S79 skrev 2015-12-04 18:51:49 följande:
Jag har också haft lite sammandragningar men inte så farligt. Dock känns det ibland som att bebis ligger och pressar sig mot magen så den spänns ut och blir alldeles stenhård! Det känns lite obehagligt men den brukar flytta sig inåt igen om man trycker tillbaka lite :)
Det är kul att det känns lite som att man kan få kontakt med Pyret, om jag trycker ett finger mot magen så sparkar den ofta till det.
Herregud, vi går in i vecka 29 på söndag! Inte långt kvar! :)
Så har jag också, då kan det kännas som att ena sidan av magen är väldigt hård medan andra är mycket mjukare. Lite obehagligt, men samtidigt mysigt då man vet att det är bebisen som tränar sina små muskler där inne. Jag kan bli alldeles tårögd av "mysighet" då jag tänker på det, haha!
Ja kära nån, jag går in i vecka 28 idag. Snart är vi framme vid vecka 30 och då är det faktiskt inte mycket kvar!!
Irmisans skrev 2015-12-04 14:05:40 följande:
Eftersom jag har synbortfall och en lättare huvudvärk samt stark yrsel så kan det vara de första symtomen på havandeskapsförgiftning. Men som tur är så var det inte det, utan förmodligen är det att min kropp nu börjar bli väldigt utmattad efter att kräkas jämt.
Har också svårt att se att man som höggradigt ska klara jobba tiden ut. Jag får graviditetspenning pga. tungt jobb, men kommer förmodligen vara sjukskriven graviditeten ut ändå. Men men håller tummarna för att tiden ska flyga förbi :)
Det låter ju logiskt att kroppen börjar bli trött, det har ju inte varit alldeles enkelt för dig. Och om du klarat dig såhär långt klarar du nog resten också, måste väl tänka så! :) För mig är största problemet att jag jobbar mycket kvällar och jag märker att jag får mer sammandragningar och värk i ryggen till kvällarna, så vet inte hur det ska gå. Men jag hoppas på att kunna jobba fram till nyår åtminstone, så får vi se sen.