• S79

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Irmisans skrev 2015-10-02 00:02:19 följande:

Haft RUL idag och det var en mäktig upplevelse. En frisk liten en som vägrade vända sig, så ska dit om två veckor igen. Blev beräknad till 6:e mars så är nu i v. 17+4. Hade moderkakan mot magen och har känt rörelse i snart två veckor. Både jag och min kille tyckte att detta var otroligt häftigt!

Stort grattis!!
  • S79

Så kul att läsa om alla ultraljud! Vi börjar komma en bit in i graviditeterna nu!

Vi var på RUL imorse och jag har varit så sjukt nervös inför det. Men imorse när jag vaknade var det som att all oro var som bortblåst. Och väl där fick vi se ett friskt superfint litet pyre! Det kändes så häftigt att se den och nu känns allt mycket mer verkligt. Jag trodde innan att tårarna skulle spruta när jag fick se bebisen men den rollen var det min sambo som tog ;)

Det känns som att jag svävar på små rosa moln just nu! Är så lycklig!! Och längtar mer än någonsin till februari. Vi blev flyttade en dag bara så BF är nu 28/2 istället för den 29/2. :)

• S79
    Linkken skrev 2015-10-02 13:41:44 följande:

Verkligen kul att läsa! Har också tänkt på att trådens namn är lite missvisande, de flesta av oss är ju inte "nygravida" längre. Jag tänkte visst inte så långt då jag körde igång detta, haha...

Vi ska hoppas du prickar rätt födelsedatum då, så inte den lille stackaren bara får fira födelsedag vart fjärde år.  Nej men skämt åsido, roligt att det gick bra och att bebisen verkar frisk!

Äsch det gör inte så mycket. Det är kul med nya som kommer in också!

Nu sviker mitt minne lite, men har du gjort något ul än? Eller har du det kvar att se fram emot? :)
  • S79
    Linkken skrev 2015-10-03 11:39:40 följande:

Jag gjorde ett privat i vecka 11 och sedan får alla i Finland sitt första ultraljud efter v. 12 så jag gjorde ett i v. 13. Så två stycken har jag hunnit med och så har jag nästa om drygt två veckor. Skulle gärna gå på ul en gång i veckan ungefär, tycker det är så fint.

Vad roligt att få göra så många! För mig blir det väl vara ett. Det var en häftig upplevelse så jag hade gärna gjort det flera gånger. Nu får jag njuta av bilderna vi fick med oss hem istället. :)
  • S79
    Linkken skrev 2015-10-04 08:54:55 följande:

Bara ett? Får ni alltså ingen ul efter v. 18? Så trist! Här görs ett i v. 12, ett i v. 20 och sedan ett frivilligt (där man betalar en liten avgift, borde vara kring 30 ?) i v. 36. Och såklart ifall det är några komplikationer under graviditeten, men det gäller säkert överallt... Nå, det går alltid att gå privat, även om det såklart kostar en del. Men nu får två veckor gärna gå snabbt så vi får se lillskrutten igen.

Oj vad många! Nej här får man bara ett om allt är som det ska. Hade ju varit kul att göra ett i 3D men det kommer nog inte att bli av.
  • S79
    Natalila skrev 2015-10-04 21:38:40 följande:

Hoppas man får känna lilla chabo nu ikväll igen :)

Vad kallar ni er lilla där inne för? :)

Våran kallas för Pyret. Inte helt originellt kanske ;) visst är det mysigt att känna bebisen? Jag kände pyret ordentligt för första gången i torsdags och nu har jag känt hela helgen. Främst på morgonen när jag har legat kvar i sängen. Längtar tills även sambon kan få känna!
  • S79

Nu känner jag av den lille skrutten mer och mer för varje dag. Idag har den varit väldigt livlig därinne. Men så fort sambon lägger sin hand på magen för att känna så verkar den somna. Haha, sambon är lite frustrerad att han inte får känna, men det kommer väl. :)

• S79
    becka1989 skrev 2015-10-14 17:30:29 följande:

Längtar efter att få känna rörelser...

När brukar spökveckorna vara?? Känner mig inte alls gravid mer än illamåendet som vanligt då.

Jag hade också några veckor där jag kände mig typ helt som vanligt. Kan det ha varit v. 15-17 kanske.

Jag kände nånting i vecka 17 men var inte helt säker på att det var pyret, kände det bara en gång också. Sen från slutet av vecka 19 har jag känt av den nästan varje dag. :)
  • S79
    Natalila skrev 2015-10-20 10:20:37 följande:

Läste på lite och de stod att många drömmer om att bli lämnad av pojkvännen! Konstigt.

Fränt att de va en flicka :)

Jag drömde även inatt att vi var på ultraljud och att de va en pojk, får helt enkelt se på torsdag om de stämmer :)

Det drömde jag varenda natt ett tag. Vaknade och var ledsen och sur på sambon varenda morgon ;) sen gick jag igenom en fas där jag drömde hemska mardrömmar varje natt, tyvärr var det precis när sambon var bortrest en vecka. Ett tag drömde jag att sambon köpte lägenhet till oss, även det varje natt under en vecka kanske. Jag drömmer fortfarande väldigt mycket men har inget speciellt tema just nu. :)
  • S79
    Linkken skrev 2015-11-06 07:24:16 följande:

Hur går det för er andra? Det är ganska tyst här inne, så jag utgår från att ni alla mår toppen?!

Jag själv går in i vecka 24 imorgon, magen växer väldigt mycket nu just och jag har ibland lite tungt med andningen och sover lite dåligt, men i övrigt mår jag bra. Besöket hos bm visade också att allt var bra, så jag är jätteglad såhär långt. Börjar dock längta något enormt efter att få vara ledig, någon annan som känner så?!

Ja det har varit väldigt tyst här ett tag.

Här är det mesta bra! Magen växer och pyret bökar runt som bara den. Ikväll fick även sambon känna sin första spark :) jag har fått rätt så ont i ryggen och lite svårt att sova men annars är det toppen just nu!

Vi var även och tittade på barnvagn idag. Vi hade faktiskt fastnat för samma vagn (tro det eller ej, efter flera vändor hit och dit) så vi var och klämde på den och tyckte väldigt mycket om den! Vi fick ett väldigt bra erbjudande av säljaren så det slutade med att vi fick hem vagnen redan idag. Så nu står vår fina Brio smile här i vardagsrummet och bara väntar på lilla pyret! Känns mycket mer verkligt nu! Känslan när vi kom hem och skulle lasta ur en barnvagn ur bilen! <3
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?