Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag har också varit illamående den senaste veckan men har inte spytt än. Mitt går över när jag får lite mat i magen och jag kan äta allt fortfarande.
    Så upp i vikt går jag och magen är sjukt stor.

Gick in i vecka 9 idag. Nån mer med stor mage?Solig

• pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-01 10:59:36 följande:
    Min mage är jättestor ibland och ganska liten däremellan. Antagligen är det tarmarna som sväller då jag äter och då blir den större, för den är som minst på morgonen (så är det ju i och för sig annars också). Men tighta kläder går inte längre. Och bara jeans som är låga i midjan, annars börjar de spänna på. Ändå hade jag bara gått upp 1 kg ännu..

Men idag får jag så lov att köpa nya bh:ar, för tjejerna hålls inte på plats i mina gamla längre. Sambon är nöjd åtminstone... Skrattande
    Haha, låter som ungefär samma som mig med andra ord. :) Det jobbiga är att jag inte har några jeans med särskilt låg midja. Antingen slutar de mitt på vid naveln eller så är de högre. Sjukt obehagligt att ha på sig iaf :P Ska ut på middag ikväll och vete fasen vad jag ska ha på mig haha. Jajja!
    Sambon är nöjd med för mina är gigantiska nu. Har gått från b till c på bara några veckor! Men dom är ju såå ömma så han får ändå inte komma i närheten av dom. :P
  • pannkakan87

Jävlar! 3,7kg plus redan!! Vecka 9 som sagt. Jisses. Hade dock ätit frukost innan jag vägde mig men ändå haha. Har aldrig vägt såhär mycket tror jag!

• pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-03 07:41:06 följande:

Just typiskt.. Första jobbdagen idag efter semestern och jag har legat och spytt sen jag klev upp :/ tror jag har sluppit morgon illamående för att jag sovit ut tills kroppen är utvilad och ätit när jag har känt mig redo,. Nu blev de bara pang på upp 06:30 och äta frukost kl 7.

Å nej så trist! Du är i v9 precis som jag va? Det borde ändå släppa snart hoppas jag! Jag mår också illa på morgonen men har inte spytt, men jag liksom dig har ju inte behövt gå upp tidigt utan går upp runt 9 varje dag. Igår sov jag dock till 12 eftersom vi hade varit ute kvällen innan och kom hem jättesent på natten. Då hade jag inget illamående alls pga jag sovit bort den jobbiga tiden, så det kan absolut stämma att du mår mer illa ju tidigare det är. Det gör säkert jag också!

Lycka till på jobbet! Hoppas att det släpper {#emotions_dlg.flower} Sjukanmäl dig annars. Ingen vits att slita ut sig. Tänk på bebis. :) Kram!
  • pannkakan87
    Nyholmskan skrev 2015-08-04 18:12:45 följande:
    Vecka 8 (7+4) :) typ för en vecka sen lite, men sambon har inte sett de fören idag :D
    Jag tycker att min mage också har börjat synas. Är i v 9 (8+3) och min sambo ser det också. :) Ska köpa gravidbyxor efter den 25e tänkte jag!
  • pannkakan87
    Mayy skrev 2015-08-04 20:31:23 följande:
    Vad roligt! Så tidigt? Eller jag vet inte vad som är "normalt" men i min app står det i v 14 typ att "nu börjar det synas" :) Jag har ingenting synligt, känner mig bara uppblåst tyvärr hehe.. Är i v 9 (8+6).
    Alltså ingen annan ser det om jag inte framhäver det så att säga:P men sambon ser mig ju utan tröja och så. Dock sitter inte jeansen skönt längre och jag gillar inte leggings, därför vill jag gärna ha gravidbyxor redan nu som jag kan växa i. :) Mycket är nog svullnad med jag känner ändå att det är något hårdare därunder.. Alla växer ju olika:)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-04 20:39:26 följande:

Beställde just hem en angelsound :) tänkte att om jag nu inte får komma på tidigt ul så vill jag åtminstone höra att hjärtat slår om jag ska kunna känna mig lugn till v 18.

Jag tycker att det verkar så spännande! Du ska dock inte bli ledsen om du inte hittar hjärtljuden med en gång för det kan tydligen vara rätt svårt såhär tidigt. Vet en del som trott att bebisen varit död pga de inte lyckats hitta hjärtslagen. Du får jättegärna uppdatera om hur det går sen!! :D så spännande!!
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-05 08:54:21 följande:

Aah, första spy-fria dagen på länge nu. Åtminstone än så länge... Mår lite smått illa, men skönt att slippa spy för en gångs skull.
    Magen syns bra på mig också nu (v. 9+4) och inga byxor passar längre. Imorgon ska jag och shoppa, tror nog jag får köpa ett par mammabyxor eller åtminstone en massa tunikor som går att ha med leggings och jeggings, för det är de enda byxorna (förutom mjukisar) som funkar nu. Ska bli sååå skönt att berätta för folk, men vi väntar ännu till efter ultraljudet, som bli i v. 13.

Vi är exakt lika långt gångna då :) Jag är på 8+4 idag jag med! Vilket datum har du ul? Jag har den 2 september. Längtar!
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-05 12:09:19 följande:
    Fast jag är på 9+4. Glad 24.8 har vi ul, så 19 dagar kvar. Jo, jag har nedräkning.. Skrattande
    Oj förlåt jag läste fel! :P å vad roligt! Inte långt kvar! :D
  • pannkakan87

Tjoho! Vecka 10 idag (9+0) känns underbart.

En fråga till er: är det någon som tränar? Jag är lite för skraj för att göra det än men tänkte börja ordentligt igen efter ultraljudet 2 sep. Då är jag i v13 och riskerna har sjunkit.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?