• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

En del av oss skrev 2015-11-20 15:09:26 följande:

[quote=76025831][quote-nick]LMG skrev 2015-11-20 12:34:24 följande:[/quote-nick]

24+1 menade jag

[/

Okej då missuppfattade jag. Förlåt!

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Ingen fara. Inte alltid så lätt alla gånger haha :)
  • LMG
    Dalkulla92 skrev 2015-11-22 11:26:26 följande:

Hejsan på er :)

Jag hoppar gärna in här :)

Är 23 år och väntar första barnet, är i v 18+5 och ska på RUL 27/11 :)

Har beräknad bf 19/4 :)

Hoppas det är okey att jag hoppar in :)

Såklart det är okej att du hoppar in :) mysigt med RUL, skulle vilja göra om det haha
  • LMG
    En del av oss skrev 2015-11-22 14:47:53 följande:

Gud vad tiden går sakta. Känns som det var en evighet man plussade men det har bara gått 1 månad och 2 dagar.

Tyckte också det gick jätte segt i början. Men sen efter vecka 10 ungefär har det gått super snabbt istället. Nu börjar jag nästan få lite små panik för det går så fort
  • LMG
    Maalon skrev 2015-11-23 21:01:48 följande:

Åh måste bli bättre på att uppdatera mig i den här tråden, ni är ju så många "nya" sen jag var inne senast :D 

En snabb update från någon som inte längre är nygravid dock :P Går in i vecka 20 idag och mår oförskämt bra. På rul i förra veckan fick vi se en frisk och aktiv liten pojke. Allt står helt rätt till med honom, men jag är inkallad på uppföljning då jag själv lagt på mig för lite i förhållande till relativt låg startvikt. Så blir provtagning och ultraljud den 23e december, längtar efter att få se vår lille J igen <3 

Kram på er alla :) 

(försökte lägga upp en magbild men vet inte varför jag inte får till det längre här på fl, men den finns på bloggen om någon är nyfiken av att se :D)

Det var en gullig liten mage :) har också haft liten mage länge. Men nu har det bara sagt poff och den har växt på sig rejält, gick in i vecka 27 idag :)
  • LMG
    Cissi90 skrev 2015-11-30 21:39:31 följande:

Allt fint idag! Det blir en tjej för oss :) super härligt BM också hade vi!

Åh vad roligt :) grattis till flickan
  • LMG

Nån mer som börjar få svårt att andas? Vecka 28 nu och trycket på lungorna är verkligen skit jobbigt tycker jag :( har ångest för jag vet ju att det kommer bli värre ju större bebis blir

• LMG
    Linkken skrev 2015-12-01 20:47:50 följande:
    Ja, ibland känns det nog av att det trycker på både här och där och det blir jobbigt med andningen. Bm sa till mig att det ofta blir så på kortare kvinnor. Vecka 27 här och jag börjar också inse att det nog kommer att bli rejält obekvämt ännu, magen växer ju snabbt nu och ska hålla på så i tre månader till! Det gäller att försöka hitta så bekväma ställningar som möjligt bara och lyssna på kroppen.
    Men jag är inte kort (173cm). Men hon verkar gilla att ligga och trycka sig uppåt haha, känner även sparkar högt upp nu. Snart får hon nog in en spark på revbenen
  • LMG

Har sån fruktansvärd viktångest.. Längtar så mycket efter att få börja träna och gå ner i vikt

• LMG
    mig&minbebis skrev 2015-12-03 19:05:57 följande:
    Du får tänka att det leder till något positivt & hoppas på att det är hyfsat "lätt" att bli av med efteråt.
    Man går ju upp sjukt olika i vikt. Jag har bestämt mig för långa promenader & fortsätta äta bra mat när bebis kommit ut. Det tror jag jag kommer långt på.
    Har inte gått upp så jätte mycket i vikt tack och lov. Är bara det att när jag var hos barnmorskan idag och vägde mig så hade jag gått upp 4kilo på bara 5 veckor :(
  • LMG
    En del av oss skrev 2015-12-05 08:50:49 följande:

När har ni BF? Jag har BF 3 juli, men blir igångsatt 2 veckor innan så runt 19-20 juni. Får väl se vilket datum jag får på RuL också, men borde inte bli flyttad så mycket.

28 februari :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?