• S79

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Cissi90 skrev 2015-11-30 09:03:29 följande:

Idag hoppas vi på att få se könet på vår Andra del av RUL! Förra veckan körde bebisen ner fötterna bakom blygdbenet och tryckte ihop benen. Varken fötter eller kön kunde ses. Tur i oturen ? För fick ju snabbt bytt ultraljud :)

Lycka till! Uppdatera gärna om hur det går! :)
  • S79

Varning för klagoinlägg!

Jag har fått så himla ont i ryggen, blygdbenet och ljumsken, foglossning säger barnmorskan. Idag fick jag lov att gå hem från jobbet för jag hade så himla ont :( ska träffa en läkare på onsdag så får vi se vad han säger. Jag hoppas lite på en sjukskrivning faktiskt, inte alls vad jag vill egentligen men det funkar inte att jobba på förskola med denna värk! Att hitta en skön sovställning är också näst intill omöjligt! Jag blir galen!!

Någon som har något liknande? Tips på hur man kan lindra besvären kanske?

För att avsluta med något positivt så lever Pyret rövare mest hela dagarna nu! Så mysigt! <3

• S79
    Migas skrev 2015-11-30 20:02:05 följande:

Jobbigt det lät Jag tror att det bästa vore en sjukskrivning tills du provat ut ett hjälpmedel mot foglossningen (bälte eller något), så att du inte förvärrar situation ytterligare (eller i snabbare takt) genom att pressa kroppen till mer än den egentligen orkar just nu. Sen är det klart att man vill jobba så länge som möjligt men inte värt att jobba heller om man får lida för det allt för mycket sedan. 

Får du inte träffa en sjukgymnast också och få tips på övningar som kan underlätta? Vilken vecka är du i? Hade du lätt att få igenom gravidpenning? Jag har också skickat in en ansökan då jag har ett jobb där man står och går mycket (i princip ingen möjlighet att sitta ned förutom lunch och fika) och med båda tunga lyft och lyft i sidled och från golvnivå, så hoppas jag kan få det beviljat för märks i kroppen redan nu att det är mycket mer ansträngande än det varit tidigare. 

Jag är i vecka 28. Jag träffade läkaren igår och han sjukskrev mig direkt. Fram till jul först och främst, sen får vi se om jag får graviditetspenningen eller om jag ska kontakta honom igen. Imorgon har jag fått tid hos en sjukgymnast för lite övningar :)

Känns så konstigt att vara sjukskriven, vad ska jag göra med all tid? Vinkade av sambon som åkte till jobbet precis så nu vet jag inte vad jag ska göra. Får försöka hitta på nåt litet projekt kanske. :)

Igår var jag även på gravidmassage som sambon bokat åt mig! Helt underbart! Tänk vilken karl jag har :)
  • S79
    Cissi90 skrev 2015-11-30 21:39:31 följande:

Allt fint idag! Det blir en tjej för oss :) super härligt BM också hade vi!

Grattis!! Va kul! Och vad skönt att allt såg bra ut :)

Jag är så nyfiken på vem som gömmer sig i min mage. Vi valde att inte kolla kön på ul. "Bara" 12 veckor kvar :)
  • S79
    En del av oss skrev 2015-12-03 14:08:36 följande:

[quote=76073963][quote-nick]S79 skrev 2015-12-03 07:28:01 följande:[/quote-nick]

Jag är i vecka 28. Jag träffade läkaren igår och han sjukskrev mig direkt. Fram till jul först och främst, sen får vi se om jag får graviditetspenningen eller om jag ska kontakta honom igen. Imorgon har jag fått tid hos en sjukgymnast för lite övningar :)

Känns så konstigt att vara sjukskriven, vad ska jag göra med all tid? Vinkade av sambon som åkte till jobbet precis så nu vet jag inte vad jag ska göra. Får försöka hitta på nåt litet projekt kanske. :)

Igår var jag även på gravidmassage som sambon bokat åt mig! Helt underbart! Tänk vilken karl jag har :)

[/

Härligt och du massagen låter super. Var bokar man en sådan?

Det var på ett helt vanligt massageställe. Det var även en vanlig helkroppsmassage men skillnaden var en kudde som jag fick ligga på så att det gick att ligga på mage. Bara känslan av att få ligga på mage igen var lyx tyckte jag! :)
  • S79

Jag har också haft lite sammandragningar men inte så farligt. Dock känns det ibland som att bebis ligger och pressar sig mot magen så den spänns ut och blir alldeles stenhård! Det känns lite obehagligt men den brukar flytta sig inåt igen om man trycker tillbaka lite :)

Det är kul att det känns lite som att man kan få kontakt med Pyret, om jag trycker ett finger mot magen så sparkar den ofta till det.

Herregud, vi går in i vecka 29 på söndag! Inte långt kvar! :)

• S79
    Linkken skrev 2015-12-05 08:14:58 följande:

Så har jag också, då kan det kännas som att ena sidan av magen är väldigt hård medan andra är mycket mjukare. Lite obehagligt, men samtidigt mysigt då man vet att det är bebisen som tränar sina små muskler där inne. Jag kan bli alldeles tårögd av "mysighet" då jag tänker på det, haha!

Ja kära nån, jag går in i vecka 28 idag. Snart är vi framme vid vecka 30 och då är det faktiskt inte mycket kvar!!

Ja precis så är det. Så himla mysigt att man nu verkligen känner att det är någon där inne :)

Jag hoppas att tiden fortsätter gå så fort som jag tycker att det har gjort hittills. Känns ju på ett sätt inte alls som att det var så längesen jag skrev i den här tråden för första gången. (Och på ett sätt känns det som en evighet sedan)
  • S79
    En del av oss skrev 2015-12-05 08:50:49 följande:

När har ni BF? Jag har BF 3 juli, men blir igångsatt 2 veckor innan så runt 19-20 juni. Får väl se vilket datum jag får på RuL också, men borde inte bli flyttad så mycket.

28 februari! :)
  • S79
    Obsession89 skrev 2015-12-05 13:26:08 följande:

22 februari :) det närmar sig verkligen! Har inte varit så aktiv med att skriva men läser allas inlägg! Hur långt har ni hunnit med att fixa grejer? Själv har vi fixat barnvagn, babyskydd, spjälsäng, skötbord kläder och små grejer :)

Vi har fixat barnvagn, babyskydd, lite kläder, första gosedjuret och lite småsaker. Jag vill börja fixa barnrummet men det är lite grejer som måste bort först, vilket sambon inte verkar ha någon som helst brådska med ;)
  • S79
    Obsession89 skrev 2015-12-05 15:22:04 följande:

Vad har ni köpt för barnvagnar? Nästa vecka börjar ska jag på första föräldragruppsträffen(långt ord). Kommer ni att gå på det eller har ni kanske börjat gå?:) många frågor:)

Vi hade jättesvårt att bestämma oss, eller ja framförallt enas om en och samma vagn. Men det slutade med en Brio Smile. Det känns jättebra och den är så fin! Längtar tills vi får börja använda den. :) vi köpte den i paket med både liggdel, sittdel och babyskydd (Brio primo)

Vad har ni köpt för vagn?
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?