• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Är det ingen mer än jag som är jätte känslig? Gråter för typ allt känns det som

• LMG
    Linda8110 skrev 2015-08-25 19:57:44 följande:
    Hihi tror vi alla är så ;)
    Bara min pojkvän säger minsta lilla grej så börjar jag stört gråta haha, man känner ju sig så jävla fjollig
  • LMG
    Natalila skrev 2015-08-26 09:04:59 följande:
    Jag trodde jag skulle vara väldigt känslig men de har gått bra :) inte mycket gråt här inte :)
    I början var jag inge känslig alls men nu dom två senaste veckorna vill jag typ gråta hela tiden. Vilken vecka är du i? :)
  • LMG
    Natalila skrev 2015-08-26 13:23:56 följande:
    Går in i vecka 11 imorgon :) dudå?
    14, går in i vecka 15 om 2 dagar
  • LMG
    junibarn19 skrev 2015-08-27 09:17:50 följande:

Gravidbyxor kan vara det bästa någonsin!! Önskade ja köpt de tidigare, när mina vanliga byxor började klämma :) magen växer nu.. Är i v.15 :)

Kan fortfarande ha mina vanliga jeans, går in i vecka 15 imorgon men lär nog köpa snart jag med. Köper du från H&M?
  • LMG
    Linkken skrev 2015-08-29 10:15:56 följande:

V. 14 idag, vilket mer eller mindre varit den vecka då jag bestämt mig för att sluta försöka dölja mitt delikata tillstånd. Glad

Illamåendet är så gott som borta nu, även om jag fortfarande känner av direkt jag måste äta något. Den värsta tröttheten är också borta (förutom efter nattskiftena då, som sagt) och jag mår för det mesta riktigt bra. Så alla ni som mår illa: Det BLIR bättre!! Symptomen nu är nästäppa, värk i mage och rygg ibland, det vanliga ständiga kissandet och växande mage. Tungan ute

Hoppas mitt illamående också går över snart, är i vecka 15 nu och ibland kan illamåendet slå till väldigt hårt. Börjar dock märka att det blir mer sällan nu så det kanske är borta snart :) har fortfarande jätte svårt för att känna lukten av viss mat och parfym också. Men Kunde i veckan äntligen börja laga riktig hemlagad mat igen vilket jag inte kunnat gjort på mer än en månad
  • LMG
    junibarn19 skrev 2015-08-31 15:17:12 följande:

I vilken vecka har ni RUL?

Jag kommer vara i 19+2, verkar som det är väldigt olika

Kommer vara i 19+3 men gjorde ultraljud i vecka 12 med pågrund av blödningar, annars får man bara ett ultraljud här och det är rutin ultraljudet
  • LMG
    Cissi90 skrev 2015-08-31 22:18:48 följande:

Hur år det med cravings för er? Jag har ett galet saltsug hela tiden.. Och idag åt jag mina jäkla dumplings med jordnötssås men tror ni inte suget kommit tillbaka nu ikväll? Haha är hel konstigt i hela kroppen just nu och är sugen på dumplings men mår samtidigt illa heeeela tiden.

Jag klarar mig inte utan Loka citron, vill dricka det heeeela tiden. Annars vill jag också ha salt, salta tomater är ju typ också bland det bästa som finns just nu
  • LMG
    Katten95 skrev 2015-09-01 11:55:47 följande:

phpuZOynD45439.jpg

Här är mitt lilla hjärta! 10+1 och nästan 4 hela centimeter lång! :') <3<3<3

Åh vad härligt! Så underbart att få göra ultraljud och se den där lilla. 27 dagar kvar till mitt RUL, längtar så mycket!
  • LMG
    Katten95 skrev 2015-09-01 12:44:56 följande:
    Jag gjorde ett vaginalt ultraljud. Ungen vinkade sa han haha, såg precis ut som den gjorde det, tiden kommer att gå snabbt! :)
    Jag har också gjort VUL i vecka 12, fick se en riktigt livlig liten där inne då :) men längtar ändå så mycket till RUL för då har den hunnit växt så mycket, och så längtar jag efter att få se vilket kön det är. Är riktigt nyfiken av mig så vill bara veta helst nu
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?