Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Jag har en super konstig grej som fastnat i mig. Jag känner mig onormal för min mage syns mycket och jag gått upp i vikt.. Jag är 19+3 idag.
Gick på fest igår och såg bilder och fick panik asså verkligen. Jag ville verkligen inte att magen skulle synas. Tror det är gamla hjärnspöken från mindre ätstörningar som kommer upp igen. Skäms verkligen! Asså jag älskar ju min bebis i magen och vill verkligen ha barn men magen gav mig sån panik. Typ "varför ser jag så stor ut?" Mina vänner har varit små nästan hela graviditeten och sen sista 10 veckorna ploppat.. Jag växte direkt och har mage samt stora höfter.
Personligen är det stor skillnad på vilket humör jag är på. Vissa dagar framhäver jag magen så mycket det bara går och tycker den är jättemysig, andra dagar tar jag till de stora tröjorna och döljer den mera. Men nu i vecka 26 är det nog svårt att dölja och jag har blivit van med magen. Däremot tror jag inte att jag, som många säger, kommer att sakna magen sen. Jag längtar efter min vanliga kropp! Men just nu är det meningen den ska bli större, huvudsaken är alltid att bebisen har det bra. För det ÄR faktiskt bara några månader av livet detta gäller.