• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Maalon skrev 2015-08-10 09:58:56 följande:
    Åh du är ju snart över den magisk gränsen, det måste kännas bra ändå :) 

Jo det är ju så som du säger, den lille är sååå efterlängtad. Min sambo är så rädd att något ska hända han också. Jag ville att vi skulle berätta för våra föräldrar när vi har varit på inskrivning eller kanske innan det tillochmed. Men han vill vänta tills vi gått igenom vecka 12. Men guuuud vad jag behöver min mamma just nu känner jag, haha, är en riktig mamas girl :P
    Jo, det känns ju jättebra! Men ändå är det nu jag är som oroligast, vore så typiskt om något hände nu då det närmar sig en säkrare period.
    Här har vi också valt att vänta med att berätta, men efter ultraljudet på torsdag får nog mina föräldrar veta, nu kan jag inte hålla mig längre! Och om jag fortsätter ha såhär ont i ryggen gissar jag att jag blir sjukskriven ändå, då jag har ett aktivt jobb, så då är det svårt att hålla hemligt. Men visst behöver man sin mamma! Säkert hundra gånger har jag tänkt ringa henne och fråga om något innan jag kommit på att det ju inte går...
  • Linkken
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-10 13:19:57 följande:
    Fick se vår lilla idag i v.13 (12+5), låg risk för kromosomavvikelser! Vilken känsla att få se en så livlig krabat, slog nästan volter därinne. Vinkar gör den så fint på första bilden oxå! :D
    Åååhh, så härligt!!! Vi ska på ultraljud på torsdag (tidigt ul, 10+5) och jag kan knappt vänta. Nu blev jag ännu mer otålig, det ser verkligen fantastiskt ut!! Glad
  • Linkken
    Maalon skrev 2015-08-10 12:01:18 följande:
    Det kommer hå så bra, håller tummarna :) så himla kul med ultraljud, fatta vilken upplevelse :D

Hoppas du blir bättre i ryggen också, kram :)
    Tack så mycket! Jo, det kommer antagligen att bli en helt otrolig upplevelse, att se att det faktiskt finns något litet levande där inne!

Ryggen är lite bättre nu, så jag räknar med det är växtvärk som kommer och går. Hoppas på att kunna jobba imorgon nu också! Kram på dig!
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 10:37:00 följande:
    Det har jag undrat! Räknar man från när man går in i v12 eller när v12 är över - alltså v13? När går risken ner egentligen?

Jag är på v9+4 :)
    På de flesta ställen står det att missfallsrisken är störst före v. 12, det tolkar jag som att efter 11+6 kan man börja känna sig trygg(are). Åtminstone ville de inte göra ultraljud här innan 12+0 så det borde ju stämma rätt bra.

Ska ändå imorgon, på 10+5 på mitt första ultra, ser sååååå fram emot det!! Glad
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-12 11:11:23 följande:

Okej det var olika bud! :) Jag ska på inskrivning 11+3 så då kan jag höra vad hon säger. Men jag tror inte att de hade bokat in möte om missfallsrisken fortfarande var hög faktiskt. Så jag gissar att det är runt v12 där som man kan pusta ut. :) Iof så är det inte förrän veckan efter 12+4 som jag ska på ultraljudet. Alltså i vecka 13.. Aja! Jag kommer nog hur som helst känna mig mycket tryggare näst nästa helg då jag går in i v12. :)

Nej, det var nog samma bud. Fr.o.m. 12+0, alltså då man går in i vecka 13 tror vi på här i tråden! Skrattande
  • Linkken

Idag har vi varit på UL och äntligen fått se vår lilla skatt! Bebisen mår bra, sparkade och vinkade, hjärtat slog bra. Jag är så otroligt lycklig och tacksam just nu! Hjärta Läkaren sa att allt utvecklades alldeles normalt, så det finns ingen anledning för oss att oroa oss. Verkligen en alldeles otrolig känsla att få se den lilla för första gången, jag hade kunnat ligga där utan brallor hela dagen och bara stirra på skärmen!

• Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-13 18:52:08 följande:
    Så fantastiskt!! {#emotions_dlg.flower} Så glad för din skull! Nu längtar man ju inte mer själv haha. Drömmer Sa hon att riskerna sjunker nu när ni sett att allt är bra?
    Ja, han sa att vi inte behöver oroa oss eftersom allt utvecklats så bra. Klart att risken finns ändå, det gör det ju genom hela graviditeten, men jag känner mig väldigt mycket lugnare och tror att jag kommer kunna njuta mycket mer av graviditeten nu. Så det var absolut värt pengarna att gå på ett tidigt privat ul!
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-08-13 15:26:19 följande:

Har ni fortfarande växtvärk ? Jag tycker mig inte ha känt av nå sen v.7 typ

Nu i vecka 11 (v. 12 imorgon) har jag fått mer värk igen. Tidigare har jag känt av det lite lätt från och till, men nu är det mer intensivt igen. Enligt appen växer bebisen mycket denhär veckan och ska nu vara dubbelt så lång jämfört med förra veckan, så jag antar att det beror på det.

Märker nog nu att symptom kommer och går. Hade paus med kräkandet en vecka och nu kräks jag igen, men bara varannan morgon. Det tycks variera och verkar ju helt normalt.
  • Linkken
    safiia skrev 2015-08-14 17:02:48 följande:

Efter en veckas konstant spyende har jag idag endast än så länge spytt 2ggr :D *knock on wood* . Vecka 9 inleds i morgon, kanske det är just vecka 8som är värst då det gäller hormonerna och illamåendet?

Har inte ätit medicin sedan i morse och skaffade igår sea bands , även om jag tror att det är en tillfället att jag mår bättre och inte att sea banden hjälpt. Men jag låter dem vara på ändå :)

Har inte varit så aktiv här då jag mått så dåligt och inget har hållits i mig. Har gått ner 4kg så jag behöver verkligen inte köpa större kläder ännu.

Jag tyckte också att vecka 7-8 var värst med både illamående och trötthet, så det är möjligt att det är så! Vad skönt att du haft en bättre dag, hoppas det håller i sig nu så du får börja äta upp dig och ansluta dig till vår knubbiga skara. Glad Kram!
  • Linkken
    safiia skrev 2015-08-15 12:31:41 följande:

Tack :).

Spydde en gång på kvällen men det är verkligen inget emot tidigare kvällar, så det är definitivt bättre. Inte spyfri idag heller utan verkar vara ungefär som igår. Ska försöka börja äta lite riktig mat idag och hoppas att det ger lite mer krafter. Halsen känns uppsvälld men det är kanske inte så konstigt.

Hur går det med hälsan?

Nu vet våra familjer om vår stora hemlighet och det är så skönt att inte behöva smyga med det mera. Mycket glädje har det blivit de senaste dagarna. Hjärta
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?