safiia skrev 2016-02-06 22:17:58 följande:
Ja precis. Men sen läser man också om plötslig spädbarnsdödlighet och att det då rekommenderas att de ej ska sova i samma säng. Ärligt talat tror jag ej babyn märker om den sover i en säng som är fast i föräldrarnas säng eller om det är samma säng ;). Vi har spjälsäng som går att höja och där ena sidan går att sänka så det blir nog bra så. Lättare att amma nattetid och lyfta över babyn till egen säng och så är man ändå nära.
Idag har vi köpt blöjor och hygiengrejer både till mig och babyn. Så nu börjar allt vara inhandlat. Svårt att veta vad man ska välja men valde ett par olika ekologisk blöjor. Och även tapeter till hennes rum (som hon får flytta in i om något år). Tapeten är dock aningen tjejig så vi väntar nog för säkerhets skull med att tapetsera tills hon är född...
Inga förvärkar här ännu. Nog tryckande känsla mot underlivet men det är nog huvudet som trycker. Men bara v 34 på gång här så.
Bebisen vänjer sig väl oftast nog vid den metod man själv väljer att använda. Sedan kan jag förstå att det kanske går fel nån gång då man ska nattamma och man somnar med babyn. Men jag tar det lite som det kommer, just nu känns det som att jag vill ha babyn i egen säng!
Här gick det onda över sedan igår, så jag misstänker nu att det var liten som slutligen fixerade huvudet, kändes riktigt som om någon tryckte ner något i nedre delen av magen med en himla kraft, så kanske h*n borrade ner sitt lilla huvud där.
LMG skrev 2016-02-06 23:49:03 följande:
Mycket förvärkar och sammandragningar här. Slemproppen började ju släppa i förrgår också, så nu vill jag bara få riktigt jäkla ont haha
Åååhh, så spännande! Hur kunde du avgöra att det var slemproppen som började släppa? Var det tydligt att det var den och inte vanliga flytningar? Lite äcklig fråga kanske, men kan vara bra att veta skillnaden. Hoppas du får ont snart, hahaha! :D