• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linkken skrev 2016-02-05 08:38:04 följande:

Jag har tänkt packa bb-väskan idag faktiskt. Läser listor lite här och där på vad man bör ha med sig, men har förstått att ni svenskar har med er betydligt mer. Här i Finland får bebisen kläder på bb och åt liten behöver man alltså bara ha med sig kläder att ha på när man ska åka hem. Babynestet kommer jag dock att ta med och sen blir det väl en hel del kläder och grejer åt mig själv. Men knepigt är det.
    Någon som vill lista här vad de packat ner? Vill gärna ha med det mesta, säkert åker sambon hem i något skede, men vi har rätt lång väg till sjukhuset, så speciellt mycket körande blir det knappast...

Vi får något litet plagg här med men jag tycker det känns både fräschare och roligare att få ta på dom kläderna man köpt själv så jag har packat ner några ombyten till bebisen. Man vet ju trotts allt inte hur länge man blir kvar på BB eller om hon blir en kräk bebis

Annars har jag packat ner till mig själv
    2 par slappa sköna byxor
    2 lösa t-shirts
    2 långa koftor som täcker rumpan
    1 stor skön sweatshirt
    Amnings bh/amningslinnen
    3 par stora tant trosor till mega bindan
    2 par strumpor och ett par tofflor
    Bindor och eget toapapper
    Schampoo/duschtvål/hudkräm/deo
    Sminkväskan och lypsyl
    Alvedon
    Kontanter
    Godis
    Hårborste
    Tandborste/tandkräm

Tror det var allt :) har även packat ner egna blöjor, tvättlappar, babyolja och en liten frottéhandduk till bebis
  • LMG
    Jennsan84 skrev 2016-02-05 11:39:03 följande:

Får man handduk på bb? För när man ska duscha?

Ja det tror jag att man får. Jag har packat ner en egen ändå för säkerhetsskull :) och det känns ju alltid skönare att ha sina egna grejer
  • LMG
    Linkken skrev 2016-02-05 12:41:41 följande:
    Tack för listan, det var en lång en! :) Riktigt sådär mycket kläder tror jag inte jag kommer packa med åt mig själv, många har sagt att man helst traskar runt i sjukhuskläderna ändå. Men detdär vet man förstås aldrig innan.. Alvedon kan man väl knappast behöva, värkmedicin måste man ju få på sjukhuset. Lika med handdukar också... Men bra lista, känns som vettiga grejer!
    Jag valde att packa med så mycket kläder till mig själv och egen handduk då jag helst vill använda mina egna grejer, och känner jag mig själv rätt så kommer jag absolut inte vilja gå runt i sjukhus skjortan när allt är klart :) och alvedon valde jag att packa ner då jag fått höra av många att BB personalen inte alltid ger dig mer värktabletter om du redan fått för mycket enligt dom. Och att det är skönt att ha med egna värktabletter om man får kraftiga eftervärkar och personalen är väldigt upptagen just då
  • LMG
    S79 skrev 2016-02-05 12:50:53 följande:

Här blev det en riktig sväng i bebisuppladdningen. Min pappa gick bort för ett par dagar sedan. Så från att ha hoppats och önskat att bebis ska komma NU går jag nu och hoppas och önskar att den ska stanna kvar minst 2 veckor till så jag kan vara med på begravningen. Och från att gå här hemma och bara mysa och förbereda allt till bebis är det nu fokus på helt andra saker, typ planera begravning. Jag har inte riktigt hittat balansen mellan den stora sorgen och lyckoruset som bor i min kropp samtidigt just nu. Får dåligt samvete vad jag än känner. Usch inte alls så som jag hade tänkt att sista veckorna innan bebis skulle vara :(

Beklagar sorgen :(
  • LMG
    Linkken skrev 2016-02-06 21:48:53 följande:

Någon som haft förvärkar än? I ungefär en timme nu har jag haft riktigt ont med jämna mellanrum, men det känns inte direkt som sammandragningar, utan mer då bebisen rör sig så trycker det neråt och gör riiiiiktigt ont i nedre delen av magen och ner mot underlivet. Kanske bebisen som fixerar sig? Så jobbigt då man inte vet vad som är vad, men det sägs ju att när det är värkar vet man nog om det, så jag hoppas på det bästa. Känns lite bättre nu, men oj, så ont det kan göra!

Mycket förvärkar och sammandragningar här. Slemproppen började ju släppa i förrgår också, så nu vill jag bara få riktigt jäkla ont haha
  • LMG
    Linkken skrev 2016-02-07 08:28:41 följande:
    Bebisen vänjer sig väl oftast nog vid den metod man själv väljer att använda. Sedan kan jag förstå att det kanske går fel nån gång då man ska nattamma och man somnar med babyn. Men jag tar det lite som det kommer, just nu känns det som att jag vill ha babyn i egen säng!

Här gick det onda över sedan igår, så jag misstänker nu att det var liten som slutligen fixerade huvudet, kändes riktigt som om någon tryckte ner något i nedre delen av magen med en himla kraft, så kanske h*n borrade ner sitt lilla huvud där.
    LMG skrev 2016-02-06 23:49:03 följande:Mycket förvärkar och sammandragningar här. Slemproppen började ju släppa i förrgår också, så nu vill jag bara få riktigt jäkla ont haha
    Åååhh, så spännande! Hur kunde du avgöra att det var slemproppen som började släppa? Var det tydligt att det var den och inte vanliga flytningar? Lite äcklig fråga kanske, men kan vara bra att veta skillnaden. Hoppas du får ont snart, hahaha! :D

Det var ganska tydligt att det var slemproppen då det kom en stor slemmig klump på pappret när jag torkade mig. Ganska äckligt men jag blev ju glad ändå, nu vet jag att det händer nått i alla fall :)
  • LMG
    Linkken skrev 2016-02-07 13:58:14 följande:
    Det är ju en hel del som är relativt äckligt under en graviditet, så man blir van. :) Håler tummarna för att det snart börjar hända grejer för dig!!
    Haha ja Gud det händer saker med kroppen man inte trodde var möjligt :)
  • LMG
    safiia skrev 2016-02-07 20:12:04 följande:

Idag har jag bäddat spjälsängen. Lite tidigt kanske men nu är det fixat i alla fall. Konstigt att tänka att där snart ska sova en liten baby <3 har ännu svårt att förstå det fast det är så långt i graviditeten redan :D

Vilken vecka är du i nu?
  • LMG
    safiia skrev 2016-02-07 21:10:43 följande:
    34. Vill ha allt färdigt i tid ;) är väldigt trött så jag orkar inte med så mycket per dag.
    Ja men runt den veckan bäddade jag också sängen :) glad att jag fixade allt sånt då, hade aldrig orkat göra det nu
  • LMG
    Irmisans skrev 2016-02-08 01:29:38 följande:

Idag började mina bröstet läcka! Kändes helt sjukt så jag började gapskratta. Har det hänt någon annan? Är i v.37 :)

Oplanerad Mamma
    Mina har läckt i 10 veckor ungefär, fast mest om jag råkar trycka till brösten eller har haft bh på mig
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?