• S79

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linkken skrev 2015-07-31 11:44:19 följande:

Jag gjorde precis likadant, önskade mig mer symptom i början. Nu är jag inne på tredje spy-veckan... Man ska vara försiktig med vad man önskar sig. Men går in i v. 10 imorgon, så kanske det lättar så småningom.

Jag är i mitten av vecka 10 nu så jag hade börjat hoppas på att jag skulle slippa spy. Imorgon ska jag på fest och är lite orolig hur jag ska klara av det med det här illamåendet. Hoppas på en bra dag imorgon :)
  • S79

Nu var det ett tag sen jag skrev något men jag är här och läser! :)

Hur mår ni allihop? Jag är så avundsjuk på er som börjar må bra igen. I typ varenda app står det att nu brukar man må fantastiskt bra. Jo tjena... Jag har varit hemma från jobbet hela veckan nu och bara legat i soffan eller sängen. Jag är så yr att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Lågt blodtryck säger BM. Klarar inte av att stå upp mer än korta stunder. Tog en dusch nyss och trodde att jag skulle svimma. Inte så kul. Min stackars sambo får stå ut med att göra typ allt här hemma och jag får så dåligt samvete att jag inte orkar hjälpa till. Är i mitten av vecka 16 och trodde verkligen att jag skulle få må bra nu. Förlåt för deppinlägg...

• S79
    Tett90 skrev 2015-09-10 19:02:32 följande:

De är helt okej med deppinlägg, vi är här för varandra i både Depp och lycka tänker jag :)

Hoppas verkligen du mår bättre snart , har du känt av den lilla ännu?

Jag är i v 13 och ska imorgon göra kub och är sådär onödigt nervös... Tänk om de inte finns nått hjärta som slår ... Åååå vill bara att de ska bli fredag !!

Tack för stöttning :) jag känner mig lite piggare idag så jag har till och med tagit en promenad, framsteg! Nej jag har inte känt av nånting ännu men längtar tills jag kan det!

Lycka till på kub!! Det går säkert bra. :)

Jag har inte gjort nåt kub så jag har fortfarande inte sett den lilla.. Längtar och oroar mig på samma gång till vårt RUL den 2 oktober :)
  • S79
    Natalila skrev 2015-09-10 19:15:40 följande:

Jag mår oftast rätt bra men när jag inte har någon ork kvar och är lite snurrig brukar jag dricka vätskeersättning och då brukar de kännas bättre efter en stund. Kanske något att prova!? Om du inte redan gjort de :)

Tack för tipset! Det ska testas genast! :) skönt att du mår bra oftast i alla fall.
  • S79
    Tett90 skrev 2015-09-10 23:36:45 följande:

Får ganska ont ibland, får som mensvärk.. Mest på kvällarna, är i v 13 ! Någon annan som fått så?

Blir orolig

Så har jag också. Men de är väl växtvärk? I alla fall det jag har hört. Helt normalt så du kan nog vara lugn.
  • S79
    Tett90 skrev 2015-09-11 13:18:25 följande:

Kub gick jätte bra och jag är såååå glad att jag gjorde det !!

Åh va kul! Skönt att kunna andas ut lite! Förstår att det var roligt att se den lilla :)
  • S79
    Sofiejulia skrev 2015-09-13 15:25:55 följande:

Hej! Jag fick veta igår att jag va gravid ( 5+4, gravidvecka 6) har två appar som jag följer och den ena är jag beräknad 10 maj och på denna 3 Maj. Jag är superglad och samtidigt supernervös. Jag skulle gärna följa och få råd från er andra :) Och stort Grattis till graviditeten! ????????

Sofie

Stort grattis! Och välkommen till en väldigt bra, trevlig och givande tråd :)
  • S79
    Natalila skrev 2015-09-19 10:58:56 följande:

Jag har fått sånt problem med orken i kroppen, känns som alla krafter bara tar slut och jag orkar knappt stå upp!

Måste ringa bm på måndag och se hur mina prover såg ut sist om de är något som saknas, för såhär slö vill jag ju inte vara :/

Någon mer som känner så?

Jag känner precis samma sak! Helt galet hur trött jag är i kroppen. Orkar knappt lyfta armarna ibland. Alla mina värden såg bra ut, lite lågt blodtryck bara. Jag hoppas verkligen att krafterna kommer tillbaka snart! Förstår inte hur jag ska orka fortsätta jobba annars. Inte helt optimalt att jobba på förskola just nu.
  • S79
    LMG skrev 2015-09-28 17:41:41 följande:

Då var äntligen rutinultraljudet gjort. Låg en fullt frisk liten flicka i min mage :) är såå glad just nu

Åh grattis! Vad skönt att allt var bra! Jag har RUL på fredag och är så himla nervös! Kommer att vara i vecka 18+5 då och har inte gjort något ul tidigare och inte ens fått höra några hjärtljud. Så vi får väl se om det är någon där inne.
  • S79
    junibarn19 skrev 2015-10-01 22:52:28 följande:

Var på RUL igår :) en helt perfekt liten pojke låg där inne! Vilket lyckorus :) hade moderkakan i bakväg och kände första rörelserna runt v.17 :) nu känner jag honom nästan varje dag, går in i v.21 imorgon. Blev flyttad 3 dagar tidigare :) så glad!

Vad härligt, grattis!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?