• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

saraaj skrev 2015-11-07 22:12:40 följande:
    Åh vad kul! Vilken stad bor du i ? ( du behöver ej svara på e om du inte vill) Å kul att vi är så nära i graviditeten! Är 19+0 idag, hur mår du ? :)
    Boden :) själv då? Jag mår bra men har fått fruktansvärt ont i ryggen :/
  • elin1987
    saraaj skrev 2015-11-07 22:50:11 följande:
    Åh men det gör jag med, kul! :) åh de var ju mindre kul.. själv är jag mest kvällstrött har mått bra hela tiden så det ska jag nog vara glad för :)
    Oj se där haha :) första barnet ?
  • elin1987
    saraaj skrev 2015-11-07 23:11:17 följande:
    Jo det är första barnet, så det känns väldigt spännande! Allt är så nytt och det känns som det är väldigt mycket man får tänka på :) hade rul i onsdags så vi blev flyttad till 1/4, så vi går ju in halvvägs om 6 dagar så de är både skönt att de är så länge kvar samtidigt känns det som en evighet! Själv då?
    Jo det är första här också beräknad till 22/3 :)
  • elin1987

Hur ska man gå till väga med allt pappersarbete ? När kontaktar man försäkringskassan ? Har hört att vissa fått ett modersintyg. Jobbigt när man inte har försäkringskassan där man bor :/ har ett väldigt fysiskt jobb och tror inte jag kommer orka jobba mycket längre än till årsskiftet.

• elin1987

Hur mycket har ni ökat i vikt än så länge ? Gick in i vecka 22 och har redan lagt på mig 9 kg!

• elin1987
    LMG skrev 2015-11-12 17:22:58 följande:
    Är i vecka 25 och har gått upp 5 kilo hittills, 1 kilo sen vecka 13. Men tycker inte 9 kilo låter så mycket :) vet en tjej som hade gått upp 22kilo i samma vecka som mig :O
    Nej som tur är känner jag mig inte så stor som jag trodde att jag skulle. Vägde in mig på 57 kg och igår stod vågen på 66 kg.
  • elin1987

Har redan hunnit med 4 svängar på toan sen jag la mig kl 22:00 :/ det kisseri håller mig vaken nätterna igenom zzZzz

• elin1987

Är helt orolig :( gick in i v 24 idag och jag har inte känt av någon spark på hela dagen, kan inte komma ihåg någon direkt kick igår heller..

• elin1987
    junibarn19 skrev 2015-11-25 19:11:47 följande:
    Det var samma för mig några dagar i vecka 24, sen blev det fart mest på kvällarna och nu i v.28 är det både morgon och kväll. Men kontakta förlossningen för en kontroll om du är orolig.
    Jag tänkte ge det en dag eller två sen ringer jag om lillan inte levt rövare innan dess :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?