• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

älva85 skrev 2015-10-13 23:00:05 följande:
    Ja! Vi väntar en liten svensk/franska mix ? själv?
    Jag är svensk och pappan från Egypten :)
  • LMG
    S79 skrev 2015-10-14 12:32:47 följande:

Nu känner jag av den lille skrutten mer och mer för varje dag. Idag har den varit väldigt livlig därinne. Men så fort sambon lägger sin hand på magen för att känna så verkar den somna. Haha, sambon är lite frustrerad att han inte får känna, men det kommer väl. :)

Exakt likadant här hemma haha. Jag känner henne sparka nästan hela tiden, men så fort pappan ska känna så slutar hon. Men nu dröjer det nog inte länge tills han också kan känna tydligt för sparkarna börjar bli starkare och starkare :) idag har hon lyckats få in några ganska rejäla rakt på kissblåsan
  • LMG

Man märker verkligen hur hon växer på sig där inne och det är så kul :) inatt fick pojkvännen sig några rejäla sparkar och boxar när han la handen på magen. Börjar även märka att hon är riktigt livlig på kvällarna och nätterna när jag ska sova eller vilar i soffan

• LMG
    Migas skrev 2015-10-15 21:32:50 följande:
    Vad roligt att du börjar märka rörelser och att pojkvännen kunde känna det också, det måste väl kännas mer verkligt för honom nu också antar jag?  Längtar efter rörelser och sparkar jag med även om det borde komma när som helst då jag är i vecka 18+1 idag. Vilken vecka är du i nu? 

Kanske mindre roligt för sömnen och vilan med en livlig bebis på kvällar och nätter dock.
    Ja nu tycker han det börjar bli verkligt när han både sett ultraljud och känner bebisen sparka. Jag kände ju första sparken i vecka 16, sen såg vi första sparken utanpå magen i vecka 19 :) nu är jag i vecka 21 och känner sparkar jätte tydligt flera gånger om dagen. Så himla mysigt är det :)
  • LMG
    elin1987 skrev 2015-10-18 21:03:58 följande:

Rul imorgon shit vad nervös jag är! Första gången på 19 veckor som jag får se om det verkligen är någon där inne :)

Gud vad roligt. Minns hur nervös jag var dagen innan :) hoppas allt går bra. Lycka till
  • LMG
    Linkken skrev 2015-10-19 15:25:26 följande:

Idag har vi varit på ultraljud (v. 21) och allt såg så bra ut. Konstigt hur nervös man kan bli varje gång, jag blir alltid så rädd att läkaren ska säga något är fel. Men allt var bara bra, bebisen växer som h*n ska och läkaren hade inget alls att klaga på. Fantastiskt hur mycket kärlek som redan finns för det lilla pyret där inne. Hjärta
    Jag firar såklart med massiv bebisshopping! Skrattande

Underbart! :) här blir det ju inga mer ultraljud, så sitter bara och väntar på nästa besök hos barnmorskan då vi i alla fall ska få lyssna på hjärtljuden
  • LMG
    Linkken skrev 2015-10-19 15:54:21 följande:
    Det är ju supermysigt också. Idag fick vi inte höra hjärtljuden, utan bara se hjärtat som slog. Men nu är det femton veckor tills nästa ul och då är det inte mycket kvar mera innan bebisen kommer, så från och med nu ser jag också fram emot besöken hos bm. Men det börjar nog kännas "på riktigt" nu då mer än halva tiden har gått, magen växer och knyttet sparkar. Vågar ju kanske nästan börja tro det så småningom, haha! Skrattande
    Ja jag gick in i vecka 22 idag så man börjar ju komma en bit på vägen :) idag är jag ganska orolig dock då jag inte känt att hon sparkat sen igår, men försöker ändå vara lugn då det tydligen är ganska vanligt att dom snurrar runt och ligger och sparkar in mot ryggen nu när det fortfarande finns ganska gott om plats
  • LMG
    Linkken skrev 2015-10-19 16:24:50 följande:
    Läste att efter vecka 26 bör man känna bebisens rörelser varje dag, men innan dess är det visst helt normalt att man inte känner av dem på flera dagar. Hon är säkert vänd mot ryggen, eller så har hon vilodag. Glad
    Ja och bara därför drog hon nyss världens kullerbytta där inne haha. Hon är kanske bara lite trött idag :)
  • LMG
    elin1987 skrev 2015-10-19 18:59:40 följande:
    Underbart :) en liten flicka gömde sig därinne
    Vad roligt, grattis :) väntar också en flicka. När fick du bf?
  • LMG
    elin1987 skrev 2015-10-19 20:52:45 följande:
    Dom flyttade mig från 15/3 till 22/3 men det hade jag räknat med då min äl infaller 17 dagar efter första mensen :)
    Okej :) nästan en månad efter mig då
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?