Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Beställde just hem en angelsound :) tänkte att om jag nu inte får komma på tidigt ul så vill jag åtminstone höra att hjärtat slår om jag ska kunna känna mig lugn till v 18.
Beställde just hem en angelsound :) tänkte att om jag nu inte får komma på tidigt ul så vill jag åtminstone höra att hjärtat slår om jag ska kunna känna mig lugn till v 18.
Nytt symptom är klåda!! Gud så det kliar på brösten dom är helt illröda :/
Känner mig helt förstörd och tom. Har börjat blöda idag. Om jag inte skulle varit gravid så hade det varit tid för mens vilket står överallt att det är helt normalt men ändå. Har gråtit hela fm men aka strax få åka iväg på vul, hade egentligen tid på tisdag men i och med detta så behöver jag få veta nu om allt står rätt till eller inte. Så alla alla tummar ni kan, snälla. Orkar inte med ett missfall.
[quote=75607127][quote-nick]elin1987 skrev 2015-08-06 14:56:29 följande:[/quote-nick]Nejnejnej Gud så tråkigt :( visst var vi i samma vecka ? 8+1. Håller alla tummar och tår! Skriv så fort du vet tänker på dig! Kram[/
Tack alla gudar i världen!
Allt såg bra ut. Ultraljudet gick väldigt snabbt å läkaren sa direkt att det såg bra ut. Vi såg rumpan huvudet å hjärtat som slog. Och så fick vi höra lillhjärtat oxå. Helt underbart!!! Känns som att man vill fortsätta grina nu men av lycka. :)
Nu har jag börjat få världens panik för att jag ska få missfall! Har varit rätt lugn fram tills nu, men de flesta av mina symptom (illamående, luktkänslighet, ömma bröst, trötthet...) har avtagit så snabbt och så läste jag att det är vanligast med missfall i v. 9-11 och jag är i v. 10! Visst har jag fortfarande en del symptom, men nu är jag riktigt bedrövad faktiskt. Någon annan som beter sig lika galet utan anledning?
Nu är jag nervös.
Båda mina missfall skedde i samband med sex, så den här gången har vi hållt oss från sex. Men nu efter 5 veckor kunde vi helt enkelt inte hålla oss..
Hoppas innerligt att jag inte vaknar upp till blod imorgon!
Vilken lättnad att vakna upp idag och inse att allt var som det skulle :) hur ser er boendesituation ut ?? Jag börjar få lite panik, letar efter hus men hittar inget som tilltalar oss, bor i en tvås (bostadsrätt) nu så två år till klart vi oss men inte längre än så.
Jag känner mig verkligen hemsk emellanåt :( alla dessa hormoner gör mig till en tickande atombomb som gråter om vartannat. Jag känner verkligen inte igen mig själv, brukar vara en rätt lugn och easy going tjej i vanliga fall.. Nu dyker skämskudden fram tittsomtätt mellan varven när man inser vilken idiot man beter sig som.