• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

LMG skrev 2015-08-20 14:28:36 följande:

Vill också vara med här. Går in i vecka 14 imorgon och bebis är beräknad till den 26/2. Tänkte också fråga är det nån mer än jag som börjat sova riktigt dåligt?

Jaa! Går in i vecka 13 imorgon och den senaste tiden har min sömn varit riktigt kass! Svårt att somna, vaknar ofta och är allmänt rörig på nätterna. Som andra skrev också så drömmer jag väldigt mycket och konstigt. I början av graviditeten sov jag så skönt, men de dagarna tycks vara förbi nu. Har svårt för att sova på dagarna också, så det blir mest zombie-mode för min del...
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-21 09:16:22 följande:
    Haha jag sover också dåligt, drömmer mardrömmar och pratar i sömnen! Har skaffat en app som heter sleep recorder för att spela in det jag säger. Jag har tidigare bland annat bett sambon ta bort ormarna ur sängen och vaknat upp och satt mig upp i sängen och frågat vart jag är osv. :P Så det ska bli spännande att se om jag kan få något på band haha. Jag går in i vecka 12 i morgon :) Har du varit på kub ännu?
    Haha, du låter som jag! Skrattande Jag har alltid varit knasig i sömnen, men nu är det värre än vanligt. Trist bara då den värsta tröttheten i övrigt har släppt, men då kan man inte sova så är man ändå trött.. Jag har tagit blodprov till kub och på måndag ska vi på ultraljud. Ser så fram emot det! Själva kub-grejen bryr jag mig inte så mycket i, även om det förstås är bra att veta, men längtar så efter att se lilla krabaten igen och se så allt är som det ska! Nu när vi berättat för familj och en del vänner skulle det kännas ännu värre om något gick på tok. Men jag börjar känna mig rätt lugn ändå, den mest riskfyllda tiden är ju över och vi har ju redan sett hjärtat slå och den lilla vifta och sparka. Hjärta
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-21 11:52:35 följande:
    Så himla kul! Vi är verkligen tätt inpå varandra för jag ska ta blodprov på måndag och göra kub tisdagen efter. Solig Du måste skriva om hur kub var sen! Jag känner precis likadant att själva siffrorna är inte så viktiga utan mer att ultraljudet ser bra ut och att få se den lilla och visa pappsen också. Jag har ju faktiskt inte sett något än så för mig känns det extremt abstrakt att tänka att det finns en liten därinne som rör sig en massa.

i morgon går jag in i vecka 12, känns väldigt kul! Även om det är en vecka till innan jag kan slappna av riktigt ordentligt. :)
    Efter ultraljudet känns det helt annorlunda! För mig var det helt ofattbart att se att det faktiskt fanns en liten människa där inne, fick en massa tårar i ögonen direkt! Bara drygt fem cm lång då, men redan en människa. Du har verkligen nåt att se fram emot! Glad

Vad kul att vi är så nära inpå varann och dessutom lika gamla (för jag antar att 87 står för födelseåret?!). Är så roligt att ha andra att dela detta med! Glad
  • Linkken
    LMG skrev 2015-08-21 12:01:00 följande:
    Vill också göra ultraljud igen, fick göra ett i vecka 12 för jag började störtblöda. Det va så häftigt! Såg liksom precis ut som en liten mini människa med ben, armar, händer, fötter och allt. Låg där inne och sprattlade för fullt. Har tid för RUL den 28 september, hur ska ni andra göra med kön, ska ni ta reda på om det är en pojke eller flicka?
    Nej, här får det bli en överraskning. Sambon var väldigt bestämd med att han ville ha det så, och så får det bli! Glad Rätt mysigt att få veta först då bebisen föds, tycker jag.
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-21 13:59:48 följande:
    Vi ska inte heller ta reda på kön :) Känns som den bästa överraskningen att få på bf! <3 Namn förbereder vi väl åt bägge och så får en se vad som passar bäst när plutten tittar ut:)
    Jag är 87a ja! Vad kul! Känns som en lagom ålder att få bebis på(för mig).
    Idag kilar jag på lite barn tapeter. Älskar de från Ferm living. Ör sugen på någon i lite retrostil!
    Vi håller också på att bestämma namn för båda könen och om inget passar den som dyker upp så får man väl hitta på nåt nytt då. :) Tycker också det känns som en väldigt bra ålder, man har hunnit vara ung och haft egentid med gubben (även om han ju redan har två barn som är här på deltid), men nu blir det fint att vara fler.
    Jag är också inredningstokig och funderar på barnrummet varje dag, haha! Har också börjat köpa lite kläder, bland annat en pyjamas i stl 50, så galet sött!! Solig
  • Linkken

Magiska v. 13 idag!! Den värsta tiden är över, så nu börjar jag känna mig lugnare och faktiskt kunna glädjas ordentligt åt graviditeten! Solig Har nog inte helt vågat tro det innan nu, men det ser ju faktiskt ut att bli en bebis för mig också. Skrattande

• Linkken
    Trooi skrev 2015-08-22 08:22:04 följande:
    Åh grattis! Hoppas jag också får komma så långt. V 8 och extremt nojig just nu...Tiden går såå långsamt!
    Känns verkligen som att tiden sniglar sig fram. Men så helt plötsligt är det värsta ändå förbi! Du ska få se det går bra för dig, bara att ha is i hatten så länge! Glad Min bm sa för övrigt att de flesta missfall sker redan före v. 8, så en milstolpe har du redan nått i så fall...
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-22 10:07:54 följande:
    WOOOHOOO! Grattis! Solig

Så himla härligt! Jag går in i vecka 12 idag och har lite samma känsla även om det är en vecka kvar till jag kan vara helt säkert - eller ja egentligen på ultraljudet då så ungefär 8 dagar kvar eller nåt sånt. MEN de allra flesta missfall har redan skett vid denna vecka så jag känner mig ändå rätt lugn. :)

Hur mår du?
    Jo, vid vecka 12 lugnade jag mig också, och nu börjar det bara kännas bättre hela tiden! Så härligt! Glad

Jag mår faktiskt riktigt bra. Illamåendet har lagt sig och tröttheten också. Märker dock att jag fort blir trött och i dåligt skick om jag sover för lite, så jag är inte säker på hur länge jag kan fortsätta med mina nattskiften på jobbet. Men jag försöker så länge det går! Lite värk i mage och rygg har jag ibland, och nästäppa som aldrig förr. Men i övrigt är det bara prima och humöret är på topp! Både sambon och jag är så glada över att jag inte haft några vidare humörsvängningar (än, åtminstone) utan att jag fått vara glad så gott som hela tiden.

Hur mår du?
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-22 11:51:48 följande:
    Är det någon här som har gjort bikarbonats-testet? Hehe.

Jag gjorde det idag (kan läsa på bloggen som jag länkat därnere om när intresserade) och det visade en tjej. Samma som när jag räknade ut enligt den kinesiska befruktningskalendern. Nån som tror på sånt här? Vad jag har kunnat läsa mig till så är det många som bikarbonat-testet stämt på. Jag ska ju inte kolla kön men tycker att sånt här är lite roligt.Solig
    Hur går det till? Jag tror inte riktigt på såntdär, för i så fall skulle ju alla göra det, men det är alltid kul att spekulera ändå. Glad
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-22 12:10:41 följande:
    Du tar två teskedar bikarbonat i en mugg och sen kissar du i det. Om det fräser och bubblar är det en pojke och om det inte händer nåt så är det en tjej. Det har nåt med syran i kisset eöler vad det var.. :P
    Hahaha, låter ju jätteskumt men samtidigt lite roligt! Kan hända jag testar när jag är ensam nån gång, men verkar väl inte alldeles vetenskapligt, kanske... Skrattande
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?