Natalila skrev 2016-01-24 18:00:08 följande:
Kanske en konstig fråga men har någon börjat få ont nere mellan benen? Underlivet?
När jag tar i lite och ska byta liggställning tex så gör de ont och ibland behöver jag inte ens anstränga mig :s
Jag känner också så. För mig är det babyns huvud som trycker mot underlivet. Hon har legat med huvudet nedåt på varje ul och bm besök den senaste tiden. Kanske så för dig också. Känner det speciellt då jag går upp på toa på natten.
Jag har nog inte heller haft svårt att bli sjukskriven. Mina sjukskrivningar har varit pga illamåendet och spyendet. Jag har vara ringt och fått intyg, men ja det kan hända att vi får dem ganska lätt här i Finland. Jag är också lärare och man kan ju inte ha lektioner om man måste springa ut och spy emellanåt :D... stående blir nog också jobbigt. Jag är väldigt trött jag med men har inte så många veckor kvar nu!
Var och hämtade ut mammalådan idag (det är väl också något som vi bara får i Finland?). Lite besviken då färgerna är rätt tråkiga och det mesta av kläderna var ganska stora (babyn växer förstås...), ska väl inte klaga över gratis kläder men ;) I övrigt har jag börjat samla på mig rejält med vätska :( mina händer och armar domnar också mycket då jag sover, jobbar vid datorn eller kör bil. Syns förstås i vikten också att jag har mycket vätska i kroppen. Men det försvinner väl sedan.