:24:58 följande:
    Gör ett privat den 5/10 är då i v 12+2. Ska på inskrivningssamtal hos BM på fredag :)
    Kul! :) Tiden går fortare än man tror, trots att man längtar så mycket!
    Jag har faktiskt rutinultraljudet den 20/10 så två veckor efter ditt ungefär :)
  • pannkakan87
    Katten95 skrev 2015-08-31 09:54:32 följande:

Imorgon är det dags för mitt vul, är då 10+1 så nervöst o se om det verkligen är något där inne som växer eller inte, då ska även våra pappor få veta då mammorna redan är informerade. :)

Jag har också ultraljud i morgon. Kub. Är supernervös. Ena sekunden exalterad och andra livrädd. :(
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-31 12:39:59 följande:
    Försök lämna nervositeten, det är en alldeles underbar upplevelse och det kommer att gå alldeles lysande!! Solig
    Tack<3
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-31 13:41:44 följande:

Ska på den riktiga inskrivningen kl 15 :) håller på att svälta ihjäl och pissa ner mig haha..

Varför då?? :P ät och gå på toa?
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-31 15:48:20 följande:
    Vi hade vårt i v. 13, nästa i vecka 20. Det är rätt standard här i Finland.
    Har oxå runt vecka 20 :)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-31 18:14:57 följande:
    Fick order om att inte gå på toa på några timmar innan besöket :) visste inte om jag fick äta innan blodproven :)
    Oj jag skulle gått under! Kissnödig hela tiden! Räcker det inte med att blåsan är full?:/ var det ultraljud?
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-09-01 06:16:25 följande:
    Då man ska ta urinprov ska man helst inte ha kissat på fyra timmar innan. Men de brukar vara nöjda om det gått två-tre timmar. Detta för att de ska få ett så korrekt prov som möjligt.
    Aha! För mig sa de ingenting och jag gjorde urinprov. :P Det gick så bra så. Kanske olika hur hårda de är :)
  • pannkakan87
    Klockan 13 idag är det dags för mitt KUB. Jag har aldrig sett bebisen innan så jag hoppas och ber att lillen mår bra och att hjärtat slår. Hjärta

Mitt slår i alla fall hårt och stressat och jag är så orolig och nervös. Lättnaden om allt ser bra ut kommer att vara himmelsk. Håll en tumme eller två för mig är ni snälla..
  • pannkakan87

Ultraljudet idag blev det värsta jag varit med om. Fanns anledning till att vara så nervös. Min bebis dog för fem veckor sen men kroppen hade inte fattat det.
    Är helt förstörd och har gråtit hela dagen. Ska in till sjukhuset imorrn för att avsluta det hela. Gråter

• pannkakan87

Tack snälla niHjärta
    Helt fruktansvärt och jag önskar inte någon detta!
    Nu är jag jättenervös inför morgondagen.. Har aldrig genomgått abort eller något sånt. Trodde verkligen inte jag skulle behöva det heller men så här är det nu. Livet Gråter

• pannkakan87

Tack snälla ni för fina kommentarer Hjärta
    Det har varit en tuff dag.. Jag krävde att bli skrapad. Kommer att bli opererad inom en vecka, sen kommer vi att ta revansch! Lämnar denna tråd men lycka till vidare alla ni! {#emotions_dlg.flower} Stor kram

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?